morlie Skrevet 14. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Vel, har gått gjennom noen bilder fra i sommer og kom over disse ekkorn bildene, som jeg syntes var litt kule, noen som har noen tips til bedre komp, og litt hvordan man "helst" skal ta dyrebilder? for det finnes jo utallige måter. All kritikk/Ros vil bli tatt imot med et smil:D Selv synes jeg at jeg har klart å oppnå nogenlunde skarphet i bildene og liker fokuset. Mulig at dette ble litt mange bilder, men isåfall så bare fokuser på ett av bildene:) Endret 14. februar 2009 av morlie Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 14. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Søøøte dyr!| Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Alle er veldig bra! Du har kommet nært ekkornet, og med rett fokus ble de skikkelig pene. Hvor langt unna var du? Lenke til kommentar
morlie Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) TAkk for posetive svar:) Hmm, kan ikke ha vært så altfor langt unna, de er ikke croppet, og de er tatt med 135 mm på 30D Så kan tenke meg at det var noe rundt 1-2.5M Endret 14. februar 2009 av morlie Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Jo, flotte bilder. Liker det øverste best. På det med ekornet til høyre så er signaturen veldig irriterende synlig. Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 14. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Fine bilder men ta gjerne å legg ut litt mindre versjoner av de(les reglene) Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 14. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Flotte bilder, med god teknisk kvalitet. Gratulerer. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 14. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Biiiitelitt tightere crop på den nederste, og kunne hatt ørlittegran mer dybdeskarphet på den øverste, men det er bare småpirk. Synes de var veldig bra!! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Meget bra. Det øverste lider litt av at øynene er utenfor fokusfeltet, det er jo ellers bra. Det nederste er nok det jeg synes fungerer best. Her sitter fokus bra, og bakgrunnen er bare nydelig. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 14. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2009 Det var i overkant mye støy i bildene, skylles dette høy iso med påfølgende støyfjerning eller er det komprimeringsartefakter? Ellers var det jo søte dyr, formidlet i svært høy oppløsning. Lenke til kommentar
morlie Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. februar 2009 Det skyldes nok høy iso:/men ikke noe støyfjerning. så kanskje det hadde blitt bedre hvis jeg hadde gjort det. Tusen takk for posetive kommentarer folkens! Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 15. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2009 Det skyldes nok høy iso:/men ikke noe støyfjerning. så kanskje det hadde blitt bedre hvis jeg hadde gjort det.Tusen takk for posetive kommentarer folkens! Jeg tenkte på støyfjerning i kamera, du er sikker på at det ikke er aktivert? Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 15. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2009 Pene bilder, fungerer best i farger. Bilde 1 mangler fokus på øynene, på bilde 3 ble det litt mye luft på siden. Og du kunne nok trugt gå ned på iso, du har jo trossalt 1/640 i lukkertid. Men bevares, det er ikke ofte vi får presentert fine dyrebilder her på akam. Veldig bra jobbet. Hvordan har du fått de så nærme forresten? (ref 135mm brennvidde) Lenke til kommentar
morlie Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. februar 2009 ojj, overraskende posetiv tilbakemelding her:D tja, jeg satt VELDIG stille og bare ventet, noe solsikkefrø la jeg nok også ut:) Den var ikke så skremt av lukerlyden heller, noe jeg trudde den kom til å være, men den må nok ha hatt litt kontakt med mennesker før, for den kom helt bort til benet mitt for å lukte, da jeg skulle ønske jeg hadde mindre enn 90cm nærgrense? Ja takk :-) Hmm, ganske sikker på at det er skrudd av, kan se senere i kveld når jeg får muligheten:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå