KILMAS Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 jeg har kjøpt med 2stk 750gb hdd som jeg har tenkt og sette i raid 0 på mitt asus p5wdh deluxe hovedkort.men når jeg kobler harddiskene i raid slottene på hovedkortet så finner ikke hovedkortet hdd mine.hva kan være feil? kan det være at jeg må oppdatere bios'en?. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Du må enten enable raid i bios, eller så må du inn i en egen meny du får tillgang til under oppstart som ligner på bios. Normalt kommer det et skjermbilde med alternativ der du kan trykke CTRL-F eller liknende for å gå inn i raid instillinger. Hvis du ikke finner noe i bios, så prøv å restarte maskinen et par ganger og følg nøye med på teksten så finner du det nokk Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Som GullLars sier, du må sette SATA til RAID i BIOS. Trykk DEL under POST eller når du ser Asus logoen. Gå så til SATA configuration, og velg RAID. Restart maskinen og vent til du ser Intel Matrix Storage Manager øverst på skjermen. Tyrkk så Ctrl+I for å komme til RAID oppsett, men vær rask, du har kun 2-3 sekunder på deg. Endret 14. februar 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå