umeu Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg har kjøpt meg en Samsung 32" LCD-TV LE32A330 og en Acer Aspire L5100. Jeg har koblet dataen til tv-en med en HDMI-kabel. Bildet fra daten fyller ikke tv-ruten og det blir svarte kanter. Hva kan jeg gjøre for å få bildet til å fylle tv-ruten helt? Tips mottas med takk. Stian Lenke til kommentar
okasin Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Svarte striper horisontalt eller vertikalt? Om de ligger horisontalt, så er det kanskje bare filmen, men det kan endres med avspilleren på pc`n din.. det er enkelt om du feks bruker KMPlayer (den er som VLC, bare bedre muligheter.. (syns jeg da..) og "spiser" alt av film.. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Jeg har nå ikke fått VLC til å spille av Absolutt alt, hatt problemer med 1 format. Men uansett, har du ikke noe Auto-funksjon på skjermen? Har ihvertfall en knapp på skjermene på skolen der bildet midstiller seg automatisk om det er for lite\stort. Edit: Ser nå at det var en TV, og ikke en PC skjerm Endret 13. februar 2009 av Applebee Lenke til kommentar
umeu Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Det er ikke snakk om kun filmer, men alt som vises fra dataen. Det er en cm svart både horisontalt og vertikalt. STian Lenke til kommentar
chirsso Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Problemet ligger i TV´r som har 1366x768. Dette er en oppløsning som få skjermkort støtter. Grunnen til det er at 1366 ikke kan deles på 8 og det liker ikke skjermkortene. Les mer om dette her: http://pixelmapping.wikispaces.com/Pixel+mapping+explained Lenke til kommentar
umeu Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Får jeg 1360*768 til å fungere hadde det vært greit nok, men det går ikke en gang. Da jeg først koblet tven til daten med hmdi-kabelen hadde jeg ikke mulighet til å velge 1360*768. Etter å ha irritert meg litt over dette problemet prøvde jeg å koble til med en VGA-kabel. Da var det mulig å velge denne oppløsningen og tv-ruten ble fylt opp. Jeg prøvde med HDMI-kabelen på nytt ble det plutselig mulig å velge 1360*768 oppløsning, men problemet med at bildet ikke fylte skjermen var der fortsatt. Det virker som om denne oppløsningen ikke fungerer med HDMI-kabelen av en eller annen grunn. Stian Lenke til kommentar
umeu Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg blir aldri klok på datamaskiner. Nå byttet jeg HMDI-kabelen til den andre hdmi-inngangen og problemet ble plutselig løst:) Aner ikke hvorfor... Stian Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Nei man kan nesten aldri bli klok på datamaskiner det skjer så mye rart man ikke ser i Windows osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå