Gå til innhold

Lei av å spille med ørepropper?


Anbefalte innlegg

Boksen bråker ikke akkurat mye hvis du installerer spillene ...
Men da får man fort behov for større harddisker enn 120GB.

 

Nei, men det tar evigheter også trenger du jo fader meg å ha disken i maskinen selv om du har lagt spillet på harddisken!
Forstår at disken må inn for å verifisere at du har kjøpt varen, det er jo vanlig praksis på PC også.

 

Forhåpentligvis blir neste generasjons spillkonsoll SSD basert med en type 1,3" SSD-cartridge som er vesentlig billigere i konstruksjon/design og kun lesbar. Siden den ikke skal skrives til trenger de kun grei leseytelse.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg installerer alle spill jeg spiller, selv om jeg ikke spiller dem hver uke. Hvorfor forskjellig praksis fra PC til 360? Slik du beskriver må man jo sette av vesentlig tid til å deinstallere, installere andre og så evt. reinstallere gamle spill du vil fortsette litt på igjen.

 

Istedet for at du kan velge å sette inn en 320GB eller 500GB harddisk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg avinstallerer spillene jeg er ferdig med. Hvis det er et spill jeg kanskje kommer tilbake til for å mimre e.l. er det ikke verdens ende å spille med mye bråk fra vifta en times tid. For min del er ikke den timen verd å kjøpe en av disse store svarte tingene for. :)

 

Det har vel med prioriteringer å gjøre, men jeg vet at jeg ikke får bruk for en.

Lenke til kommentar
Som det ble nevnt, hjelper jo ikke noe som helst siden det er drevet som bråker. Installer spillene eller skru opp lyden!

 

Hmm, jeg kjøpte meg faktisk en Xbox 360 i dag, sitter å spiller litt GoW 2 nå. Skal den virkelig bråke såpass mye når man har installert spillet også? Det er noe som er i konstant bevegelse der inne .. (ikke viftene).

 

Edit: Merkelig. Ble nokså mye bedre etter at jeg tok platen inn og ut, nå virker det som om den kun leser fra harddisken. Jaja :)

Endret av The Stig
Lenke til kommentar
Firmaet Quiet PC tilbyr nå spesialtilpassede 360-konsoller som de bygger inn i Lian Li-kabinettet XB-01BM.

 

Slik jeg forstår det kommer Xboxen ferdig montert

Begge deler. Man kan bestille den ferdig, sende inn sin egen til fiks, eller bestille kabinettet og få med instruksjoner til hvordan man gjør det selv. :)

Lenke til kommentar

@theo. de 1,3" SSD enhetene med kun les som du ønsker deg vil nokk bli CF eller CFast i stedet, det er i praksis 1" SSD. Det er også mulig det kunne vært billigere å selge spill på SDXC.

Noe jeg er ganske skuffet over er at ikke flere konsoller som har mulighet til å koble til internett og intern harddisk har tilbud om brukerkontoer der man kan registrere produktnøkkel og spille direkte fra harddisken. Eventuelt kjøpe spillet på nettet og laste ned. (Alså noe ala Steam)

 

Kombinasjon av CFast og/eller SDXC baserte spill, og mulighet til å registrere produktnøkkel mot en konto for å spille det fra konsollens interne lagringsmedie ville vell vært det beste. (slik som spill kjøpt på DVD som blir registrert på Steam).

Etterhvert som flashprisene synker videre og kapasitetene på mindre kort (og spillstørrelse) øker så vil dette kanskje bli et reelt alternativ.

Lenke til kommentar
@theo. de 1,3" SSD enhetene med kun les som du ønsker deg vil nokk bli CF eller CFast i stedet, det er i praksis 1" SSD. Det er også mulig det kunne vært billigere å selge spill på SDXC.

Noe jeg er ganske skuffet over er at ikke flere konsoller som har mulighet til å koble til internett og intern harddisk har tilbud om brukerkontoer der man kan registrere produktnøkkel og spille direkte fra harddisken. Eventuelt kjøpe spillet på nettet og laste ned. (Alså noe ala Steam)

 

Kombinasjon av CFast og/eller SDXC baserte spill, og mulighet til å registrere produktnøkkel mot en konto for å spille det fra konsollens interne lagringsmedie ville vell vært det beste. (slik som spill kjøpt på DVD som blir registrert på Steam).

Etterhvert som flashprisene synker videre og kapasitetene på mindre kort (og spillstørrelse) øker så vil dette kanskje bli et reelt alternativ.

Ja det blir nok en videreutviklet CF.

 

Men ang. det du sier om "steam". Du kan jo i dag kjøpe og laste ned fullverdige spill og stortitler fra PSN på en PS3. Ingen plate nødvendig. Dette du leter etter?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Naturligvis må du da selv stille med eventuell silikon og anti-vibrasjonsmateriell.

 

Det var da som søren for de som vill gjøre det selv.

 

Heh, vel. Du får nok en merkbar forbedring med kun kabinettet, det kommer jo med både 120mm viften og støydempende matter. En silikonsprøyte er vel mest for å eliminere all støy fra drevet.

Endret av The Stig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...