Gå til innhold

[Løst]Trenger 1300mhz minne kjøling?

Rosewell1983

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de trenger ikke kjøling nei..med det mener jeg bla at de fleste ram-brikkene idag blir levert med en egen kjøleribbe

brikke uten kjøleribbe

brikke med kjøleribbe

så kjøp deg brikker med kjøleribbe på så går det fint, men ikke heng deg opp i utseende på kjøleribben som jeg linket til. de kommer i mange forskjellige farger og fasonger

stort sett så lenge du ikke kan se den grønne elektroplaten så har den egen kjøleribbe

Endret av gjeewaytee
Lenke til kommentar

hehe

jeg vet av erfaring at 800mhz ram som jeg har nå ikke trenger det. Jeg bare lurte på dette spørsmålet da jeg ser at ram på 1333, 1600, 1800 og 2000mhz blir levert sammen me dedikerte vifter som blåser luft på rammen. Og det på brikker som har varmespredere fra før av.

Så hva blir jo poenget da vis dem ikke trenger vifter vis dem har varmespredere...

Lenke til kommentar

Hvis det går litt luft i kabinettet så vil det nok neppe være noe problem. Tror heller ikke at du skal behøve å underklokke RAM, kjører brikkene på den frekvensen de er sepsifisert for så skal det fungere med den kjøleren som følger med (eller uten kjøler om det ikke følger med).

EDIT: omformulert

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Hvis minnet leveres uten kjøling, skal de kunne klare seg selv uten ekstra kjøling. Så lenge omgivelsene er normale mao. ikke overklokket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...