Marius_J Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Hva er forskjell på PDP-LX5090 og den nye Pioneer KRP-500A? -forskjell på bildekvalitet? -utsende? -utstyr? Nå som Pioneer legger ned produsjonen av tv`er, tror dere 50" vil komme på tilbud igjen(20000)? Eller er det bare å kjøpe en mens man kan ? At en skjerm er Rikstv godkjent, hva vil det si? Jeg har tv og internett rett ut av veggen og inn i tven. Skifter kanal på tven altså. Vil det si jeg har en tuner i tv`en? Rikstv godkjent? Når trenger man en rikstv godkjent tv? -Marius Endret 14. februar 2009 av Marius_J Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Tv-ene vil nok synke i pris etterhvert som de fases ut... Det kan være lurt å høre hva slags garanti ordninger Pioneer vil ha på sine apparater fremover. Endret 14. februar 2009 av Zeph Fjerna sitat av førstepost Lenke til kommentar
Marius_J Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Tv-ene vil nok synke i pris etterhvert som de fases ut... Det kan være lurt å høre hva slags garanti ordninger Pioneer vil ha på sine apparater fremover. Har lest at service avdelingen ikke skal legges ned. Garanti og slikt ble som vanlig. Hva syns dere er en grei pris å betale for en utstilingsmodell(LX5090)? Er det noen negative sider med å kjøpe en utstillingsmodell? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Tv-ene vil nok synke i pris etterhvert som de fases ut... Det kan være lurt å høre hva slags garanti ordninger Pioneer vil ha på sine apparater fremover. Har lest at service avdelingen ikke skal legges ned. Garanti og slikt ble som vanlig. Hva syns dere er en grei pris å betale for en utstilingsmodell(LX5090)? Er det noen negative sider med å kjøpe en utstillingsmodell? Du bør sjekke om den har fått innbrenninger. Selv om det er en pioneer så kan den brenne seg og hvis de eksempelvis har kjørt samme kanal, eller en film med sort oppe og nede i ukesvis/månedsvis så kan det ha skjedd ting. Dette bør du gjøre i et mørkt rom slik at det bare kommer lys fra plasma skjermen. Fordelen er helt klart at skjermen er innkjørt. Det tar vanligvis 200 timer før en plasmaskjerm har kjørt seg skikkelig inn. Først da blir fargene riktige og bevegelsene mykere... Prisen avhenger av hvor lenge den har vært i bruk, men den skal være betraktelig billigere siden den er brukt. Hvis du sparer et par lapper så hadde jeg nok heller kjøpt en ny... Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 At en skjerm er Rikstv godkjent, hva vil det si?Det vil si at den har en innebygget digital tuner som fungerer med det digitale bakkenettet (sendinger fra sendere på bakken via luft til antenne). Jeg har tv og internett rett ut av veggen og inn i tven. Skifter kanal på tven altså.Vil det si jeg har en tuner i tv`en? Rikstv godkjent? Du har sannsynligvis analoge kabel-TV-signaler i veggen, og en analog tuner i din gamle TV. Den er ikke rikstv-godkjent. Når trenger man en rikstv godkjent tv?Trenger: Aldri. Man kan se RiksTV eller digitalt bakkenett med hvilken som helst TV som kan kobles til en ekstern tuner (dekoder) med SCART- eller HDMI-kabel.Kjekt å ha: Når man ønsker å være kunde av RiksTV eller bare se NRK via bakkenettet uten en ekstra boks, kabel og fjernkontroll å holde styr på. Har man kabel-TV trenger man det ikke, men RiksTV-godkjente TV-er kan selvsagt brukes mot kabelnett også, enten ved å plugge dem rett i veggen, eller koble dem til kabelselskapets godkjente digitaldekoder. Samme gjelder de som har satelittantenne etc. Lenke til kommentar
Marius_J Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 takker for svar. Lærte jeg noe idag også. Er det noen store forskjeller på de 2 modellene jeg har nevnt? 20 000 ink veggstativ, er det dårlig deal syns dere? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det er en god deal. Jeg ville bare sjekket at tv'en som blir solgt til deg har gått via Pioneer Norge så du får support og evt. hjemmeservice fra dem hvis noe skulle skje. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Forskjeller på LX5090 og KRP500 - KRP500 er tynnere. - KRP500 har en mediaboks for tilkoblinger, i motsetning til LX5090 som har de på baksiden. - Bildet skal være "ferdigkalibrert" for optimale instillinger, på KRP500, med LX5090 vil det være litt mer jobb for å få et optimalt bilde, men fult mulig. Lenke til kommentar
Marius_J Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Forskjeller på LX5090 og KRP500 - KRP500 er tynnere. - KRP500 har en mediaboks for tilkoblinger, i motsetning til LX5090 som har de på baksiden. - Bildet skal være "ferdigkalibrert" for optimale instillinger, på KRP500, med LX5090 vil det være litt mer jobb for å få et optimalt bilde, men fult mulig. Takker for gode svar! Så nå blir LX5090 byttet ut med KRP500? LX5090 en utgående modell? Finner man hjelp til å kalibrere bildet noen plass? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Alle Pioneer sine TV'er er pr. definisjon utgåtte. Det finnes massevis av verktøy for kalibrering av bilde. Til eksempel har du Monster Calibration DVD, som guider deg gjennom oppsett av farver, skarphet osv på ca 40 minutter. Det gir allrighte resultater. Lenke til kommentar
Marius_J Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Alle Pioneer sine TV'er er pr. definisjon utgåtte. Det finnes massevis av verktøy for kalibrering av bilde. Til eksempel har du Monster Calibration DVD, som guider deg gjennom oppsett av farver, skarphet osv på ca 40 minutter. Det gir allrighte resultater. Kjøpte pioneer 5090 for 23000 med fot på soundgarden(ikke utstillings model) idag imponert, Stor forskjell fra den gamle 42" philipsen jeg hadde Skal prøve den monster calibration dvd`en. Vis amatører får til å bruke den også? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Ha! Amatører ja, inget problem. Den er usannsynelig irriterende, men den fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå