Ronny#1 Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Flott innlegg Har akkurat installert Xubuntu 8.10. Tok en råsjans, og holdt på å miste all musikken min(over 14000 filer...156Gb) Svetta godt der ei stund da jeg så partisjonen var knallrøs hehe. Skumle greier. Kikka på innlegg og linker, og det var informativt og interessant. Skal prøve meg litt fram med denne jeg har installert nå...så får jeg se hva det blir til slutt. Har ihvertfall ENDELIG fått ut finger`n, etter å ha grubla i flere år(innimellom) Tror det er sånn for de fleste som har lyst å prøve seg på Linux... Alt for mye å sette seg inn i på en gang bare for å installere distroen, og et filsystem som er kaotisk å forstå for en nybegynner. Trist er det, for hadde dette vært rettet opp i (type win) hadde det nok blitt mange arbeidsledige hos Windows USA Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Tror det er sånn for de fleste som har lyst å prøve seg på Linux...Alt for mye å sette seg inn i på en gang bare for å installere distroen, og et filsystem som er kaotisk å forstå for en nybegynner. Trist er det, for hadde dette vært rettet opp i (type win) hadde det nok blitt mange arbeidsledige hos Windows USA Tull. Du har jo egentlig ikke noe å gjøre i filsystemet uansett. Er en vanesak. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Nettopp...en vanesak, og for at det skal bli en vanesak må man nesten finne ut av det Lenke til kommentar
Smif Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Er nok verre for en *nix vandt å gå til windwows enn en fra windows til linux. Er kun en vanesak ja! Endret 16. februar 2009 av Smif Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Er nok verre for en *nix vandt å gå til windwows enn en fra windows til linux. Sant det, jeg blir bare irritert hver gang jeg sitter å jobber på en Windows-maskin. Føles som å jobbe med en tvangstrøye på. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Det går vel begge veier da begge har sine styrker og svakheter, alt i alt så synes jeg mange Linux-distrubisjoner har enklere og smartere løsninger på flere ting enn Windows. Om det er værre og gå fra Windows til Linux, eller Linux til Windows er med forbehold da det finnes et hav av distroer som legger vekt på forskjellige brukergrupper. Filsystemet er ikke noe man ser så mye til, men merkes med at man ikke trenger defragmentering. Om hard-disken er nær full så kan nok filer bli fragmenterte. @Kokidoiten: Alltid lurt å ta back-up før du gjør større inngrep på hard--disken, lærte det første gang jeg installerte Linux Endret 16. februar 2009 av tamarin Lenke til kommentar
Smif Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 @Kokidoiten:Alltid lurt å ta back-up før du gjør større inngrep på hard--disken, lærte det første gang jeg installerte Linux Real men don't backup, they cry a lot! Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg har aldri tatt backup på min maskin før jeg har brukt gparted. Men skulle gjøre det en gang på en kompis sin harddisk og sletta alle 500GB med film og musikk! Da var han glad! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå