Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

norge og sjekking


Anbefalte innlegg

One night stands, klining på dansegulvet, blowjob på dassen og forhold som starter i fylla - Jeg er ganske lei av det. Men det virker som om fylla er eneste måten å få seg noe på, eller finne en kjæreste.. det virker "freaky" om vil slå av en prat med en søt jente på toget, eller bare gi et kompliment til hun som står bak deg i køen på rimi. Bor på et helt nytt sted og sliter med å komme i kontakt med noen.. gidder ikke fylla, gidder ikke begynne med aerobic for å treffe jenter heller.. for det virker som om vi nordmenn må ha alkohol i kroppen for å kunne åpne oss til fremmede...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
One night stands, klining på dansegulvet, blowjob på dassen og forhold som starter i fylla - Jeg er ganske lei av det. Men det virker som om fylla er eneste måten å få seg noe på, eller finne en kjæreste.. det virker "freaky" om vil slå av en prat med en søt jente på toget, eller bare gi et kompliment til hun som står bak deg i køen på rimi. Bor på et helt nytt sted og sliter med å komme i kontakt med noen.. gidder ikke fylla, gidder ikke begynne med aerobic for å treffe jenter heller.. for det virker som om vi nordmenn må ha alkohol i kroppen for å kunne åpne oss til fremmede...?

 

Det ligger i blodet, MEN ikke for alle sammen. For de fleste.. ja!

Endret av Abroay
Lenke til kommentar

Det inntrykket har jeg også. Jeg er en del ute, på konserter og lignende, men når man er avholds, skaper man tydeligvis en slags barriere ingen tør krysse. Selv grøftedrita mannfolk lar meg gå i fred på byen.

 

...kan selvsagt også være andre grunner til at de ikke tør eller vil snakke til meg :whistle:

 

 

Norge og alkohol, altså. Jøje meg...

Lenke til kommentar
Det inntrykket har jeg også. Jeg er en del ute, på konserter og lignende, men når man er avholds, skaper man tydeligvis en slags barriere ingen tør krysse. Selv grøftedrita mannfolk lar meg gå i fred på byen.

 

...kan selvsagt også være andre grunner til at de ikke tør eller vil snakke til meg :whistle:

 

 

Norge og alkohol, altså. Jøje meg...

 

Ja hvorfor i huleste er dere nordmenn sånn????

Dere er stort sett hyggelige og ærlige mennesker men samtidig så jæævlig kjipe at det grenser til galskap.

Jeg flyttet en gang til et nytt sted og bodde der i 1 år pga jobb men holdt på å bli gal.

Det var jo umulig å bli kjent med folk der.

Det var bare sånn overfladiske forhold stort sett.

 

Jeg har en del norske "venner", ser på dem egentlig mer som bekjente selv om jeg har kjent de hele livet og de har kjent meg, og vi har vært igjennom en del ting sammen.

Likevel den nærheten og åpenheten som venner skal ha mellom seg mangler hos dere, det er akkurat som om det ligger en vegg der av is.

En nordmann kan du kjenne hele livet uten å vite hvem personen bak "veggen"egentlig er.

 

Av ordentlige venner er det stort sett andre utlendinger jeg har som jeg ser på som ordentlige venner, som jeg på en måte vet kommer til å stille opp for meg både i gode og dårlige tider og som jeg kan fortelle når jeg har det jævlig og når jeg er happy.Sånne ting synes jeg er jævlig viktig i livet.

 

For meg virker det som om en viktig del av det å være menneske har rett og slett ikke eksisterer i dere nordmenn.

Det har sikkert dødt ut i dere i denne kulda isolasjonen og mørket.

 

Jeg tror det er mange ensomme ,triste, deprimerte og ulykkelige sjeler blant dere.

På utsiden later alle som om de er glad og fornøyd men inni seg tipper jeg at mange er svært ulykkelige.

Endret av arsenal82
Lenke til kommentar

Min hovedplatform for aa bli kjent med nye folk er nok private fester.. Ellers saa er det morro aa knytte kjennskap med folk som har de genuint samme interessene som en selv, for meg personelig saa er det dataparties/lanparties hvor jeg ogsaa laerer en hel del i samma slengen.

 

Saa har du noen interesser? Foto/film/sport/musikk(konserter)/strikking whatever! opps0k organisasjoner som driver med dette. f.eks saa er jo sport en genial platform for slikt (m0tT en av mine beste venner gjennom fotball bla.).

 

Hvis du ikke har noen hobby av noen slag saa finn deg en, det er mitt beste tips! Og bygg videre derfra :)

 

Lykke til!

Endret av nts
Lenke til kommentar
[...]Jeg tror det er mange ensomme ,triste, deprimerte og ulykkelige sjeler blant dere.

På utsiden later alle som om de er glad og fornøyd men inni seg tipper jeg at mange er svært ulykkelige.

 

Jeg later ikke som, engang.

 

Har ikke tall på hvor mange vennskap og relasjoner alkoholmoralen har ødelagt for meg. Det er ikke fordi jeg er kjip og sur at folk kutter kontakten med meg, det er fordi jeg ikke drikker, og vil generelt både oppleves som, og føle meg selv som en gigantisk partypooper.

Det finnes jo dem som ikke makter å være sosiale i noen form uten å tylle i seg en sixpack først.

 

Nei. Det har gått for langt. Alkohol er visst kjernen i halve norges sosiale liv.

Lenke til kommentar
[...]Jeg tror det er mange ensomme ,triste, deprimerte og ulykkelige sjeler blant dere.

På utsiden later alle som om de er glad og fornøyd men inni seg tipper jeg at mange er svært ulykkelige.

 

Jeg later ikke som, engang.

 

Har ikke tall på hvor mange vennskap og relasjoner alkoholmoralen har ødelagt for meg. Det er ikke fordi jeg er kjip og sur at folk kutter kontakten med meg, det er fordi jeg ikke drikker, og vil generelt både oppleves som, og føle meg selv som en gigantisk partypooper.

Det finnes jo dem som ikke makter å være sosiale i noen form uten å tylle i seg en sixpack først.

 

Nei. Det har gått for langt. Alkohol er visst kjernen i halve norges sosiale liv.

 

Jepp...men hvorfor er nordmenn så jævla kjipe??

 

Når du snakker med en person du aldri har møtt før og kansje prøver å skape en slags plattform for vennskap eller noe i den duren så blir nærmest vedkomne overrasket.

Det er liksom ikke normalt i Norge.

Du skal liksom holde deg til de du ble kjent med på skolen/universitetet og ikke for noen pris prøve å bli kjent med noen andre, især hvis de har en ikke etnisk norsk opprinnelse.

 

 

Typisk vorspiel i norge hvor det kommer forskjellige folk som ikke kjenner hverandre er at bare de som kjenner hverandre prater med hverandre, de overser helt andre mennesker på vorspielt.

Det er jo nesten umulig å bli kjent med nye mennesker på "festen", det blir jo helt unormalt.

Haloo vi er i NORGE bli kjent med nye mennesker....FY FY.

 

Jeg har blitt kjent med mennesker fra mange forskjelluige nasjoner: amerikanere, engelskmenn, irer franskmenn, australere osv.

Ingen er sånn som nordmenn og skandinavere på dette området.Absolutt ingen!!!

Kun tyskere minnet svært om den kalde norske væremåten, men heller ikke de var helt sånn.

Lenke til kommentar
Jepp...men hvorfor er nordmenn så jævla kjipe??[...]

 

Haha, jeg aner ikke. Jeg har heller ikke vært så mye borti mennesker fra andre nasjoner.

 

Jeg synes egentlig folk generelt er kjipe.

hvorfor synes du at alle er kjipe...kunne ikke forstå det utifra innleggene dine??

 

Jeg har en mistanke om at du ikke har møtt mange mennesker!!

Bare at du sier at du ikke har blitt kjent med en eneste person som ikke er norsk vitner om det.

Nå er det godt mulig at du bor i en eller annen homogen bygd og da er det jo forsåvidt forståelig, men hvis du bor i Oslo synes jeg at det er ganske rart.

Isåfall er du veldig skeptisk.

 

Jeg skjønner at nordmenn ikke gidder å bli kjent med paksitanere f.eks som snakker en blanding av urdu og osloøst,og kun henger med sine egne, men det finnes faktisk mange høytutdannede og åpne utlendinger som ikke har noe imot å bli kjent med nordmenn og skape vennskap.

Lenke til kommentar

Nå må du roe deg litt, arsenal82. Jeg sier ikke at jeg ikke har blit kjent med ett eneste menneske fra et annet land, jeg sier at jeg ikke har hatt så mye med dem å gjøre. Det betyr ikke at jeg bare kjenner etnisk norske mennesker. Jeg har møtt mange mennesker i mitt liv, jeg. Har bodd mange steder også, i byer og på bygda. Jobber i media og utelivsbransjen, så jo, jeg har nok møtt et bredt spekter av det persongalleriet Norge har å by på.

 

Ikke imponert.

Lenke til kommentar

Jeg synes nordmenn er veldig åpne, hyggelige og lett å bli kjent med :)

 

 

La oss spole tilbake litt.

 

I begynnelsen syntes jeg nordmenn var VELDIG lukkete. Ingen tar kontakt med deg, alle holder seg til sitt. Alle er egentlig låst fast i sin egen verden. Man er med sin vennegjeng og blir ikke kjent med andre.

 

Dette ser man hver gang. For eksempel når man går ut. Folk blir veldig sjeldent kjent med andre. Man holder seg mest til sin egen gruppe.

 

Jeg liker å bli kjent med andre mennesker. Så jeg tok kontakt med folk og jeg oppdaget at steike! folk flest er faktisk veldig hyggelige og kule.

 

Dette gjelder både i nattklubbene og midt på gata på dagtid.

 

Det er ikke vanlig i Norge at man blir kjent med andre hvor som helst. Dette er den norske normen.

 

Det betyr ikke, at man selv må følge den. Ta kontakt med andre, vis at det er normalt for deg, og vips, så har man skaffet seg en ny venn eller venninne.

 

Sett din egen norm :)

 

 

Aw, Martine, synes du at jeg er kjip? ;p

Lenke til kommentar
Typisk vorspiel i norge hvor det kommer forskjellige folk som ikke kjenner hverandre er at bare de som kjenner hverandre prater med hverandre, de overser helt andre mennesker på vorspielt.

Det er jo nesten umulig å bli kjent med nye mennesker på "festen", det blir jo helt unormalt.

Haloo vi er i NORGE bli kjent med nye mennesker....FY FY.

Du har i grunn rett i det, dessverre, men det er ikke umulig å bli kjent med nye mennesker på fester. Har blitt litt "tøffere" av meg i det siste på det sosiale området og tar lettere kontakt med fremmede folk på fester eller lignende og erfaringen min er at vi ikke er så innelukket som ryktet tilsier. Nå var jeg kanskje ikke så veldig feig i utgangspunktet når det gjelder å ta kontakt, men er blitt flinkere på det området hvis man kan si det på den måten.

Men det gjelder jo ikke alle, hos noen får man jo et "hvorfor i alle dager tar du kontakt med meg"-blikk og de vil heller prate med kompisen som han/hun har pratet med den siste timen. Det får i grunn bli deres problem for jeg ser på meg selv som en hyggelig kar så det er ikke jeg som taper på det :wee:

Lenke til kommentar
Typisk vorspiel i norge hvor det kommer forskjellige folk som ikke kjenner hverandre er at bare de som kjenner hverandre prater med hverandre, de overser helt andre mennesker på vorspielt.

Det er jo nesten umulig å bli kjent med nye mennesker på "festen", det blir jo helt unormalt.

Haloo vi er i NORGE bli kjent med nye mennesker....FY FY.

Du har i grunn rett i det, dessverre, men det er ikke umulig å bli kjent med nye mennesker på fester. Har blitt litt "tøffere" av meg i det siste på det sosiale området og tar lettere kontakt med fremmede folk på fester eller lignende og erfaringen min er at vi ikke er så innelukket som ryktet tilsier. Nå var jeg kanskje ikke så veldig feig i utgangspunktet når det gjelder å ta kontakt, men er blitt flinkere på det området hvis man kan si det på den måten.

Men det gjelder jo ikke alle, hos noen får man jo et "hvorfor i alle dager tar du kontakt med meg"-blikk og de vil heller prate med kompisen som han/hun har pratet med den siste timen. Det får i grunn bli deres problem for jeg ser på meg selv som en hyggelig kar så det er ikke jeg som taper på det :wee:

 

Det er jo bra at folk forsøker å endre seg og prøver å på en måte forbedre sosialferdighetene.

Ved å være innelukket og lite kontaktsøkende går man glipp av så uendelig mye her i livet mener nå jeg.

 

Prøver selv å alltid bli kjent med nye mennesker og utvide vennekretsen om det er mulig.

 

Det er klart det er ikke alltid man møter folk som man kommer overens med, men så har du jo i utgangspunktet ikke tapt en dritt på å prøve å bli kjent med personen heller.

 

Jeg kjenner flere som på en måte har mistet alle venna når de har kommet litt lenger uti 20åra.

Vennene har flyttet, andre har endret seg funnet en ny retning osv og til slutt ender folk med å bli ensomme og alene fordi de holder seg til 2-3 personer store deler av livet og hvis de mister disse vennene så er de plutselig helt alene.Jeg tipper det er mange sånne personer her i landet.

 

 

Det er mange ting som er så sinnsykt vanskelig i Norge.

F.eks mens jeg bodde i utlandet en periode ble jeg kjent med en del engelskmenn og amerikanere, de må jeg si var helt annerledes enn nordmenn.

Selv om jeg var alene og de var en gruppe så ble jeg spurt stadig vekk om å bli med her og der, på den turen eller den festen, aktiviteten osv.

 

Var alltid noe å gjøre og finne på og aldri kjedelig ikke et sekund.

 

Det er klart at folk har kansje forskjelige meninger enn meg på dette her, men dette inntryket sitter jeg igjen med altfor ofte.

 

Jeg har i utgangspunktet en drøm om å flytte ut til et annet land, men i og med at jeg har bodd her så lenge vokst opp og blitt ferdig utdannet, har jobb her osv så er det ikke så enkelt å flytte ut starte et liv og få jobb i et helt annet land.

Drømmen er alikevel ikke helt død for min del!!

Endret av arsenal82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...