M-Andersen Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Venter en iphone nå snart og den er helt ny,hvor lenge bør jeg lade den før jeg tar den i bruk for første gang? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Til den er fulladet. Noen timer kanskje. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg har alltid hørt fra selgere at man skal lade telefoner 12 timer første gangen, men ingen har hittil klart å svare på hvorfor. Jeg ser heller ingen grunn til å la den stå mange timer på vedlikeholdslading etter den er ferdigladet. Det som derimot ser ut til å virke er å lade den helt ut de første gangene da det ser ut til å "vekke" batteriets fulle kapasitet. Lenke til kommentar
Candle Jack Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Jeg har alltid hørt fra selgere at man skal lade telefoner 12 timer første gangen, men ingen har hittil klart å svare på hvorfor. Jeg ser heller ingen grunn til å la den stå mange timer på vedlikeholdslading etter den er ferdigladet. Det som derimot ser ut til å virke er å lade den helt ut de første gangene da det ser ut til å "vekke" batteriets fulle kapasitet. Det tipset fikk du før, når du kjøpte ''gamle'' telefoner som hadde en eldre generasjon batterier. Dagens batteri har ingen effekt av å lades i 12 timer. Du lader den til den blir full, dvs 2-3 timer. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Jeg har alltid hørt fra selgere at man skal lade telefoner 12 timer første gangen, men ingen har hittil klart å svare på hvorfor. Jeg ser heller ingen grunn til å la den stå mange timer på vedlikeholdslading etter den er ferdigladet. Det som derimot ser ut til å virke er å lade den helt ut de første gangene da det ser ut til å "vekke" batteriets fulle kapasitet. Det tipset fikk du før, når du kjøpte ''gamle'' telefoner som hadde en eldre generasjon batterier. Dagens batteri har ingen effekt av å lades i 12 timer. Du lader den til den blir full, dvs 2-3 timer. Niks, 12-timers tipset lever enda i beste velgående. Jeg har fått det senest i fjor, og snakket med flere som i senere tid har fått det. Uopplyste selger er fint det Saken er at ingen batterier (bortsett fra muligens gammeldagse syrebatterier for å få syrevekten helt på topp) drar noen som helst nytte av ekstra vedlikeholdslading. Verken Ni-mh,Ni-cd,Li-ion eller Li-polymer batterier. Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Begynn og bruk den med en gang og lad den når den trenger det! Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Begynn og bruk den med en gang og lad den når den trenger det! Jepp, og ikke vær redd for å klattlade den, heller, men lad den helt ut og opp de første gangene Endret 14. februar 2009 av PL610 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå