bouncer123 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Noen som kan hjelpe meg litt her ? Har en win2003 server. Trenger å hente ut en liste med brukernavn + navn fra AD. Alle ligger i samme gruppe. Burde være ganske enkelt? Noen som har lyst å forklare hvordan jeg gjør dette, ved å bruke DSGET? Det hadde vært kjempe Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Vet ikke hvordan du kan gjøre det med DSGet men med Windows Powershell og AD Snapip fra Quest (http://www.quest.com/powershell/activeroles-server.aspx) kan du bruke følgene komando for å få ut alle som er medlem av en gruppe. Get-QADGroupMember gruppe1 | select logonname,displayname LogonName, Display Name olan, Ola Normann Endret 14. februar 2009 av Christian. Lenke til kommentar
bouncer123 Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Vet ikke hvordan du kan gjøre det med DSGet men med Windows Powershell og AD Snapip fra Quest (http://www.quest.com/powershell/activeroles-server.aspx) kan du bruke følgene komando for å få ut alle som er medlem av en gruppe. Get-QADGroupMember gruppe1 | select logonname,displayname LogonName, Display Name olan, Ola Normann Kjempe Takk. skal teste dette. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Det står jo veldig godt forklart på microsofts sider. Har ikke noen 2k3 servere her akkurat nå, men noe slikt burde fungere: dsquery user OU=minou,DC=mittdomene,DC=no| dsget user -display -samid eller enda enklere: CSVDE -d "OU=minou,DC=mittdomene,DC=NO" -f export.csv -l "name,sAMAccountName" Lenke til kommentar
bouncer123 Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Det står jo veldig godt forklart på microsofts sider. Har ikke noen 2k3 servere her akkurat nå, men noe slikt burde fungere: dsquery user OU=minou,DC=mittdomene,DC=no| dsget user -display -samid eller enda enklere: CSVDE -d "OU=minou,DC=mittdomene,DC=NO" -f export.csv -l "name,sAMAccountName" Fant ett gammelt script som jeg bare endret litt på. Ellers takk for svar:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå