A-Dawg Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Hei. Får feilkode 80246008 Har prøvd i to dager nå men vista sp1 lar seg ikke installere på min bærbare pc. Har Windows Vista Ultimate. Kjører den på en maskin som er 3år gammel med 2gb ram, 1.73Ghz og ny 250gb harddisk. Vista Ultimate kjøpte jeg gjennom høyskolen jeg går nå for en 100 lapp. Bakgrunnsinfo: Min 80gb harddisk kræsjet for to dager siden. Jeg har kjørt vista ultimate på den siden august 2008 uten noen problemer. Syns vista var både raskt og enkelt! Kjøpte etter disk-kræsjet en ny 250GB WD Ide disk. Brukte den samme vista cd'n og installerte dette uten noen videre problemer. Pc'n stod på et døgn med å installere oppdateringer. Når det kommer til å oppdatere til SP1 stopper installasjonen på enten 83%, eller 98% i pakke 1 av 3. Den installerte i over 4 timer (også de to andre gangene). Etter det gikk jeg å la meg, på morgenen så jeg på maskina at windows var på. Tenkte det var vellykket, men nei, operasjon mislykket, igjen. Syns vista uten sp1 er veldig mye tregere enn det jeg er vant med. Hvorfor? Endret 14. februar 2009 av A-Dawg Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Hei. Får feilkode 80246008 Hvorfor? Kan det være pga bruker vista cd'n m samme productkey igjen? Har registrert/validert versjonen og fått godkjent. Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Sitter nå og venter på sp1 holder på å installerer igjen. Tok 1 time og 20 minutter og kommer til 83% i trinn 1 av 3. Gikk fort opp til 83%, men stoppet der en stund. Etterpå restartet den og begynte videre fra 83% til 98%. Har nå stått stille på 98% i trinn 1 av 3 i over 1 time. Har tatt meg så langt tilsammen 2,5timer til 98%. Er dette normalt? Har lyst til å reinstallere hele dritten på nytt igjen. Endret 14. februar 2009 av A-Dawg Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Prøvd det som står her? http://windowshelp.microsoft.com/Windows/e...ffb2fd1033.mspx Edit: Forstår jeg det sånn at du installerer SP1 fra Windows Update? Prøv heller å laste ned den komplette SP1. Jeg har bare dårlige erfaringer med å installere service packs fra Windows Update Vista SP1 x86 Vista SP1 x64 Endret 14. februar 2009 av Bludd Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Prøvd det som står her? http://windowshelp.microsoft.com/Windows/e...ffb2fd1033.mspx Edit: Forstår jeg det sånn at du installerer SP1 fra Windows Update? Prøv heller å laste ned den komplette SP1. Jeg har bare dårlige erfaringer med å installere service packs fra Windows Update Vista SP1 x86 Vista SP1 x64 Har prøvd trinn 1 bare. Nå har installasjonen stått på i snart 5 timer. Den står på 98%. Er det normalt eller skal jeg bare avbryte hele operasjonen? Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Nei, det er ikke normalt. Du svarte ikke på spørsmålet mitt om du installer SP1 fra WU. Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Nei, det er ikke normalt. Du svarte ikke på spørsmålet mitt om du installer SP1 fra WU. stemmer, beklager. prøvde første gangen å installere fra WU. Andre gangen gjorde jeg det fra ei fil fra en usb-penn. Tredje gangen gjorde jeg det fra WU igjen etter å ha restartet BITS. Rett etter at jeg posten forrige post ble installeringen "ferdig". Litt over 5 timer tok det.. Den startet om og jeg logget meg på. Sjekket oppdateringsloggen og så at sp1 var vellykket. Etter det slo jeg den av for å la den hvile, spiste litt mat og skrudde på maskina. Da kom det opp en feilmelding om at en fil var skadet og at jeg måtte reparere systemet. Kunne ikke starte windows... -Dette skjedde alle de andre gangene også. Er så jævlig lei av vista sp1 nå.... Tar så mye tid dette. Jeg kjørte inn cd´n igjen og installerer hele sulamitten på nytt igjen. Håper virkelig ikke at det blir samme problem igjen........ "krysser fingrene" Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Kan det være smart å installere sp1 fra den linken du ga rett etter at vista installeringen er ferdig? Altså uten å installere oppdateringer som strømmer på fra WU.. Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Ja, prøv det. Tusen takk for hjelpen Bludd! Nå er alt reinstallert. SP1 virker og alle oppdateringer og drivere er lastet inn. Supert! SP1 brukte 30min på å installere, 5 timer var nok ikke helt etter boka. Jeg kjørte alt fra WU denne gangen. Ventet til WU var 100% ferdig med alt. Etterpå lastet jeg ned drivere til pc'n. Den tidligere feilen vil jeg tro er grunnet at jeg første gangen installerte vista, og mens den kjørte WU i bakgrunnen installerte jeg skjermdrivere, office, antivirus osv... Det ble sikkert en konflikt mellom disse programmene. Hvordan oppretter jeg et gjenopprettningspunkt i vista? Er det sånn at jeg kan lagre et g.o.punkt og hvis noe går galt om 5 måneder kan jeg bare gjenopprette fra sånn maskina er den dag i dag ? Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Kommer an på hvor mye plass du setter av til det. Det er bedre å ta backup av hele systemet, såkalt imaging. Norton Ghost er et av programmene som kan det, husker ikke flere i farta. Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Jeg tok en sikkerhetskopi (35GB m antivirus, office, drivere osv...) på ekstern harddisk. Fant funksjonen i start, programmer, tilbehør, systemverktøy, konfigurasjon av sikkerhetskopiering og gjenoppretting. Til den som lurer: Hvordan oppretter jeg et gjenopprettingspunkt manuelt? 1. Åpne System ved å klikke Start-knappen , Kontrollpanel, System og vedlikehold og deretter System. 2. Klikk Systembeskyttelse Hvis du blir spurt om administratorpassord eller - bekreftelse, må du skrive inn passordet eller gi en bekreftelse. i ruten til venstre 3. Velg kategorien Systembeskyttelse, og klikk deretter Opprett. 4. Skriv en beskrivelse i dialogboksen Systembeskyttelse, og klikk deretter Opprett. Da legger jeg tråden død. Håper den kan være til hjelp til noen (også fremmover i tid) Endret 15. februar 2009 av A-Dawg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå