Sjofel_Imperium Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg skal til Warsawa veldig snart, og lurte på om noen av dere kan anbefale filmer, websider o.l. med relevant info om jødeghettoene der. Gjerne også egne erfaringer på annet som er verdt å se i byen mens man først er der. Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Var i warszawa for et par måneder siden, og jeg ble egentlig litt skuffet. Kommer jo litt ann på hva du er ute etter. Men anbefaler å dra å se på gammlebyen. Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Var i warszawa for et par måneder siden, og jeg ble egentlig litt skuffet. Kommer jo litt ann på hva du er ute etter. Men anbefaler å dra å se på gammlebyen. Ok, gamlebyen? Hvordan finner man det? Gjerne vis med kart. Jeg liker historiske ting og fine gamle bygg. Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Gammlebyen er i nærheten sentrum, vi brukte 5-10 min med taxi ifra sentrum, og taxi er billig i polen (men pass på at du ikke blir svindlet), vist du liker fine gammle bygg så tror jeg gammlebyen er perfekt for deg, mye fint å se på. Er også en del fine gammle bygninger ellers i warszawa, men også en del som ikke er fullt så fint. Du burde snakke med resepsjonen på hotellet du skal bo på, Vi bodde på westin hotell, og de var veldig flink med å vise og gi råd om hvor vi burde dra. Lenke til kommentar
spissmusa Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 kan anbefale en eldre bok som heter "det angår også deg" skrevet av Herman ett eller annet, som selv var i konsentrasjonsleir. det er mange år siden jeg leste den, men mener han var norsk jøde. ellers så er også filmen "pianisten" av Roman Polanski ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå