Gå til innhold

Bilde fyller ikke skjermen

umeu

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en Samsung 32" LCD-TV LE32A330 og en Acer Aspire L5100. Jeg har koblet dataen til tv-en med en HDMI-kabel. Bildet fra daten fyller ikke tv-ruten og det blir svarte kanter. Hva kan jeg gjøre for å få bildet til å fylle tv-ruten helt?

Tips mottas med takk.

Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svarte striper horisontalt eller vertikalt?

Om de ligger horisontalt, så er det kanskje bare filmen, men det kan endres med avspilleren på pc`n din.. det er enkelt om du feks bruker KMPlayer :) (den er som VLC, bare bedre muligheter.. (syns jeg da..) og "spiser" alt av film..

Lenke til kommentar

Jeg har nå ikke fått VLC til å spille av Absolutt alt, hatt problemer med 1 format.

Men uansett, har du ikke noe Auto-funksjon på skjermen? Har ihvertfall en knapp på skjermene på skolen der bildet midstiller seg automatisk om det er for lite\stort.

Edit: Ser nå at det var en TV, og ikke en PC skjerm :blush:

Endret av Applebee
Lenke til kommentar

Får jeg 1360*768 til å fungere hadde det vært greit nok, men det går ikke en gang.

Da jeg først koblet tven til daten med hmdi-kabelen hadde jeg ikke mulighet til å velge 1360*768. Etter å ha irritert meg litt over dette problemet prøvde jeg å koble til med en VGA-kabel. Da var det mulig å velge denne oppløsningen og tv-ruten ble fylt opp. Jeg prøvde med HDMI-kabelen på nytt ble det plutselig mulig å velge 1360*768 oppløsning, men problemet med at bildet ikke fylte skjermen var der fortsatt. Det virker som om denne oppløsningen ikke fungerer med HDMI-kabelen av en eller annen grunn.

Stian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...