Kriss^ Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg bruker FireFox som nettleser, men siden jeg har Windows fulgte Internet Explorer med. Jeg liker FireFox best og den vil jeg bruke hele tiden, men når jeg for eksempel er på msn og skal lese e-postene mine og trykk på tegnet Så popper det opp i Internet Explorer, dette skjer også hvis noen sender meg en URL på msn så kommer det opp i Internett Explorer. Er det noen innstillinger som kan endre på dette? Lenke til kommentar
Kriss^ Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Noen andre som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Åpne Firefox og velg verktøy, innstillinger, generelt og sjekk nederst for standard nettleser. Lenke til kommentar
Grix Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Problemet er at MSN åpner IE uansett hva som er standard nettleser. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Linker åpnes i FF hos meg. WLM 8.5 Lenke til kommentar
Kriss^ Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Har allerde FireFox som standard nettleser. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 In XP: Control Panel Folder Options File Types Then the file type you want is labeled: Extensions-(NONE) and File Types-Internet Shortcut. It isn't too far down on the list. Once you find it, select it and click Advanced on the Details box below. Edit the Open action and change Application Used Location to "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" and press ok. Now every time you click a link someone sends you through Windows Live Messenger, it will open in Firefox instead of IE. If you already have Firefox running, it will open the link in a new tab. There may be some extra parameters you can add to change this, but you're on your own from here. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Problemet er at MSN åpner IE uansett hva som er standard nettleser. ikke amsn Lenke til kommentar
Kriss^ Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 In XP: Control Panel Folder Options File Types Then the file type you want is labeled: Extensions-(NONE) and File Types-Internet Shortcut. It isn't too far down on the list. Once you find it, select it and click Advanced on the Details box below. Edit the Open action and change Application Used Location to "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" and press ok. Now every time you click a link someone sends you through Windows Live Messenger, it will open in Firefox instead of IE. If you already have Firefox running, it will open the link in a new tab. There may be some extra parameters you can add to change this, but you're on your own from here. Takk for denne! Men jeg er ikke så flink på data, så kunne du laget en liten "guide" for hva jeg gjør på norsk? Lenke til kommentar
Grix Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Takk for denne! Men jeg er ikke så flink på data, så kunne du laget en liten "guide" for hva jeg gjør på norsk? Fritt oversatt: Hvis du har XP: Gå til kontrollpanel. Trykk på mappealternativer. Trykk på "filtyper"-tab'en. Så leter du i listen til du finner "(INGEN) Internett-snarvei". Den er ganske høyt oppe på listen. Når du har funnet den, så merker du den, og trykker på "Avansert"-knappen. Da skal det komme et nytt vindu. Så trykker du på "rediger"-knappen. Så endrer du det som står i "Program som utfører handling" til "C:\Programfiler\Mozilla Firefox\firefox.exe". Så trykker du OK. Hvis jeg skrev feil et sted så beklager jeg Lenke til kommentar
Kriss^ Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Tusen Takk! Dette har jeg lurt på leeenge.. Takk til alle som hjalp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå