Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av gaming pc! :) (deler)

Anbefalte innlegg

Når det gjelder hva du sier om at i7 blir betraktet for dyr , må jeg si det er motsatt, I7 anbefales jo over en lav sko, selv med grfikkløsninger som ikke er i nærheten til å utnytte dens potensiale. En må jo bare rett og slett korrigere slike feile anbealninger.

E5200 yter uklokket ca . som den gode "gamle" E6600.

Det er betydelig enklere å bytte et skjermkort senere enn hovedkort, cpu og ram - så hva som er feil anbefalinger kan diskuteres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi snakker her om gamerigg, og core serien har i tester også vist tendeser til å genere lavere min fps enn phii, dette burde også telle meget høyt, i uklokket tilstand finner du ikke store forskjeller innenfor de enkelte prisgrupper på low end, core serien er jo berømt for sine overklokkingsegenskaper, noe som teller høyt, om e-5200 er å anbefale handler først å fremst om når blir den en flaskehals. Og til hvem du anbefaler den til.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Hvis det er Gigabyte GA-EX58-DS4 det er snakk om så er det mer enn bra nok, det støtter ikke SLI - så hvis du har planer om flere Nvidia skjermkort så holder det ikke, Crossfire støtter det, så du kan kjøre flere ATI kort, Gigabyte har også et rimeligere kort - GA-EX58-UD3R, som også holder i massevis.

Poenget er at du egentlig ikke har noe bruk for Core i7 i spill medmindre du har ett eller flere highend skjermkort, som f.eks ATI 4870x2 eller Geforce 285/295.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Åja:) men selv om jeg ikke for bruk for core i7 med ATI 4870 HD i spill så blir det vel ikke noe dårligere ytelse enn om jeg hadde valgt en annen cpu?

Og er det ikke lurt å kjøpe core i7 når man først skal oppgradere pc'en`? så slepper man å kjøpe nytt seinere når det kommer spill som krever i7?

Og en ting til:P er ASUS P6T Deluxe bedre enn gigabyte sitt ds4 kort?

Og er XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA bedre enn ati radeon 4870?

Lenke til kommentar

Som jeg skrev i en post ovenfor - det er lettere å bytte skjermkort senere enn hovedkort, cpu og ram.

At noen spill vil kreve i7 vil nok ikke være noe problem i overskuelig fremtid.

Fordelen med P6T er SLI støtte, så jeg ville valgt det hvis du skal ha et geforce kort.

Jeg ville valgt Geforce 260 fremfor 4870 ja - bare pass på at det er et Core216 kort - og det er XFX kortet du linker til.

Lenke til kommentar

K takker :)

btw: hva betyr core 216 kort?

står mellom 3 hovedkort nå, er ikke store forskjellene men vil ha det som er best av de :p

Gigabyte GA-EX58-UD4P

og

Asus P6T Deluxe

og

Asus P6T Deluxe V2

De er ganske like i pris også men er det egentlig noen store forskjeller på de tre? tipper at P6T v2 er bedre enn den vanlige men er det bedre enn det gigabyte kortet?

Spør mye nå, men håper du kan svare meg (a) :D

Lenke til kommentar

k takker;) da kjøper jeg det xfx gtx 260 kortet jeg linka og ud4p og i7 920 :D

XFX GTX 260 (2)

og så kjøper jeg Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9

Det er vel de samme minne brikkene som er i den oppgraderingspakka fra komplett så de er vel ganske bra og er 1.50v så de passer bra med i7 920 tror jeg :)

Så kjøper jeg Corsair Powersupply 750W og den er vel bra nok den håper jeg ^^

Og en siste ting (lol) :)

hva er forskjellen på

XFX GTX 260

XFX GTX 260(2)

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar

nå har jeg ikke satt meg så meget inn i sli, hvordan er kompaliteten mellom kortene i 2xx serien, her burde du ha spurt GDI raptor, dette slik at du kjøper et grafikkort som du kan beholde når du ønsker å utnytte kraften du har i cpu'en, dette har med hvilket grafikkort du bør kjøpe.

For med I7-920 har du enorme mulighter til å øke grafikkyelsens, selv 3x280 i sli kneler ikke i7-920.

Lenke til kommentar

har kjøpt alt nå og fått i posten :D har satt sammen delene og alt fungerer bortsett fra grafikkortet :/ har satt det ned i pci express porten og koblet til to sekspins kontakter. men ingen ting skjer :(

vifta i grafikkortet går ikke, og det kommer heller ikke noe bilde opp på skjermen, så er vanskelig å vite hva som er feil.

har jeg kanskje fått et defekt kort?

EDIT: Fikk det til :D hadde glemt en jævla mongo kabel :p

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...