Gå til innhold

Komplett hjemmekino Projektor+xbox+kabelTV+surround sound

Anbefalte innlegg

Heisann, har planer om å gå til innkjøp av ett komplett hjemmekino opplegg. Som vil til sammen bestå av: projektor+Xbox360+Get dekoder+surround sound anlegg.

Men det jeg lurer på er hvordan alt dette skal kobles opp med tanke på lyd også. Xbox til projektor er jo i seg selv ikke vanskelig men problemet er når det komme til lyd, hvordan får jeg lyd og bilde fra Xboxen og Get dekoderen?

Har sitt på denne projektoren: http://www.netonnet.no/?iid=no111337

Lydanlegg har jeg ikke så mye peiling på, så tips hadde våre sweet=) bør ikke være høyere enn 6000kr.

Håper noen greier å forklare meg hva som trengs for dette til å fungere, mange takk på forhånd!

Mvh,

Malmo.

Endret av Malmo4444
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Heisann, har planer om å gå til innkjøp av ett komplett hjemmekino opplegg. Som vil til sammen bestå av: projektor+Xbox360+Get dekoder+surround sound anlegg.

Men det jeg lurer på er hvordan alt dette skal kobles opp med tanke på lyd også. Xbox til projektor er jo i seg selv ikke vanskelig men problemet er når det komme til lyd, hvordan får jeg lyd og bilde fra Xboxen og Get dekoderen?

Har sitt på denne projektoren: http://www.netonnet.no/?iid=no111337

Lydanlegg har jeg ikke så mye peiling på, så tips hadde våre sweet=) bør ikke være høyere enn 6000kr.

Håper noen greier å forklare meg hva som trengs for dette til å fungere, mange takk på forhånd!

Mvh,

Malmo.

Bra PJ du kikker på, den får mye god omtale på avforum.no ! Har selv en TW600 og er veldig fornøyd :)

Anbefaler denne surr.forsterkeren: http://www.surround.no/product/461479/__Ya...V663_Black.html

(God lyd, klar for HD-lyd fra bluray, HDMI innganger)

Trenger du fler enn 2 HDMI innganger bør du vurdere Onkyo SR-606 som har 4 stk. (samme pris)

OPPKOBLING:

-X360 kobler du til surround forsterker med HDMI kabel (bilde+lyd(?)) evt lyd på optisk TOSLINK kabel, hvis X360 ikke gir lyd via HDMI.

-GET dekoder kobler du til surround forsterker med HDMI kabel (bilde, sjekk at du skaffer dekoder med HDMI utgang) Tror du må kjøre lyden separat med RCA coax eller TOSLINK optisk.

-Projektor kobler du til HDMI utgangen på surround forsterkeren med en lang HDMI kabel.

-5 høyttalere (skaff deg en senterhøyttaler av god kvalitet, den skal gjengi dialogen troverdig) + evt sub (kobles til surround forsterker sub-utgang med RCA coax)

Ikke legg for mye penger i kabler. Den billigste HDMI kabelen (ClasOhlson/Biltema) godkjent for 1080p skal funke, ditto for coax/optisk lydkabel. Du henter ikke kvalitet ved å gå for dyre kabler. Høyttalerkabler bør dog ha min tverrsnitt på 2,5mm2.

Endret av Junkers
Lenke til kommentar
Projektoren er bra men du kan like gjerne kjøpe TW 980 som er billedmessig identisk med TW 1000. Forskjellen er at TW 980 er hvit og et par tusen kroner billigere.

Sist jeg sjekket (1uke) fikk man ikke 980 til under 13k, men prisene på slikt svinger stadig...

Ellers er jeg selvfølgelig enig med deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...