Gå til innhold

Uttern S64 - erfaringer og meninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

uttern er generelt sett flotte båter det.prøvekjørte den båten som nevnt i innlegget over. normalt flott båt det. eneste minus er at båten er tung. nå ser det ut som familien ønsker denne båten som den nye hyttebåten. har sett denne båten flere ganger. utseendemessig er den knallflott synes jeg. familien tenker da en ny modell av denne båten med 210hk. med denne motoren skal båten ha en toppfart på 40 knop.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Ikke med denne, men jeg har så vidt testet Uttern D55/T55.

 

Litt laber kvalitet på Uttern synes jeg, kontra andre båter, men prisen er jo også ett stykke under på Uttern båtene...

båten kosta 530k. det er strengt tatt ganske mye for en standard hyttebåt som brukes snaue 4 uker hvert år.så det er ikke akkurat noen direkte billigbåt.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Trenger man en 21 fots båt med 210 HK innenbords diesel til over en halv million for å bruke den maks 4 uker i året til hyttekjøring da...?

 

Uansett... 530.000,- for denne båten er ikke så dyrt sammenlignet med andre merker.

 

Hadde jeg vert deg dog (noe jeg sef. ikke er) så ville jeg gått for denne:

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16188406

 

Nyyydelig båt og topp kvalitet hele veien. Prisen er også fin. Askeladden selger som kjent ut en mengde båter nå grunnet stooort lager.

 

Uttern er jo ikke direkte dårlige båter.... er ikke det jeg mener...

Dem er bare en liten klasse under andre merker jeg har prøvd liksom...

 

Uansett... du kommerr sikkert til å ha mye glede av båten din!

Lykke til, og gratulerer med kjøpet :)

Lenke til kommentar

går utifra at du er en askeladden forhandler.eller hva? men det ble nå en uttern. selvsagt finnes det dyrere båter. synes denne utteren var dyr nok. mer enn det hadde vi ikke hatt lyst til å punge ut for en hyttebåt.

 

for guds skyld askeladden er flotte båter. vi har hatt askeladden før faktisk. vi følte at uttern var enklest da han vi har båtopplag hos er utternforhandler.

 

uansett så er familien kjempefornøyde med den nye båten.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen forhandler... men har bestillt meg en Askeladden ja.

 

Var i samme situasjon som deg for noen mnd. siden.

Det sto mellom Tamarin- Uttern og Askeladden når det gjaldt bowrider.

 

Uttern var det første som fristet. Rett og slett grunnet prisen og standard utstyrsnivå.

Etter ett par prøveturer brast gleden desverre.

 

Yamarin var en kjempeflott båt. Skikkelig solid og godt sammenskrudd. Men litt vel enkel.

 

Askeladden var den jeg til slutt falt for.

Båten ser bra ut. Litt påkostede detaljer. Vannvittig solig og godt sammenskrudd båt i forhold til de to andre. (spesielt uttern).

 

Litt dyrere enn de to andre båtene ... men ikke så mye.. Synes ikke 298.000,- for en fabrikkny Askeladden 535 Bowrider med puter i front - kartplotter - stereo - bord - ballistic stålpropell var så ille.

 

En tilsvarende Uttern type T55 ville kostet meg 260.000 kr. med samme motor.

 

 

Du kommer garantert til å bli fornøyd med båten din!

Er nok bare jeg som er vannvittig pirkete. Jeg har en tendens til å dykke litt vel dypt i brosjyrer og detaljer. Prøvekjører jeg en båt, så passer jeg på og få med meg alle svakheter.

 

De fleste bryr seg kanskje ikke om det er ett klaffebord som slår litt i grov sjø.... men jeg synes dette er totaltunødvendig og en relativ enkel sak å fikse.

 

Jeg sier igjen!

Lykke til med ny båt!

Kankje vi møtes en dag på vannet.. hehe

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

nå kom båten ut sist onsdag. brukt hele helgen på innkjøringsprosessen som ifølge selger og manual tar omlag 20 timer.så det ble flere langturer på sjøen i helgen.

 

210HK dieselmotor med "bravo three" duo-prop gjør at båten drar godt når man rører ved gassen. veldig sprek til å være en såpass stor og tung båt.forsøkte for første gang med gassen på fult idag og kom opp i 41knop,dog med litt medvind. ligger godt i sjøen gjør den også.den lille kabinen gjemt under konsollen kommer godt med når man har et stort handlelass som skal plasseres. den skal også ha soveplass for 2 voksne,men den plassen var temmelig begrenset.passer best som lagringsrom for vannski,wakeboard,klær,matvarer og som sitteplass for de som ikke vil bli våte i regnværskjøring. jeg er uansett knallfornøyd:)

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

jeg er ca.1,82m høy og passer akkurat i den soveplassen når det gjelder lengde.jeg har prøvd. man kan sove der selv om man er lengre også,men da må man sikkert belage seg på å ligge med føttene utenfor madrassen.det er ikke mer plass enn hva som er absolutt nødvendig for å kunne sove der.

 

med bilde til å illustrere vil du kun se personens hode og skulderparti da madrassen leder resten av kroppen innunder dekket foran.

 

altså man kan sove der om nøden melder seg. det er langt ifra en typisk båt man kan feriere i.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...