Gå til innhold

Nettverket mitt detter ut flere ganger om dagen, hjelp:(

Kjeven

Anbefalte innlegg

Dette problemet dukket opp for en stund siden, men den siste tiden har det blitt så ille at jeg ikke orker mer. Kort sagt: Nettverket mitt detter ut HELE TIDEN. Når jeg sier hele tiden, så mener jeg 3-4 ganger om dagen, minst. Og når jeg sier "detter ut", så mener jeg at PC-en min på en eller annen måte klarer å koble seg av nettverket mitt. Noe som jeg finner rart, da jeg bruker et KABLET nettverk. Jeg bruker Vista (64bit), så når jeg prøver å "Diagnostisere og reparere", så får jeg alltid tre standard svar: Jeg må hente nye IP-innstillinger, tilbakestille nettverkskortet, eller koble til en kabel i Lokal Tilkobling som visstnok er koblet fra (noe den aldri er). Kan ta 5-10 minutter å komme meg på nett igjen når det detter ut. Mildt sagt irriterende når man sitter og gamer, f.eks.

Kabelen er koblet til en 5 år gammel ruter og ISP-en fra helvete, Telenor. Jeg liker å tenke at alt som går galt med nettverket mitt er Telenors feil, men egentlig håper jeg at feilen ligger på PC-en min, da har jeg i det minste en mulighet til å fikse den. Jeg er ingen nettverksekspert, så jeg vet ikke hva mer jeg burde fortelle. Har sett litt rundt på brannmurinnstillinger og whatnot, men finner ingenting som ikke ser ut som det skal. Ikke dermed sagt at alt stemmer, har som sagt ikke nok kunnskap om emnet til å foreta en skikkelig vurdering.

Det er vel ikke noen som tilfeldigvis har noen ideer om ting jeg kan foreta meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...