Mykos Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hei Jeg skal nå kjøpe en PC som i hovedsak skal brukes til spill, men at den kan dra noen krevende programmer er et stort pluss. Jeg har kommet opp med disse forslagene fra komplett: Komplett Gamer - AMD Dragon konfigurert slik: Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 8 OEM Vista kompatibel CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD, Drømmefall: Den lengste Reisen, Støtsikker PC-eske STOR Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm, World of Warcraft, MMORPG, PC Antec Twelve Hundred Corsair Powersupply 750W Black, ATX Bulk Asus M3A79-T Deluxe, AMD 790FX+SB750, AMD Phenom II X4 920 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, PowerColor Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5, USB2 multikortleser 3.5" sort for Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN Hitachi Deskstar P7K500 500GB, 7200RPM, Hitachi Deskstar P7K500 500GB, 7200RPM, MS Win Vista Home Premium Norsk MS MANUALS Win Vista Home Premium MS COA Label Windows MS ROYALTY Vista Home Premium Garanti 3 år - Sende inn Support Komplett.no - Komplett sin Lagerstatus: 1 stk. på lager Sum: 14344,- Komplett Gamer - New Generation konfigurert slik: Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 8 OEM Vista kompatibel CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD, Drømmefall: Den lengste Reisen, Støtsikker PC-eske STOR Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm, World of Warcraft, MMORPG, PC Antec Twelve Hundred Corsair Powersupply 750W Black, ATX Bulk Asus P6T Deluxe, X58, Socket-1366 Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 3GB CL9 Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA USB2 multikortleser 3.5" sort for Sony NEC Optiarc Blu-Ray reader BR-5100S CyberLink DVD Suite - w/Blu-Ray support, Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 MS Win Vista Home Premium Norsk MS MANUALS Win Vista Home Premium MS COA Label Windows MS ROYALTY Vista Home Premium Garanti 3 år - Sende inn Support Komplett.no - Komplett sin Lagerstatus: 1 stk. på lager Sum: 15095,- Hva bør jeg velge? Er det noe jeg kan degradere litt uten å tape så mye på det for å spare penger? Vil skjermkortene fungere bra med en Samsung Syncmaster 931c? Tenker litt på HDCP o.l. Mykos Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Siden skjermkort ofte er viktigere enn CPU, vil jeg si AMD Dragon PCen Lenke til kommentar
Mykos Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Siden skjermkort ofte er viktigere enn CPU, vil jeg si AMD Dragon PCen Takk takk, tolker det som at AMD Dragon har et bra skjermkort. Men jeg har sett New Generation score bedre i tester med det skjermkortet enn AMD Dragon, men da har AMD Dragon hatt HD 4870 og ikke HD 4870X2. Det er vel en bra oppgradering å gjøre da. Er det vært 2000 kroner ekstra? Og vil det fungere bra med skjermen min? Leste noe om HDCP som fikk meg til å lure. Lenke til kommentar
kasol Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Dragon pc'n har bedre skjermkort men skal du spille i 1280 x 1024 på en 19" så er Intel maskina ett klart førstevalg. Skal du derimot spille i 1600x1200 eller høyere så ville jeg valgt Intel pc'n. Mange gamere idag spiller på 22" i 1680x1050. Feks en BenQ22" Det kommer litt an på budsjettet ditt. Lenke til kommentar
Mykos Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Dragon pc'n har bedre skjermkort men skal du spille i 1280 x 1024 på en 19" så er Intel maskina ett klart førstevalg. Skal du derimot spille i 1600x1200 eller høyere så ville jeg valgt Intel pc'n. Mange gamere idag spiller på 22" i 1680x1050. Feks en BenQ22" Det kommer litt an på budsjettet ditt. Så dilemmaet mitt er vel om jeg skal bruke den skjermen jeg har eller kjøpe en som støtter større oppløsning. Jeg spiller i hovedsak FPS spill og da er en 19" optimalt. Om jeg derfor velger å kjøre på den skjermen jeg har så er det kanskje lurt å kjøpe en billigere PC som gir meg den samme ytelsen fordi jeg har lavere oppløsning? På en annen side så kan det hende jeg i fremtiden skaffer meg større skjerm og da trenger en kraftigere PC. Noen råd på dette og isåfall hva jeg kan degradere på PCen fra dere som har litt peiling? Lenke til kommentar
lilko Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Som sagt, skjermkort er viktigere enn CPU. Så jeg ville gått for AMD Dragon. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 for å makse antal FPS med den skjermen brude du gå for intell maskina. MEN du spør om å spar noen koner. Da hadde jeg tatt AMD maskina, valgt et 4870 kort med 1024 MB minne i steden for 4870 X2 kortet og så fjernet: Nero 8 OEM Vista kompatibel CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD USB2 multikortleser 3.5" sort for hadde også gått for en 1 TB disk i steden for to 500 GB disker (billigere) Du kan jo også spørre deg selv om du virkelig vi ha de to ekstra spillene som følger med maskina. hadde også dett på en noe svakere psu, da selv en phenom II med et 4870 X2 pluss litt til trekker omtrent 500 watt ved full load. Lenke til kommentar
Mykos Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) for å makse antal FPS med den skjermen brude du gå for intell maskina. MEN du spør om å spar noen koner. Da hadde jeg tatt AMD maskina, valgt et 4870 kort med 1024 MB minne i steden for 4870 X2 kortet og så fjernet:Nero 8 OEM Vista kompatibel CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD USB2 multikortleser 3.5" sort for hadde også gått for en 1 TB disk i steden for to 500 GB disker (billigere) Du kan jo også spørre deg selv om du virkelig vi ha de to ekstra spillene som følger med maskina. hadde også dett på en noe svakere psu, da selv en phenom II med et 4870 X2 pluss litt til trekker omtrent 500 watt ved full load. Takk for tipset, tror da at jeg går for samme konfigurasjonen bortsett fra at jeg kjører HD4870 istedenfor X2 versjonen. Angående spillene og det andre så vil jeg selvfølgelig ikke ha det, men det er standard med i Komplett sin pakke :S "# Strømkabel PC m/Jord 2m rett plugg # Nero 8 OEM Vista kompatibel støtter LabelFlash og LightScribe # CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD, for XP/Vista # Drømmefall: Den lengste Reisen, PC # Støtsikker PC-eske STOR # Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm, Uncoated gaming and glidz # World of Warcraft, MMORPG, PC " EDIT: Hadde vel vært det aller lureste om jeg kunne satt sammen et utvalg deler selv og bygget maskinen perfekt etter mine behov? Men jeg har aldri bygget en PC selv før. Har sånn generelt grei peiling, tror dere jeg kunne fått til det eller om det er en måte å få dette gjort for meg? Er tross alt ganske dyrt på komplett og pakkene har litt unødvendig ekstrating. EDIT 2: Tror ikke jeg kjøper ferdigbygget av komplett allikevel, jeg oppretter en ny tråd med spørsmål om ny PC rigg. Tråd kan stenges. Endret 14. februar 2009 av Mykos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå