hojohansen Skrevet 14. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Hva synes dere, jeg er fotsatt meget nybegynner i HDR.. Fungerer dette synes dere? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Syns det er ganske bra letta i skyggene. Fikk en følelse av at det er dis nedi bekkefaret lenger nede. Bildet er litt kontrastløst, men abolutt rett vei mtp. HDR. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Ok takke, er nok enig at det er litt kontrastløst, men en lærer hver dag.. Takker pybalto! Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 14. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Økte kontrasten litt for deg, bare si ifra hvis jeg skal fjerne. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Flott det fredderen! Lenke til kommentar
johnah Skrevet 14. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Synes kanskje du dro det litt for langt, synest det ser ut som om du mista en del deltaljer i området oppe helt til venstre, og ca 1/3 fra høyre bildekant. Ellers fint! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Ganske kontrastløst ja. Men det editerte bildet anbefaler jeg kun for de som vil leke at de er på syretripp. Men selv om farger og kontraster mangler ser jeg ikke så mye av andre problemer. Kanskje det hjelper hvis du jobber litt med utgangsbildene før du lager HDR-bildet (ikke vet jeg, har overhodet ikke peiling på hvordan lage perfekt HDR bare så det er sagt)? Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Det første jeg la ut ligner nok mere orginale en den redigerte. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Jeg syns og den redigerte ble litt feil. Jeg prøvde også å stille litt på bildet ditt, men det er jo vanskelig. Jeg prøvde å ikke ødelegge stemningen jeg syns det har, men gjorde kanskje nettopp det? Den disige stemningen ble nesten helt borte. Du får si fra om du vil jeg skal fjerne det. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Synes også denne blir bra jeg. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 14. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Synes pybalto sin er best. Bilde #1 ble, som sagt, alt for kontrastløst. Bilde #2 hadde "dårlig" kontrast, hvis du tar en titt på skyggene, vil du se at det er dårlig "farge". Bilde #3 var mer lignende et bra HDR, selv om mange bra HDR bilder har ENDA mer kontrast, og vibrance forsterking. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Nå er jo dette et "fake" hdr, orginalbildet er ET jpeg bilde, tipper at det hadde blitt bedre hvis jeg hadde tatt flere ved hjelp av "bkt". Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Det er alltid spennende med HDR fra flere eksponeringer når det er rennende vann med i bildet. Jeg gjetter på at du da ville fått en lenger lukkertid-effekt på vannet enn det den lengste lukkertiden ga. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Det er sant, må test ut en gang. Takker. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2009 Nå er jo dette et "fake" hdr, orginalbildet er ET jpeg bilde, tipper at det hadde blitt bedre hvis jeg hadde tatt flere ved hjelp av "bkt". Og det sier du nå? Dette vil aldri komme i nærheten av HDR, spesielt ikke når utgangpunktet er JPEG. Hva var poenget med denne øvelsen egentlig? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2009 Hvorfor sier du det? Når man stiller en RAW-fil i f.eks. ACR så får man om man vil masse utbrent himmel og flere detaljer frem i det mørke. Så kan man gjøre motsatt og få detaljene i himmelen mens skyggene er svarte. Og så lagrer man i Jpeg, fjerner exif og så setter det sammen med HDR-funksjonen med falske verdier. Poenget er å øve seg. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2009 Hvorfor sier du det? Fordi han sier at originalen er et JPEG-bilde. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2009 åja.. sånn. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. februar 2009 Så dere mener at jeg ikke vil få HDR effekt når utganspunktet er jpeg? Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 15. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2009 Jo, men i mindre grad. For å få skikkelig HDR må du skyte 3 eller flere eksponeringer i RAW. Forøvrig bør man alltid skyte i RAW når man ta landskapsbilder (noe hdr ofte er) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå