Desses Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Hei! Jeg har nylig satt opp en ny pc med disse komponentene: Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Asus P5Q PRO P45 S-775 Hovedkort OCZ Freeze Extreme Kjølepasta OCZ Reaper HPC 4GB DDR2 PC8500 KIT Sapphire Radeon HD 4350 256MB Skjermkort Cooler Master Hyper 212 CPU kjøler Samsung SpinPoint F1 SATA2 1TB Har lest at Hyper 212 kjøleren skal kjøle ekstremt mye, noe jeg fort forstod da jeg åpnet forsendelsen med pc deler.. Den er jo gampesvær! Får ikke igjen døra, enda jeg har bygget i fulltower. "Problemet" er at jeg leser av konstant temperatur på 41˚C uansett last. Har ikke, på disse 3 ukene pc'n har vært oppe, sett noen annen temperatur enn 41˚C. Er noen ugler i mosen her. Se vedlagt skjermbilde med oversikt både fra: - Everest - CoreTemp - RealTemp - CPUID Hardware Monitor <<<<Link til screenshot>>>> Håper noen blir kloke på dette. Endret 13. februar 2009 av Desses Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Er nok sensoren i CPUen som har "satt seg fast"... 45nm-CPUene fra Intel er vel kjent for å ha ustabile senorer, så er ikke så mye å gjøre med det. Om PCen virker stabil under last, så skal du ikke tenke så mye på varme... Lenke til kommentar
Desses Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Veldig greit å vite temperatur ved overklokking. Er dette evnt reklamasjonssak? Endret 13. februar 2009 av Desses Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Du får nok ikke en ny CPU på reklamasjon. Prosessoren fungerer tross alt som den skal (går jeg ut ifra) og det å lese av temperatur på kjernene er nok ikke hovedformålet for en CPU, så med mindre det er noen andre feil med den ved standard hastighet så får du nok ikke noe ny CPU. Lenke til kommentar
Desses Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Enig i det. Prosessoren fungerer som den skal. Skal prøve med en BIOS update i morgen og se om evnt det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå