3121 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Heisan! Jeg har et Telenorabonnement, men kjøpte en iPhone fra Netcom. Betalte bruddgebyret, slik at jeg nå benytter mitt Telenor sim kort i telefonen. Jeg betaler videre mobilforsikring på mitt Telenor abonnement. Hva skjer, hvis uhellet skulle være ute, dvs at iPhonen blir stjålet eller ødelagt. I og med at forsikringen dekker ny telefon, kan Telenor levere en "åpnet" iPhone hvis dette skulle skje? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 De leverer aldri en ny telefon til deg, de gir deg penger på markedsverdien av en tilsvarende telefon. Det samme bør også gjelde iPhone, uten at jeg kan garantere det. Been there, done that. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg ville definitivt ikke ha stolt på hva tilfeldige forum-folk forteller deg om forsikringsvilkår og praksis hos operatører. Har observert så mye svada her, gang på gang. Mitt tips: ring Telenor og spør. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Du kan selv lese vilkårene her. Kort fortalt dekker de terminalen du har simkortet ditt i. Som du kan se av vilkårene er det ikke bare å ringe og si at telefonen er borte og så får du penger til en ny en - mange ting blir ikke dekket. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Men i en gyldig forsikringsak. F.eks tyveri. Så vil du da få utbetalt det en slik telefon koster uten binding. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Men i en gyldig forsikringsak. F.eks tyveri. Så vil du da få utbetalt det en slik telefon koster uten binding. Ikke på den forsikringen nei, der vil du få tilsvarende vare, altså de bestiller til deg, dog er det jo verdiforingelse og egenandel på den forsikringen. Lenke til kommentar
kingleh Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Svært få av disse simkort forsikringene dekker telefoner utsatt for uhell. De er vel primært ment som tyveri og missbruksforsikring. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Ja, man får vel bare et slags verdipapir fra forsikringen, så må man skaffe seg ny telefon selv ? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Kan noen komme med noe konkret her? Mobilen min ble stjålet sammen med jakken min på et uteseted i kveld, og jeg trenger virkelig denne mobilen.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Ja, man får vel bare et slags verdipapir fra forsikringen, så må man skaffe seg ny telefon selv ? Så vidt jeg vet så bestille det opp hos de fleste forsikringene og sendes til deg. Kan noen komme med noe konkret her? Mobilen min ble stjålet sammen med jakken min på et uteseted i kveld, og jeg trenger virkelig denne mobilen.. Hvilken operatør har du da? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Telenor, men har låst den opp via Telenor support og bruker OneCall samtidig som jeg betaler 120,- til Telenor for 12 måneder elns. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Telenor, men har låst den opp via Telenor support og bruker OneCall samtidig som jeg betaler 120,- til Telenor for 12 måneder elns. Vel - har du One Call, og betaler forsikring der, så får du ringe skadeservice i løpet av dagen, så tas saken på telefon Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 De sender ikke telefonen til deg. Gjensidige som Telenor har forsikringen igjennom sender deg ett verdipapir, så går du selv til forhandler og skaffer telefon. da kan du f.eks velge å kjøpe en dyrere tlf ved at du betaler mellomlegg. Dette VET jeg, siden dette har jeg selv gjort. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 De sender ikke telefonen til deg. Gjensidige som Telenor har forsikringen igjennom sender deg ett verdipapir, så går du selv til forhandler og skaffer telefon. da kan du f.eks velge å kjøpe en dyrere tlf ved at du betaler mellomlegg. Dette VET jeg, siden dette har jeg selv gjort. Da er det kanskje greit å notere seg at han har one call, og at tilsynelatende er forsikringen der. Telenor og tennant som er forsikrisselskapet forsikrer ikke Iphone - så der er det ikke noe vits å gå Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 De sender ikke telefonen til deg. Gjensidige som Telenor har forsikringen igjennom sender deg ett verdipapir, så går du selv til forhandler og skaffer telefon. da kan du f.eks velge å kjøpe en dyrere tlf ved at du betaler mellomlegg. Dette VET jeg, siden dette har jeg selv gjort. Da er det kanskje greit å notere seg at han har one call, og at tilsynelatende er forsikringen der. Telenor og tennant som er forsikrisselskapet forsikrer ikke Iphone - så der er det ikke noe vits å gå Sitat: "Heisan! Jeg har et Telenorabonnement, men kjøpte en iPhone fra Netcom. Betalte bruddgebyret, slik at jeg nå benytter mitt Telenor sim kort i telefonen. Jeg betaler videre mobilforsikring på mitt Telenor abonnement. Hva skjer, hvis uhellet skulle være ute, dvs at iPhonen blir stjålet eller ødelagt. I og med at forsikringen dekker ny telefon, kan Telenor levere en "åpnet" iPhone hvis dette skulle skje?" Og for det andre, så gjelder Telenor sin forsikring på IPhone for de som tegnet forsikringen før dette forbudet kom... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Stiller du noe spørsmål til meg nå, eller bare noe ut av det blå? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Svarer deg Trådstarter skriver han har Telenor, og ikke One call. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Svarer degTrådstarter skriver han har Telenor, og ikke One call. Gjør han vel ikke: Telenor, men har låst den opp via Telenor support og bruker OneCall samtidig som jeg betale Han skriver jo selv at han bruker OneCall... Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Visst du leser tråden på nytt, så ser du at trådstarter gjør IKKE det. Han kjøpte telefonen via Netcom, og bruker sitt TELENOR abonnement. Sitat: "Jeg har et Telenorabonnement, men kjøpte en iPhone fra Netcom. Betalte bruddgebyret, slik at jeg nå benytter mitt Telenor sim kort i telefonen." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå