Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]problem med W7 installering

Anbefalte innlegg

haihai-

jeg har hatt vista 64-bit ultimate en god stund nå ognå bestemtejeg meg for å prøve windows 7. så jeg finn en cd med betaen (jeg den virker siden en kompis av meg brukte samme). når jeg setter den inn kan jeg velge mellom de 2 hard diskene jeg har i pcen for å installere. men ingen av de virker. det står bare "windows cannot be installed on "hard diskene" partition 1"

og "check if disk controllers are enabled in bios meny"...

og om jeg prøver med vista igjen finner den ikke hard diskene en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt forvirrende opplysninger her da. Men virker som at Windows 7 ikke har de rette driverne for ditt oppsett.

Kan du fortelle noe mer om hard disk oppsett og hva du har på de to diskene. Er begge diskene SATA? Har du en C: disk og en D: disk etc?

Men du kan jo prøve følgende: Sett inn Vista DVD og foreta en reparasjon av den disken du har Vista Ultimate på. Da burde du kunne starte Vista om ikke annet.

Lenke til kommentar
fikk løst problemet, sletta partisjoner, lagde nye og resetta bios :)

Med andre ord, det vanlige problemet med Windows Vista og Windows 7. Jeg sier "vanlige" fordi det virker som Vista og Windows 7 nekter å installere på en partisjon med mindre den blir slettet først. :innocent:

Jeg hadde nemlig samme problem selv med begge versjoner.

Kan du merke posten din som Løst?

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
fikk løst problemet, sletta partisjoner, lagde nye og resetta bios :)

Med andre ord, det vanlige problemet med Windows Vista og Windows 7. Jeg sier "vanlige" fordi det virker som Vista og Windows 7 nekter å installere på en partisjon med mindre den blir slettet først. :innocent:

Jeg hadde nemlig samme problem selv med begge versjoner.

Kan du merke posten din som Løst?

glemte det :)

Endret av kptknert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...