Nightwish Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Har tenkt å kjøpe meg en relativt billig cd-brenner som ligger i prisområdet ca 500-700,- Fant denne på komplett.no og synes den så relativt grei ut, noen som har erfaringer med denne brenneren? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...1&view=detailed Eller har noen en annen brenner å anbefale? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Aldri hatt problemer med mine to Sony brennere så det er vel ett greitt valg det . Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 jeg har plextor CD- brenneren 48x/24x/48x (sort). jeg har hatt den i noen måneder nå, og den har fungert uten noen problem. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=3&GrpID=6&s=pl men den koster 773, litt over budsjettet ditt, men jeg har hørt at Plextor skal vere kvalitet... Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Plextor er absolutt å annbefale. Plextor er absolutt kvalitet og med 4 mb buffer (dobbelt så mye som de fleste andre modeller) er retto g slett plexor en av de beste om ikke DEN beste Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Plextor er absolutt kvalitet og med 4 mb buffer (dobbelt så mye som de fleste andre modeller) Er en 48x brenner med 4mb buffer raskere enn en med "bare" 2 buffer? Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Nei! Den er ikke raskere. På min gamle Yamaha brenner hadde jeg 8MB buffer. Men i dag med burn-proof og alt dette her, er det vel strengt tatt ikke nødvendig med så stor buffer. Rett meg hvis jeg tar feil. Med 8MB buffer og du brenner med 16x (max på den gamle brenner jeg hadde), har PC-en ca. 3,5 sek å gjøre slik at datastrømmen blir tilstrekkelig. Brenner du med 48x og har 4MB buffer, blir denne tiden bare 0,5 sek. Med burn-proof og liknende slipper jo du dette, da brennehastigheten kan senkes av seg selv. Så ikke heng deg opp i buffer når det gjelder brennere. Lenke til kommentar
Bombur61 Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Jeg kjøpte en billig brenne (500,-(tror jeg)). Jeg vill ikke annbefale det viss du skal brenne mye cder. Den finner av og till ikke CDen som er satt i og bråker mye, veldig mye. Jeg brenne ikke så often så jeg bryr meg ikke så mye. Lenke til kommentar
picachu Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Plextor er verd 150 kroner mer enn sine konkurenter bare på ryktet. Hvis du vil spare likevel så anbefaler jeg NEC. Sony har både meg og en arbeidskollega hatt probs med. Min Sony sluttet bare å virke midt under en brenning. Fikk min første blåskjerm i XP. Etter restart var brenneren borte vekk. Testet den i en annen maskin jeg hadde men akk nei.... den var borte... lykke til Lenke til kommentar
Nightwish Skrevet 20. april 2003 Forfatter Del Skrevet 20. april 2003 Takker for alle svar...Tror jeg kommer til å gå for denne brenneren http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=6&p=26935&s=fp fra Plextor Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Se på denne før du avgjør: http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=0&g1=4&g...64&l=2&lantall= Laaaaaaaaaaangt under budsjettet. Jeg har en sånn selv bare med 40x12x48 og kan ikke klage på den. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Inntrykket mitt er at alle plextor brennere oser av kvalitet. Vel kanskje finnes det brennere som er 2sek raskere på lead inn/out og sånnt no, men det er liksom noe med det å ha en "plextor" i kabinettet... Har hatt to brennere selv. En 12x plextor og en 48x plextor. Har ikke en eneste feilbrenning som skyldes brenneren. Som de andre sier. "Burn-proof" systemene i dag fungerer så bra at bufferen egentlig ikke er så viktig. Jeg hadde ikke valgt brenner ut i fra mengde buffer. Jeg har testet burnproof selv på den måten at jeg har startet det meste jeg kunne finne på av programmer, filmer og spill uten at brenningen har blitt annet enn noe forsinket. Hvis maskinen ellers er stabil så skal du slippe å få trøbbel med brenningen. DrE Lenke til kommentar
QXLNO Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Plextor er absolutt å annbefale. Plextor er absolutt kvalitet og med 4 mb buffer (dobbelt så mye som de fleste andre modeller) er retto g slett plexor en av de beste om ikke DEN beste Har LG 40/12/40 special edition med 8mb buffer, dobbelt så mye som plextor. LG har fått mange flere bedre tester en plextor. Eneste positive med plextor nå for tiden er at de har funnet ut en måte å brenne 1,2GB lagring inn på en 99min cd plate. Men platen kan kun leses i en plextor brenner. KJØP LG! kvalitet til en latterlig pris Lenke til kommentar
It's me Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 KJØP LG! kvalitet til en latterlig pris Null problemer med min LG 40x/12x/40x cd brenner. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 KJØP LG! kvalitet til en latterlig pris Null problemer med min LG 40x/12x/40x cd brenner. min lg streika tidlig... Plextor er ett bra valg.. Hvir ikke finner du en brenner til mindre pris men i desidert samme klasse... Den heter LiteOn Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Jeg kan anbefale Lite-On brennere. Billge, stabile og raske. De er også veldig raske på cd-ripping og støtter mange formater Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Jeg kan anbefale Lite-On brennere. Billge, stabile og raske. De er også veldig raske på cd-ripping og støtter mange formater Kunne ikke sagt meg mer enig, har både Plextor og Lite-On, men Lite-On brenneren er og blir favoritten Lenke til kommentar
Superbrain Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Bare til opplysning så er de Sony-brennerne som selges i dag produsert av LiteOn. Dvs at du kan bruke LiteOn's firmware på brennerne "fra" Sony. Dette medfører bedre støtt for medier og bedre funksjoner. les: http://www.sonycrx2xx.org/ (Har du Sony CRX-210A1 (48x12x48) kan denne "klokkes" til 52x24x52) Lenke til kommentar
|Slinky| Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Hei Kjøpte meg en LiteOn 40x12x48 på Elkjøp :oops: :oops: . Det er den beste brenneren jeg har hatt den leser alt den kommer over, det er litt fet å se i CloneCD der det står hvilken brenning-typer brenneren støtter at den støtter alt Prøv en LiteOn de leser og skriver alt... Mvh Slinky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå