Gå til innhold

120Gb disk på forholdsvis gammelt HK

Anbefalte innlegg

Har en 120Gb Western Digital IDE disk som jeg gjerne skulle ha hatt til å fungere på et ASUS P2B-DS hovedkort. Hovedkortet er så vidt jeg kan huske årgang 1998. Har flasha nyeste BIOS, selv om heller ikke den er så ny lenger.

Når jeg kopler til disken som slave, fylles bare skjermen med "E1 E1 E1" osv..., som master får jeg etter lang tid harddisk failure. BIOS oppdager disken, men som en 33Gb disk.

Noen som vet en måte å gå rundt dette på, eller må jeg kjøpe ny diskkontroller? :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heh...mulig jeg dummer meg ut her, men på linken nedenfor står det at du har en SCSI-controler.

Det har sikkert ingen ting med saken og gjøre, ,en jeg syns det var så utrolig at du da har fått koblet på en ATA disk på den i det hele tatt :D (HD`er er ikke min skjeble akkurat :))

her

Lenke til kommentar

Kortet er nok for gammelt til store disker uten at du kjøper ny kontroller. Grensen på kortet ditt ligger på rundt 34 GB med den nyeste biosen. Det finnes noe software som loader større disker men de gjør som regel at maskinen jobber tregere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...