Gjest Diabetikeren Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hei. Jeg er en som har diabetes, og får insulin på resept. I dag fikk jeg en melding av fetteren min som er bodybuilder hvor han lurte på om jeg fikk insulin på resept og om jeg kunne skaffe til han. Jeg har ikke enda gjort meg opp noe etisk standpunkt på dette, men om noen her visste noe om sammenhengen mellom insulin og bodybuilding. og ting som positive (hvorfor det brukes) og negative konsekvenser av dette så hadde det vært flott Lenke til kommentar
Gjest Diabetikeren Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Ser det er dårlig med svar her, så lurer på om det er noen som vet gode steder å få råd? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Første treff på google: CLICKY Insulin is almost the perfect drug to increase stamina or endurance for athletes. It is readily available, cheap, difficult to detect and actually enhances performance. But it can be lethal. “Insulin is bad for body builders…I cannot stress it enough. I would never ever use it,” says 45-year-old Mick Hart, an expert on bodybuilding. He runs a bodybuilding magazine and has written the acclaimed book, “The Layman’s Guide to Steroids”. He says, “As an authority in the sport, it is the deadliest thing that has ever hit the sport.” Endret 13. februar 2009 av aspic Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Insulin skal ha posistiv effekt på omsetningen av proteiner i kroppen, tror jeg. For ikke-diabetikere tror jeg ikke det er det smarteste man kan drive med, men om han ikke får det av deg, så får han det vel en annen plass. Lenke til kommentar
Gjest Diabetikeren Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Men om han ikke får det av deg, så får han det vel en annen plass. Var det jeg også tenkte, men nå som jeg vet litt mer om det så vil ikke jeg være den som er ansvarlig for at han havner i koma eller dør av insulinoverdose. Det positive med at han spurte meg om det er at han har innrømmet at det er noe han har brukt og sansynligvis kommer til å bruke igjen, så kan lære han litt om bruken av insulin og sånt. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 En liten advarsel kan ikke skade Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Her er et utdrag fra et intervju med en konkurrerende kroppsbygger, som bruker steroider og jobber på sykehus. Dette er det han sier om insulin: TM: You must cringe at some of the things you read online. P: Oh yeah, which is why I speak my mind as bluntly as I do. Take the people who advocate taking insulin with no carbs, just whey protein. People who give advice like that are going to kill someone. But it won't be them who'll die. It'll be some newbie who injects too much who pays the price. I mean, if you're going to take gear, take gear. The risks from steroids are minimal and the benefits in terms of physique enhancement are tremendous. But with insulin, GH, site injections — the benefits aren't overly great and the personal-injury risks are tremendous. TM: Is it safe to say you're anti-insulin? P: I'm anti-anything that can fuck up your health. Period. TM: Explain. P: If you fuck up with insulin once, it can kill you. You can do it right 100 times and have no problems, but draw too much the next time, and you're done. And again, from a physique-development perspective, I just don't see the benefits as being worth the risks. If you're healthy and have a functioning pancreas, why not let your body produce insulin on its own? Exogenous insulin was developed to keep diabetics living, period. Finner hele artikkelen her. Håper det var til hjelp Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Som du sikkert skjønner, sier du bare blankt nei til fetteren din. Han skal ikke misbruke deg for å dope seg. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Om han får tak i det andre plasser så er i alle fall in samvitighet ren, du burde ikke ha noe med dette å gjøre. Skulle det da skje noe er det hans ansvar alene fremfor at om det skulle skje noe så blir det "sporet" tilbake til deg og du får problemer i etterkant. Lenke til kommentar
Oldheim Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Insulin er ett av de hormonene man bare ikke burde fucke med. Kan ende opp som diabetiker resten av livet. Det kan også stimulere vekst av organene som beskytter magen, og er lett å bli feit av http://bp1.blogger.com/_6GlR90bjDLc/R1HXvH...arbell+curl.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå