Zemeckis Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Se tema. Takk for alle svar,go påske alle sammen Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Veeel.. frostvæske er jo til for at vannet IKKE skal fryse (hvis jeg ikke husker feil).. Hvis du klarer å få vannet ned til en temperatur på UNDER 0°C (trolig enda kaldere siden vannet er i sirkulasjon), SÅ kan det lønne seg med frostvæske.. ellers.. tviler på at du kommer til å få bruk for det. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 19. april 2003 Forfatter Del Skrevet 19. april 2003 Takk for svar,jeg vurderer og invistere i et vannkjølingsett,når jeg skal bygge meg pc. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 "]Veeel.. frostvæske er jo til for at vannet IKKE skal fryse (hvis jeg ikke husker feil)..Hvis du klarer å få vannet ned til en temperatur på UNDER 0°C (trolig enda kaldere siden vannet er i sirkulasjon), SÅ kan det lønne seg med frostvæske.. ellers.. tviler på at du kommer til å få bruk for det. Det er jo ikke bare for å holde vannet flytende under 0°C da. Frostvæske er også giftig på den måten at det er bakteriedrepende, og derfor hindrer alger og andre stoffer å forringe kobber og evt. andre deler i vannkjølingsanlegget. Standard er å bruke 10% frstvæske og 90% destilert vann (samme som batterivann, finnes på alle bensinstasjoner, ca. 19,- literen) Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 19. april 2003 Forfatter Del Skrevet 19. april 2003 traskas:så da kan jeg bare kjøpe væske med 10% frostvæske og 90% destilert vann(som kjøpes på bensin stasjon)som jeg heller oppi tanken da,som renner rundt vannkjølingsystemet da?Har jeg forståt rett,at jeg bare trenger battrivann?? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Du kjøper en liter med batterivann. siden ett lite system ikke tar mer enn 4-5 dl. Da blir regnestykket sånn: 5dl = 50cl 10% av 50cl er 5cl <----- det er mengden frostvæske du skal ha i vannet. Den ferdigblandede væsken er den som skal helles på tanken og som skal sirkulere i systemet ditt.. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 traskas:så da kan jeg bare kjøpe væske med 10% frostvæske og 90% destilert vann(som kjøpes på bensin stasjon)som jeg heller oppi tanken da,som renner rundt vannkjølingsystemet da?Har jeg forståt rett,at jeg bare trenger battrivann?? Har du et system uten luft i klarer du dag sannsyligvis uten noe tilsettning til vannet. Alger blir neppe et problem i et rent, oksygenfritt system. Problemet er at hver prosent av glykol du heller i ødelegger kjøleegenskapene til vannet. /MBE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå