Gå til innhold

Ny CD-brenner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei! Den er ikke raskere. På min gamle Yamaha brenner hadde jeg 8MB buffer. Men i dag med burn-proof og alt dette her, er det vel strengt tatt ikke nødvendig med så stor buffer. Rett meg hvis jeg tar feil. Med 8MB buffer og du brenner med 16x (max på den gamle brenner jeg hadde), har PC-en ca. 3,5 sek å gjøre slik at datastrømmen blir tilstrekkelig. Brenner du med 48x og har 4MB buffer, blir denne tiden bare 0,5 sek. Med burn-proof og liknende slipper jo du dette, da brennehastigheten kan senkes av seg selv. Så ikke heng deg opp i buffer når det gjelder brennere.

Lenke til kommentar

Plextor er verd 150 kroner mer enn sine konkurenter bare på ryktet. Hvis du vil spare likevel så anbefaler jeg NEC. Sony har både meg og en arbeidskollega hatt probs med. Min Sony sluttet bare å virke midt under en brenning. Fikk min første blåskjerm i XP. Etter restart var brenneren borte vekk. :) Testet den i en annen maskin jeg hadde men akk nei.... den var borte... :)

lykke til ;)

Lenke til kommentar

Inntrykket mitt er at alle plextor brennere oser av kvalitet. Vel kanskje finnes det brennere som er 2sek raskere på lead inn/out og sånnt no, men det er liksom noe med det å ha en "plextor" i kabinettet...

Har hatt to brennere selv. En 12x plextor og en 48x plextor. Har ikke en eneste feilbrenning som skyldes brenneren. Som de andre sier. "Burn-proof" systemene i dag fungerer så bra at bufferen egentlig ikke er så viktig. Jeg hadde ikke valgt brenner ut i fra mengde buffer.

Jeg har testet burnproof selv på den måten at jeg har startet det meste jeg kunne finne på av programmer, filmer og spill uten at brenningen har blitt annet enn noe forsinket. Hvis maskinen ellers er stabil så skal du slippe å få trøbbel med brenningen.

DrE

Lenke til kommentar
Plextor er absolutt å annbefale. Plextor er absolutt kvalitet og med 4 mb buffer (dobbelt så mye som de fleste andre modeller) er retto g slett plexor en av de beste om ikke DEN beste  :yes:

Har LG 40/12/40 special edition med 8mb buffer, dobbelt så mye som plextor. LG har fått mange flere bedre tester en plextor. Eneste positive med plextor nå for tiden er at de har funnet ut en måte å brenne 1,2GB lagring inn på en 99min cd plate. Men platen kan kun leses i en plextor brenner.

KJØP LG! kvalitet til en latterlig pris

Lenke til kommentar

Hei

Kjøpte meg en LiteOn 40x12x48 på Elkjøp :oops: :oops: .

Det er den beste brenneren jeg har hatt den leser alt den kommer over, det er litt fet å se i CloneCD der det står hvilken brenning-typer brenneren støtter at den støtter alt :D:D

Prøv en LiteOn de leser og skriver alt...

Mvh

Slinky

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...