Gå til innhold

Solblender til Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Solblender er altid kjekt og ha,beskytter mot strålys,

og skulle utstyret falle ned kan den beskytte objektivet.

Solblender til 18-55mm heter EW-60 C og koster ca kr 250,-

solblender til 55-250mm heter ET-60 og koster ca kr 300,-

Lenke til kommentar

Solblender er noe av det absolutt smarteste man kan sette på objektivet. Hindrer i stor grad ghosting/flare, beskytter glasset mot eksterne "farer" uten å ødelegge den optiske ytelsen slik som f.eks UV/beskyttelsesfilter gjør.

Har forøvrig aldri hatt objektiver hvor ikke solblender var inkludert (med unntak av AF-D 50mm f/1.4m AF-D 50mm f/1.8 og AF-D 35mm f/2.0). Trodde dette alltid var inkludert for zoom-objektiv jeg.

Lenke til kommentar
Har forøvrig aldri hatt objektiver hvor ikke solblender var inkludert (med unntak av AF-D 50mm f/1.4m AF-D 50mm f/1.8 og AF-D 35mm f/2.0). Trodde dette alltid var inkludert for zoom-objektiv jeg.

Hos Canon følger det kun med solblender på L-optikken, uavhengig av om det er zoomobjektiver eller ikke.

Endret av matsktsk
Lenke til kommentar
Nei. Det er kun disse aller rimeligste objektivene. Med en 70-300mm IS får du solblender med på kjøpet.

Det er IKKE på kun de billigste objektivene du ikke får solblender!

F.eks på mitt Canon 100mm F/2.8 Macro følger det ikke med solblender.

Mitt Canon 17-55 f/2.8 IS (som langt fra er noe billigobjektiv) leveres heller ikke med solblender.

Lenke til kommentar
Hos Canon følger det kun med solblender på L-optikken, uavhengig av om det er zoomobjektiver eller ikke.

Fulgte med solblender til 85mm f/1.4 (skulle bare mangle til den prisen - t.o.m. med solblender av metall ikke plastikk) og den nye AF-S 50mm f/1.4 hadde også dette inkludert. Så ser ut som Nikon heldigvis følger samme trend. Selv kitobjektivet til D70 (18-70mm) hadde solblender inkludert.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Jeg har nå bestilt solblender til både kit objektivet og tele objektivet på ebay. Begge to kostet meg ca 100kr inkludert frakt. Jeg synes ikke det var så ille. Det er selvsagt ikke orginale canon solblendere, men det er jo kun litt plastikk, så tror ikke det vil by på noen problemer.

Lenke til kommentar
Jeg har nå bestilt solblender til både kit objektivet og tele objektivet på ebay. Begge to kostet meg ca 100kr inkludert frakt. Jeg synes ikke det var så ille. Det er selvsagt ikke orginale canon solblendere, men det er jo kun litt plastikk, så tror ikke det vil by på noen problemer.

Garantert liten eller ingen forskjell. Forøvrig blir vi forbrukere seriøst flådd her, kan neppe koste mye over 1 kr å lage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...