Kimelimm Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hei! Tenkte jeg skulle gjøre et lite tiltak nå, jeg skal gi dere et par tips til hvor dere ikke bør gå, og jeg håper at dere vil hjelpe til så vi kan lage en sticky som har en "database" over sider med virus. - WinFix (pro) 2005: Istedet for å fjerne virus, så legger den det inn. Får du denne popup-en, så bare kryss deg ut. - SweetIm: Dette er en pakke med smileys til MSN. Men det inkluderer litt av det man ikke vil ha inn på pcen. Anbefales ikke. - Next Generation Mousepeakers: Spyware - Next Generation Smileys: Spyware det og... - Ser du etter serialz og crackz, så for all del IKKE bruk Google. - Slike "Free wallpaper" sider, kan bringe med seg noen ufine ting. - Skal du laste ned en exe fil, så forsikre deg om at du VET hva du laster ned. Last ned fra kjente sider, og sider du VET er trygge. - Slå på Systemgjenoppretning, det er kjekt og ha hvis du gjør noe feil. Håper på sticky hvis denne blir stor, så bare hjelp til. Ha en fin dag. Kim. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Det meste du har skrevet her står i Den store sikkerhetsguiden v.2 så vi trenger ikke enda en sticky om dette emnet. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Dette holder nok ikke på langt nær til noe sticky. Dette er som nevnt tatt opp i sticky fra før. jeg håper at dere vil hjelpe til så vi kan lage en sticky som har en "database" over sider med virus. Du har funnet 1 WinFix (pro) 2005. Vet om mange sider,men hva er visten lager vi en liste vil mange av nyssjerighet gå inn på disse sider. Dette krever at enn hele tiden oppdaterer listen,da disse sider ikke akkurat er stablie på en plass. Det var liste over "Rogue/Suspect Anti-Spyware Products & Web Sites" Den ble stoppet i 2007,fordi det krever veldig mye og holde en sånn liste oppdatert. http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm Lenke til kommentar
norbat Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Hensikten din er sikkert god, kimmag. Jeg var selv inne på denne tanken, men fant ut at det antakelig var liten vits både pga. av at slike sider ofte er av en temporær karakter og finnes i et stort antall. En av flere lister med 'falske' av-prog: http://en.wikipedia.org/wiki/Rogue_softwar..._rogue_software Endret 15. februar 2009 av norbat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå