Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ny PC - hvordan utnytte best mulig?

Anbefalte innlegg

Hei, folkens.

Har handlet meg en ny PC for første gang på 6-7 år, og har falt litt ifra rundt hva som gir best ytelse for komponentene av drivere, overklokking osv. Lurer derfor på om dere kunne hjulpet meg noen tips om enkel grep. Jeg er særdeles ny på overklokking, så jeg er ikke ute etter å gjøre store ting der, men kanskje guffe litt ekstra på innenfor særdeles trygge rammer.

Pc`n består av følgende deler:

PSU: SEASONIC 500W

CPU: AMD Phenom X4 9950 2,6 ghz Black Ed.

MOBO: GIGABYTE GA-MA790X-DS4

GPU: SAPPHIRE RADEON HD 4850 512mb

MEM: KINGSTON ValueR DDR2 PC6400 4GB

HDD: Seagate Barracuda 7200 500GB SATA

DVD/CD: SONY NEC Optiarc AD5200A IDE

Hva kan gjøres uten at den står i fare for å bryte sammen? Tenker på OC og hvilke drivere som evt er best.

Også har jeg to spørsmål:

1. Har Aplus Case Seenium ATX-kabinett, og der er det egentlig et LED-lys rundt power-knappen, men jeg får ikke denne til å fungere. Skal denne lyse når power-knappen er koblet rett, eller er det egen ledning? Ledningen til vifta i fronten av kabinettet er også for kort til å rekke til kontakten på Hovedkortet, kan dette by på problemer for temperatur? Er allerede 4 vifer som går tilsammen der inne.

2. Windows XP 32-bit SP3 viser kun 137gb HDD. Må jeg partionere for å få frem resten, eller er BIOS-innstilling som må til?

Ble lang post, men takk for all hjelp. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2. Windows XP 32-bit SP3 viser kun 137gb HDD. Må jeg partionere for å få frem resten, eller er BIOS-innstilling som må til?

høyreklikke min datamaskin -> behandle -> diskbehandling -> så høyreklikke på utildelt og "ny partisjon" derfra er det en enkel veiviser.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...