vegham Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Har en nybygd maskin som ikke gir bilde på skjermen. Når jeg slår på maskina starter den opp og viftene surrer. Hovedkortet har desverre ikke speaker så jeg får ingen meldinger derfra. Jeg har prøvd dette uten hell: - annet skjermkort - andre minnebrikker (har to sett, 4stk) - bytte plasser til minnebrikkene - resette BIOS - ta ut CPU og sette den på plass igjen - skjermkort og PSU i annen maskin og funnet ut at de virker - prøvd å koble til speaker - med og uten harddisk - begge PCI-E plassene - et gammelt PCI kort Forslag til andre ting det kan være? neste steg vil være å sende inn hovedkortet, tror jeg. Hardware: - AMD Phenom II X4 940 Black Edition - Asus M3A32-MVP Deluxe - KINGSTON 2GB 1066MHZ DDR2 CL5 (5-5-5-15) DIMM KIT - XFX GeForce GTX 285 - Silver Power PSU, 600W 120mm fan + Endret 15. februar 2009 av Wulong Lenke til kommentar
Destro Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Støtter biosen Phenom II prossesoren? Lenke til kommentar
vegham Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Vet ikke. Leste nettopp noe om noen som hadde lign. hovedkort hvor det var tema. Skal prøve med en annen AM2 CPU jeg har tilgang på. Lenke til kommentar
hov55 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 sliter litt med dette selv samme hk serie og phennom x4 920 latterlig vis man må ha tilgang på flere cpuer for å få flasha bios Lenke til kommentar
Destro Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Egentlig ikke med tanke på at MB/HK blir produsert direkte fra levrandøren og har ikke den nyeste bios oppdateringen på seg. men nettbutikkene burde oplyse kjøperne om det Endret 13. februar 2009 av Destro Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Heh, dette er kanskje usannsynlig, men det har skjedd meg tidligere (shame, i has it). En gang hadde jeg glemt å koble til den 4-pin'ern til hovedkortet og skjønte ingen ting. Jeg hadde jo herjet mye med det kortet tidligere, men jeg tenkte rett og slett ikke på det, det var alt for dumt=P Ellers hadde jeg det samme problemet når én av ram-brikkene mine sluttet å fungere. Kanskje (men også noe usannsynlig) det er en konflikt mellom det integrerte skjermkortet og det du setter inn, jeg har hørt at det kan forekomme. Jeg har en følelse av at dette var veldig innlysende, men kanskje desto lettere å overse? Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Returner HK`et, det høres defekt ut. Når du får det nye og får koblet sammen alt, så starter den nok med bilde skal du se Endret 13. februar 2009 av XanderZ Lenke til kommentar
Destro Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Returner HK`et, det høres defekt ut. Når du får det nye og får koblet sammen alt, så starter den nok med bilde skal du se aom det har kommet fram i denne tråden så kan det væra biosen og det er antar jeg det er også https://www.diskusjon.no/index.php?s=hardwa...owtopic=1075431 Lenke til kommentar
vegham Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 BIOS støttet ikke CPU. Det ordnet seg når jeg fikk oppdatert BIOSen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå