halvorls2 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Hei! Jeg for ikke til og montere POWER SV, H.D.D LED, RESET SW og POWER LED. Hvordan kan jeg fikse det? Satte det slik som det stod i bruksanvisningen! Men, det virker ikke. Prøvde annet hovedkort til gammel pc, det funket fint. Så er det noe feil ved mitt Asus P5QL PRO, P43, Socket-775, DDR2, hovedkort? Hvordan kan jeg fikse det? Halvor Ingen som vet? Endret 13. februar 2009 av halvorls2 Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hvis du har satt det akkurat slik som det står i manualen er det rart at det ikke virker. Har du prøvd å snu kontaktene? Dette gjelder spesielt lys-indikatorer. Slå på PC'en og flytt derettr om på de til du får lys. Det skal ikke kunne skade hovedkortet. Ihvertfall er det sånn jeg pleier å gjøre det. Ellers må du jo se om kontaktene er like og passer til oppsettet på ditt nye hovedkort. Kanskje kabinettet er laget for et annet hovedkort, med tilhørende spesielle kontakter. Det kan jo selvsagt være noe galt med hovedkortet, men du må nok prøve deg fram en god del før vi kan konkludere med det. Lykke til Lenke til kommentar
halvorls2 Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Har prøvd og snu og alt det der men det virker ikke! Prøvde som jeg sa på et annet hovedkort og det virket fint! Bør jeg reklamere/returnere hovedkortet og prøve et nytt likt eller? Men hva kan egentlig være feilen? Vet du om det kortet jeg har er bra sånn skjenerelt sett? Endret 14. februar 2009 av halvorls2 Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Dette er merkelig. Men, noe jeg glemte å spørre om, får du til å slå på hovedkortet? For det betyr jo at du har satt Pwr-sw rett, og da får du jo tenke over hvor viktige de lysene egentlig er. Du kan jo klare deg uten. Dersom du heller ikke får til dette, er det jo klart at du må gjøre noe. Du kan jo ta kontakt med butikken du kjøpte kortet fra å høre om dette er et vanlig problem med kortet? Jeg vet for lite om hovedkortet til å kunne si noe om det er bra, men dersom du skal bytte det, er det vel kanskje lurest å velge et litt annet kort. Lykke til! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Jeg råder deg å heller lese på selve innskripsjonen på HK-et, husk at ikke alle dioder kan settes hvilken som helst slags vei. Når jeg leser litt mer nøye: Hvorfor tar vi utgangspunktet til et problem med pcen via powerbryterene? Får du til å starte på andre måter? Endret 14. februar 2009 av Blomsterbob Lenke til kommentar
halvorls2 Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg råder deg å heller lese på selve innskripsjonen på HK-et, husk at ikke alle dioder kan settes hvilken som helst slags vei. Når jeg leser litt mer nøye: Hvorfor tar vi utgangspunktet til et problem med pcen via powerbryterene? Får du til å starte på andre måter? Ja får til og starte med power knapp men, lysene virker ikke! Det er jo litt iriterende at du ikke ser om PC er på eller om HDD jobber. Tror ikke du det er noe feil med hovedkortet da? Halvor. Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det kan jo tenkes at det er noe galt med hovedkortet. (selv om jeg aldri har opplevd det). Men du får vurdere hvor viktig lysene er iforhold til å reklamere på kortet og styre med å sende det tilbake osv. Har du snakket med butikken du kjøpte det fra? Kanskje de har noen tips. Lenke til kommentar
halvorls2 Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Det kan jo tenkes at det er noe galt med hovedkortet. (selv om jeg aldri har opplevd det). Men du får vurdere hvor viktig lysene er iforhold til å reklamere på kortet og styre med å sende det tilbake osv. Har du snakket med butikken du kjøpte det fra? Kanskje de har noen tips. De sa bare at jeg måtte koble det etter bruksanvisning! Har det noe med at jeg ikke har satt inn prosessor enna? Halvor. Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Synes det er rart at dette skyldes at du ikke har satt inn en CPU enda, men det skader jo ikke så sette inn en, kanskje til og med sette på plass alle komponentene, for så å prøve igjen. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Husk at LED er avhengige av positiv og negativ. Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Ja, i motsetning til av/på-knappen som bare krever en kortslutning. Men jeg tror han har prøvd å snu rundt på kontaktene. Det er jo 50/50 sjanse for å treffe da på første forsøk da Lenke til kommentar
knegg Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Takker for dinne tråden, snudde på ein kabel og vips hadde start knappen min lys. fancy blått med meg no. Dico disco good good Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå