Northern_Comfort Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Pcen kommer ikke lenger enn til den windows xp-streken som kjører fram og tilbake. Feilmeldingen som kommer opp på hovedkortet foreslår at det er noe av dette: 1. Build MP table 2. Build & update ESCD 3. Set CMOS century to 20h or 19h 4. Load CMOS time into DOS timer tick 5. Build MSIRQ routing table Boot attempt (INT 19h) Jeg aner desvere ikke hva noe av dette innebærer, kan noen hjelpe meg? Endret 20. februar 2009 av Northern_Comfort Lenke til kommentar
Papa Dupre Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) så du har en pc som ikke startet i det hele tatt, og trodde det kunne fikse seg ved å sette inn en ny cpu? hva slags hovedkort har du? Reset cmos, det burde funke, med award bios så betyr 2korte beep cmos feil! Endret 14. februar 2009 av Breach-0 Lenke til kommentar
Northern_Comfort Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 (Jeg redigerte en tidligere tråd og gjorde om spørsmålet da problemet har kommet litt videre.) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hva mener du egentlig med "Feilmeldingen som kommer opp på hovedkortet"? Har du lest av POST kodene etterhvert som de kommer, og funnet ut hva de betyr? Dette er ikke feilkoder. Du er jo ferdig med POST, den har begynnt å boote fra disk. Når det stopper der er det antagelig PGA noe som ligger på disken. Akkurat hva vet jeg ikke. Men jeg tipper det lar seg fikse ved å slette MBR. Dog betyr det å slette alt på disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå