Gå til innhold

Asus Eee eller Acer Aspire One?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

om du aldri har brukt linux før er et et stort men ikke umulig steg å ta, det viktigste å tenke på er at alt de er vandt med er ikke der. alle windows programmer/spill funker ikke med mindre du kjører et program som oversetter windows språket til et språk linux kan tyde, dog så er det svart få programmer/spill som fungerer 100%

men alt i alt så tar det veldig kort tid for å sette seg inn i linux, det viktigste er å ikke gi opp

Lenke til kommentar

Hva vil dere anbefale av disse 2?

Skal hovedsaklig brukes til internett og se film.

Fordeler/bakdeler?

Asus EEE

Acer Aspire One

Har aldri brukt Linux før, er det komplisert? Har veldig lyst å lære det.

[/quote

jeg ville tatt aceren fordi asus eee har så lite å klomsete tastatur. Men du må leite på forume før du sender spørsmål. du finner flere tråder om hvordan minipc du skal ha foreksempel mellom asus eee eller acer aspire one. Men du kan jo gå inn på hardware.no å sjekke testen på pcene. lykke til med valge.

Ja det kan vere litt vanskelig men du kan jo lese litt på internett eller se på youtube.com

men eg har bare prøvd acer aspire one og du lærer nok å bruke den etter en veke vist du vil.

Endret av xabineo
Lenke til kommentar

TV2 Hjelper deg i sammarbeid med DinSide hadde jo nettopp en test av minibærbare.

Der kom Packard Bell dot (utgaven med 6 cellers batteri) best ut, tett fulgt av Asus EEE 1000H. Acer Aspire One kom litt ned på lista.

Edit:

Hvis du kan vente litt, tror jeg jo at den nye Asus EEE 1000HE blir en vinner :) Nye Atom CPU og ikke minst nytt brikkesett med forbedret grafikk :)

|2mmy|

Endret av 2mmy
Lenke til kommentar

Kjøpte en acer aspire one a110 for litt siden, er godt fornøyd!

Tastaturet er veldig bra

Eneste er os-et, Linux linpus, det er ikke så veldig brukervennlig, så jeg vurderer å få windows 7 på den.

Men støy vil ikke jeg si er noe problem med, den er jo så stille at, men om man skal ha linux på den kan man få forskjellige skript som gjør at den går helt stille(viften blir stilt ned).

Jeg personlig ville valgt acer aspire one

Er såpass fornøyd med aceren at jeg angrer ikke noe på kjøpet og ville valgt acer aspire one.

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...