Rosewell1983 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Jeg vurderer å sette sammen ny pc. en så lydløs som mulig. Og jeg lurte på om 1300mhz ram trenger kjøling. Jeg skal ikke overklokke. Trenger 1333mhz brikker kjøling får jeg heller klokke ned rammen til 1200mhz... Vil takke på forhånd for eventuelle svar... Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) de trenger ikke kjøling nei..med det mener jeg bla at de fleste ram-brikkene idag blir levert med en egen kjøleribbe brikke uten kjøleribbe brikke med kjøleribbe så kjøp deg brikker med kjøleribbe på så går det fint, men ikke heng deg opp i utseende på kjøleribben som jeg linket til. de kommer i mange forskjellige farger og fasonger stort sett så lenge du ikke kan se den grønne elektroplaten så har den egen kjøleribbe Endret 14. februar 2009 av gjeewaytee Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 hehe jeg vet av erfaring at 800mhz ram som jeg har nå ikke trenger det. Jeg bare lurte på dette spørsmålet da jeg ser at ram på 1333, 1600, 1800 og 2000mhz blir levert sammen me dedikerte vifter som blåser luft på rammen. Og det på brikker som har varmespredere fra før av. Så hva blir jo poenget da vis dem ikke trenger vifter vis dem har varmespredere... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 DDR3 er kaldere enn DDR2 da DDR3 bruker mindre strøm. Veldig forskjell på ddr2 brikker på 1333mhz som sikkert er spesifisert for ca 2,4volt og ddr3 som er spesifisert for 1,5volt på 1333mhz Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 takker for svaret...det var mye bedre =D Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 hvis man ikke skal overklokke og har et griet kabinett med god luftgjennomstrømning så skal det ikke være nødvendig å sett vifter på anyway Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 tja...min plan er å sette sammen en data som kun har PSU vifte. eventuelt får jeg sette på 8db vifter hvor det er nødvendig. får klokke rammen ned vis den blir for varm Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Hvis det går litt luft i kabinettet så vil det nok neppe være noe problem. Tror heller ikke at du skal behøve å underklokke RAM, kjører brikkene på den frekvensen de er sepsifisert for så skal det fungere med den kjøleren som følger med (eller uten kjøler om det ikke følger med). EDIT: omformulert Endret 14. februar 2009 av E.C. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hvis minnet leveres uten kjøling, skal de kunne klare seg selv uten ekstra kjøling. Så lenge omgivelsene er normale mao. ikke overklokket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå