Tobruk Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Har et irriterende problem hver gang maskina skal starte,kommer til post,alt ok men så henger maskina seg når "Initializing USB Controllers" kommer... Maskina må så restartes og da funker alt ok!Noen meninger om hva dette kan ha seg? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg tror jeg har funnet løsninga. Lenke til kommentar
Tobruk Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Takker for lesestoff men det ser ut til at det er mange med dette problemet og ingen løsning... Skal ta en ny innstallasjon av vista nå,resette cmos osv...så får vi se... Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg tror neppe at det vil hjelpe å reinstallere Vista etter som det er snakk om et POST/BIOS problem. Jeg hadde samme problem med mitt HK, et Asus P5K-E, maskinen låste seg under POST med "Initializing USB Controllers..." på skjermen. Restartet maskinen ørten ganger, men samme opplegg hver gang. Kom ikke inn i BIOS en gang. Koblet fra alle USB enheter, hjalp ikke i det hele tatt. Rent tilfeldig koblet jeg også fra en Samsung hard disk, og voila, maskinen startet uten problemer. Koblet til alle USB enhetene igjen, maskinen startet uten problemer. Koblet til Samsung disken igjen og bang! Maskinen låste seg under "Initializing USB Controllers..." igjen. Koblet fra disken, no problem. Må opplyse om at jeg kjører RAID1 på ICH9R kontrolleren, men den Samsung disken var ikke en del av RAID oppsettet. Gjorde noen flere tester, og med den Samsung disken tilkoblet, startet ikke maskinen om ICH9R var satt til RAID eller SATA mode, låste seg under POST hver gang. Jeg har nå den disken tilkoblet JMicron kontrolleren og der virker den fint, men kun i IDE mode. Mulig at det er firmware (CR100-10) til disken som har laget disse problemene, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå