chris_83 Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Banken sa jeg lett fikk 1.3 mill i lån - har studielån på ca 320 000 kr Altså tilsammen vil jeg få et personlig lån på 1.62 mill. Men for å få 1.3 mill, må jeg opp med 20% EK altså 320 000kr.. Jeg vil da ha mulighet til å kjøpe noe for 1.62 mill. Lønn er 410k. ----------- Har ikke seriøs snakket med banken enda, for da må jeg ta med arbeidskontrakt, studielån oversikt etc etc. Vil ta det om noen måneder, vil bare gjøre ting klart med banken slik at jeg har muligheten til å slå til på evt gode kjøp. ------------ Jeg kan få mer lån hvis jeg ønsker men da må jeg få noen til å kausjonere for den ekstra biten. f.eks jeg spurte om 2.5 mill, og da måtte jeg få kausjonist for siste 1.2 mill. ------------ Om tilbudet jeg fikk var et førstehjemslån, BSU lån, det vet jeg ikke... ble tilbudt 4.1% rente 4,22% eff. rente. Ser Nordea har bedre tilbud. Evt 3 eller 5 år fast rente på 3.6%+ ------------ Må faktisk innrømme at jeg seriøs vurderer å vente med hus kjøp, spare opp nesten alt jeg tjener. Forbli boende hjemme i 6-12 måneder tid... og mot høsten investere alt jeg har spart opp i aksjer.. :-) Lenke til kommentar
gorber Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Tror nok det kan være lurt å avvente litt for å spare opp EK, spesielt når du har muligheten til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå