Gå til innhold

Surroundanlegg i blokk?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er for tiden bosatt i en studentblokk. Det bor andre både under og på siden av leiligheten jeg bor i. Er veldig glad i film og spill, så tenkte at et surroundanlegg hadde vært noe. Lurer derfor på om det er noe å ha i blokk? Orker ikke kjøpe det hvis naboene klager hver gang jeg bruker det. Nå vet selvsagt ikke dere hvor godt lydisolert det er her, men lurer på om noen har erfaringer med det? Jeg vil ikke kjøpe det for å få masse bass, men mer fordi jeg vil ha en skikkelig lydopplevelse med lyd fra alle kanter. Hadde i utgangspunktet sett for meg noe ala Logitech Z-5500. Det kommer som dere sikkert vet med en stor bass. Vil det i det heletatt være vits i? Er det mulig å bruke noe slikt uten å bli hatet av naboene?

 

Takk for innspill! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor også i blokk. Og jeg har spillt salig høyt med mitt annlegg(som er litt kraftigere enn Z-5500 om jeg ikke har misforstått noe seriøst mye). Ingen som har klaget til nå. edit: men så tror jeg denne blokka er ganske godt lydisolert, for jeg hører sjeldent noe fra naboene også :)

 

Men så må du huske på at det hele avhenger av 3 ting:

 

1. hvor godt lydisolert det er mellom etasjene/veggene

2. Hvilken type naboer du har (noen bare ELSKER å klage på ALT).

3. Hvilke tider du spiller høyt på - ikke tirr på deg naboer ved å spille høyt veldig sent f.eks. :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Takk for innspill! :)

 

Har nettopp flyttet inn, men tror det er ganske bra lydisolert. Er bare litt skeptisk ettersom denne blokka stort sett består av studenter med barn. Barn legger seg tidlig... Er det mulig å kose seg med denne typen anlegg uten så mye bass? Er jo tross alt veldig stor bass...

 

Vil gjerne høre andres meninger og erfaringer også. :)

Lenke til kommentar

Ja, det er selvsagt en mulighet. :) Har aldri hatt surroundanlegg før, så er bare litt usikker på hva det vil si for opplevelsen. Ikke at det er viktig for meg med så mye bass at alt rister, men tenker bare på hvor stor del av lyden det egentlig er. Blir det helt håpløst uten eller er det uansett et stort steg opp fra standarde TV-høytalere?

 

Er forøvrig også interessert i å vite hvordan jeg skal koble anlegget opp mot konsollene mine. Det er snakk om PS3 og 360. Hvilke kabler trenger jeg? PS3 har vel støtte for digitalt, men 360 har vel ikke det? Kjører forresten PS3-en gjennom HDMI mens 360-en kjører gjennom komponent hvis det har noe å si.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Det spørrs en del hvor issolerende det er...Jeg selv har z-5500, du kan aldri bruke full guffe når det er folk i huset fordi da rister det en del i andre etasje og rundt og kring(ikke sånn ekstremt er ikke mer en 188w og 10" er ikke 12kw og 22":p) Så har det også noe og si hvor du plaserer den i huset...Er kanskje litt vrient, men det er ihvertfall det beste du får for så lite penger da...Men det er ikke noe prob og skru ned bassen:P Bare ett trykk og vri eller ett trykk på fjern kontrollen eller equlizering...Men er ALDRI! Ett prob med og skru ned bassen:P

 

edit: Jeg kan ikke gi så veldig mye tips om andre..Har ikke prøvd så veldig mange der ute...Men viss du skal koble ps3/360 til z-5500 så er det med en optisk ledning har prøvd det før med ps3 fungere fint..Men vet ikke hvordan det er med tv...Aldri prøvd

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar
vil tippe basskassen har en egen "volumknapp" der du kan still bassen omtrent ned på null ja. Er iallefall det på mitt logitech PC anlegg (ikke det jeg referete til tidligere :p )

 

Ja, den har faktisk 26hakk fra bunn til max:P Men for meg er det nesten alltid halv eller full:P Eller sånn som nå er den bare 6/26 fordi foreldrene min sover rett over :@

Lenke til kommentar

Hvis du kjører normalt volum, rister bassen i omgivelsene rundt der den står dersom bassen står på 0? Eventuelt hvor mye må du øke med før det blir merkbar vibrasjon rundt? Og hvordan blir opplevelsen da? Er det veldig tamt eller fortsatt morro? :p

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Takker for all hjelp. Bestilte i dag! :) Kjøpte også en slik for å koble anlegget opp mot 360/PS3.

 

Har et lite ekstraspørsmål, som jeg håper noen med anlegget kan svare på. Ser at eska er veldig tung, så lurer på om det er noe jeg får til å bære hjem fra postkontoret selv? Eller må jeg mase på noen med bil for å få hjelp? :p Er vel rundt 500 meter å gå.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...