Gå til innhold

Lading av iphone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid hørt fra selgere at man skal lade telefoner 12 timer første gangen, men ingen har hittil klart å svare på hvorfor.

Jeg ser heller ingen grunn til å la den stå mange timer på vedlikeholdslading etter den er ferdigladet. Det som derimot ser ut til å virke er å lade den helt ut de første gangene da det ser ut til å "vekke" batteriets fulle kapasitet.

Lenke til kommentar
Jeg har alltid hørt fra selgere at man skal lade telefoner 12 timer første gangen, men ingen har hittil klart å svare på hvorfor.

Jeg ser heller ingen grunn til å la den stå mange timer på vedlikeholdslading etter den er ferdigladet. Det som derimot ser ut til å virke er å lade den helt ut de første gangene da det ser ut til å "vekke" batteriets fulle kapasitet.

Det tipset fikk du før, når du kjøpte ''gamle'' telefoner som hadde en eldre generasjon batterier.

Dagens batteri har ingen effekt av å lades i 12 timer. Du lader den til den blir full, dvs 2-3 timer.

Lenke til kommentar

Det tipset fikk du før, når du kjøpte ''gamle'' telefoner som hadde en eldre generasjon batterier.

Dagens batteri har ingen effekt av å lades i 12 timer. Du lader den til den blir full, dvs 2-3 timer.

Niks, 12-timers tipset lever enda i beste velgående. Jeg har fått det senest i fjor, og snakket med flere som i senere tid har fått det. Uopplyste selger er fint det ;)

Saken er at ingen batterier (bortsett fra muligens gammeldagse syrebatterier for å få syrevekten helt på topp) drar noen som helst nytte av ekstra vedlikeholdslading. Verken Ni-mh,Ni-cd,Li-ion eller Li-polymer batterier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...