Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bestekameraten min har vært utro, hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Så det er ingen andre som reagerer på hvordan TS beskriver denne piken som er avbildet naken? Eneste TS tenker på er jo hvor forbannet det er at det var kompisen som fikk pult henne, og ikke TS selv.

Jeg har stor, stor reskekt for deg mr. Brutal.

 

Men det jeg skrev der, var mine tanker som måtte ut, selv etter 6 dager. Det var fint å få ut litt frustrasjon.

 

Nei, var ikke forelsket i henne. Syntes hun var søt, men da hun sa at hun hadde type, ga jeg meg. Aldri kunne tanken falle inn at kameraten min hoppa på henne tre uker (min teori) etterpå.

 

Jeg har fortalt mer om meg selv enn han og de, og derfor er det lettere å psykoanalysere meg. Men vær snill og se faktaene og ikke tomme ord rundt det hele.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil påstå at du ikke har noe ansvar. Ja, du kan snakke med kompisen din om det, og det kan slå ut flere veier. Det kan ende opp med at han tar tingene til etteretning, eller han kan bli sur fordi du bryr deg.

 

Ser ikke på deg som medskyldig heller, og du har heller ikke noe ansvar, spør du meg.

Sett at du konfronterer han med dette og det hele ender opp med at de slår opp og lager oppstyr fordi du startet det? Er det bedre?

 

Nå høres jeg kanskje kynisk og kald ut, men vi har nå et ordtak som sier at det man ikke vet har man ikke vondt av. Stygt av meg å mene det? Javel, men til tider veldig sant.

 

Jeg skjønner at det kan være vanskelig for deg i denne situasjonen, men det er fortsatt kompisen din sitt problem, ikke ditt.

Lenke til kommentar

Personlig så syns jeg at hun burde fått vite det, men det ville satt deg i en utrolig vanskelig situasjon. I såfall så ville du sansynligvis ha ødelagt både deres forhold, og forholdet ditt til kompisen din.

Det at de har vært sammen i 3 år, og han har vært utro mot henne kanskje opp til flere gang, og skryter av det, er helt feil. Hvis man har vært sammen med noen i 3 år, så ville det vel tilsagt at man hadde et seriøst forhold, tenk hvis de ender opp med å gifte seg en gang i fremtiden. Ville du ikke følt deg helt forferdelig som hadde holdt det fra henne?

 

Det er så absolutt ikke enn lett avgjørelse å ta, men du får finne ut av om du klarer å leve med å vite det uten å gjøre noe med det, eller ikke.

Lenke til kommentar

Spørs nok på hvor god kompis det er snakk om, men la oss si det er en god kompis. Jeg hadde sagt hva jeg mener om det han hadde gjort. Mine kompiser skal være eliten av mannfolk, hadde noen av de gjort noe annet, hadde jeg klart sagt i fra om hva jeg mente om det. Om jeg hadde sagt det til damen hans er en annen ting. Hadde jeg ikke kjent damen hadde jeg sannsynligvis ikke gjort det. Hadde det vær en veldig god venninne, og han ikke hadde gjort noe med det, så hadde jeg nok sagt ifra.

Sorry Brutal_mann :p

Lenke til kommentar
Gjest Lillian Bodø

Hva du gjør... han er jo bestekameraten din...14 år om jeg ikke husker feil i fra tråden her.

 

Får bare håpe du har en smart kompis som utøver sikker sex. Kjipt om dama hans ender opp med clamydia eller lignende... verst er jo det som ikke kan kureres HIV.

 

Dama tror vel ho har en kjærest som kun har øyne for henne. Så alle han har seg med utenom tar han med hjem til henne om han da ikke er en sikker sex fyr.

 

I mitt syn så er vennskap utrolig viktig, men det er også livet. Jenta burde få vite det og det finns mange måter å røpe utroskap på uten å røpe "tystern"...

 

Ditt valg til syvende og sist.

Lenke til kommentar
Personlig så syns jeg at hun burde fått vite det, men det ville satt deg i en utrolig vanskelig situasjon. I såfall så ville du sansynligvis ha ødelagt både deres forhold, og forholdet ditt til kompisen din.

Sant.

 

Det at de har vært sammen i 3 år, og han har vært utro mot henne kanskje opp til flere gang, og skryter av det, er helt feil. Hvis man har vært sammen med noen i 3 år, så ville det vel tilsagt at man hadde et seriøst forhold, tenk hvis de ender opp med å gifte seg en gang i fremtiden. Ville du ikke følt deg helt forferdelig som hadde holdt det fra henne?

Det forholdet er så seriøst som det kan få bli, synes jeg.

 

Å gifte seg i dagens samfunn betyr ingenting. Det er det samme som å være samboere - også i lovens forstand. Men det er noen jenter, og sikkert også gutter, som drømmer om det o' store bryllupet, så gjør også denne jenta. De har planer om å gifte seg i Spania om to år. De sa først ett år, men de fant vel ut at økonomien ikke strakk til.

 

Han var på jobbtrening (etter hva jeg kunne forstå han) før jul, men etter det har han bare gått rundt og labba sokkene fulle med luft, altså gjort ingenting.

 

Hun er hjemmesykepleier eller hva det heter. Lærling, altså. Hun har hatt endel sykemeldinger i det siste, siden hun traff overgrepsmannen sin på byen like før nyttår. Hun går nå på lykkepiller og sliter litt for tida. Derfor synes jeg det ikke er enkelt å avsløre et utroskap.

 

Spørs nok på hvor god kompis det er snakk om, men la oss si det er en god kompis. Jeg hadde sagt hva jeg mener om det han hadde gjort. Mine kompiser skal være eliten av mannfolk, hadde noen av de gjort noe annet, hadde jeg klart sagt i fra om hva jeg mente om det. Om jeg hadde sagt det til damen hans er en annen ting. Hadde jeg ikke kjent damen hadde jeg sannsynligvis ikke gjort det. Hadde det vær en veldig god venninne, og han ikke hadde gjort noe med det, så hadde jeg nok sagt ifra.

Sorry Brutal_mann :p

Er enig i det med "eliten". Man er jo venner med noen, sagt på en teit måte, "ser opp til". Noen som deler idealer, moral og respekt. Vel, ideelt sett.

 

Du hadde sagt det til den personen som utøver, men aldri til den det går utover?

 

Får bare håpe du har en smart kompis som utøver sikker sex. Kjipt om dama hans ender opp med clamydia eller lignende... verst er jo det som ikke kan kureres HIV.

 

Dama tror vel ho har en kjærest som kun har øyne for henne. Så alle han har seg med utenom tar han med hjem til henne om han da ikke er en sikker sex fyr.

 

I mitt syn så er vennskap utrolig viktig, men det er også livet. Jenta burde få vite det og det finns mange måter å røpe utroskap på uten å røpe "tystern"...

Nei, han er ikke "smart". Han har ikke sex uten kondom, enkelt og greit. Han hadde det første gangen med nåværende dama hans, men det var bare en gang.

 

Han hadde ikke kondom på på de bilene jeg fikk lov til å se på. Han har hatt 63+ damer pluss og skryter over at han aldri hatt fått noe skummelt. Likevel sjekker han seg to ganger i året, og dama hans lurer på hvorfor... (Men hun har godtatt at han gjør det). Hun skulle ha visst...

 

Det finnes sikkert mange måter å avsløre det på, men avsløreren blir også avslørt...

Endret av MRN
Lenke til kommentar

Oppdatering

 

(Først, beklager at det ble fire poster av meg etterhverandre. Multiquoting er noe herk. Skal se om ikke jeg får fiksa det.)

 

Valentinsdagen var på lørdag som var, og da ble jeg ikke invitert til å komme dit.

 

På torsdag kveld så fikk jeg sms med spørsmål om jeg hadde lyst til å komme på besøk på søndag. Siden de flytta sammen, så har jeg vært der hver eneste helg, utenom max 5 ganger, på snart 1,5 år. Så jeg sendte melding tilbake om de var opptatt i helga, men da fikk jeg til svar at han "gadd ikke." Han kan bare ikke skrive meldinger! Det han mente var at han "gadd ikke" å invitere meg, fordi jeg aldri spurte om å komme på besøk.

 

Når jeg jobber fredager, så digger jeg å ha de fridagene fri for meg selv, etter en lang arbeidsuke. (8,5timerx4 dager, 9,5 time på fredagen). Ikke at det er umulig for meg å gå på besøk/dra på byen, men jeg velger heller å ta det på lørdagen. De kaller meg egosentrisk, men det er nå meg...

 

Lørdag var som kjent valentinsdagen, og da skulle de være hjemme "og kose seg". (Forøvrig, jeg måtte spørre dama hans via sms om hvorfor jeg ikke kunne på lørdagen, bortsett fra "gadd ikke". Av dama hans fikk jeg iallefall svar, og vi begge var enige om at kameraten min ikke var så flink til å sende sms.)

 

Så, da var det jo helt greit. På søndag gikk jeg på besøk.

 

Jeg hadde samtalen for meg i hodet. Jeg skulle si "Jeg er veldig uenig i at du har pult Hildegunn. Jeg er veldig uenig i at du er utro. Du har gjort noe galt!", tenkte jeg å si meg seriøs stemme og for en gangs skyld se noen i øynene.

 

Det forutsatte at han kom ut for å møte meg. Det gjorde han ikke.

Det forutsatte at han fulgte meg ut. Det gjorde han ikke.

 

Så det endte med at jeg ikke sa noe. Og ikke kommer jeg til gjøre det heller. Selv om det kommer til å gnage meg noe jævlig.

 

Så til alle gutta som sa "hold kjeft" (for jeg regner med at det er det det er) - dere vant. Alle utro menn kan nå fortsette å være utro.

Lenke til kommentar

Her er jo spørsmålet litt, hvem er vennen din. Han, eller dama hans?

 

Selvsagt skal du ikke si noe til henne - det ville vært teit, er mange som kunne klart å si noe til dama om sånt og blande seg inn. Det syntes jeg ingenting om.

 

Men å prate med han om det er jo ikke no problem, han må jo takle at du har en annen mening om han. Burde jo gå an å diskutere saken. Hadde jeg vært deg så hadde jeg hvertfall sagt til han hva ditt ståsted var. Hadde jeg vært han, så hadde jeg taklet å snakke om det også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...