Gå til innhold

Trenger ny PC for WoW og bedre. Pris 5-15K. Hjelp :D

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter et problem jeg fikk (se min andre post https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1074683 ) har jeg tenkt å invistere i en ny PC...

Så gjennom de 2 første sidene men fant ikke noe svar som jeg direkte kunne bruke.

-Jeg skal kjøpe meg en ny PC i prisklassen 5-15K.

-Bruksmål er til World of Warcraft hovedsaklig, men ønsker at PCn skal være bra nok til at jeg ikke trenger å kjøpe en ny PC på noen år.

Den gamle PCen min funker jo "egentlig" fint til wow på lav grafikk, men så er den vell fra 2002 tror jeg. Det året Radeon 9800 pro kom ut.

-Jeg ønsker at PCn skal bråke minimalt. Sist jeg kjøpte PC så anbefalte en kompis meg noen vifter som var billige og hadde lavt støy-volum... Ja jøss, den lagde lyd på størrelse med en flymotor. Folk i andre egt hører meg fra første etasjen. Takk og pris for headset ellers hadde jeg nok blitt gal.

Er litt kjekt å ha en rimelig stor harddisk også så man kan lagre ting istedenfor å brenne til CD plater hele tiden.

Håper noen kan komme med noe anbefalninger eller anslå hva en slik PC kommer tilå koste. :blush:

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du ute etter BÆRBAR eller stasjonær?

Jeg har den bærbare og den drar wow på max grafikk med 80fps stabilt uten vsync på ;) 60 med. (Dalaran med 30-40fps med alt på max)

Ah, glemte vist å nevnet det. Jeg ønsker en stasjonær ettersom en stasjonær og en laptop med samme "hardware" funker en stasjonær stort sett mye bedre, samt stasjonære PCer er vell 50% billigere er de ikke? :o

Lenke til kommentar

plukket en til 9652kr som holder i plenty, kan sikkert spare 1600kr på og gå ned til et enkelt 4870 og fortsatt ta wow i ganske ok ytelse, men vil du ha høy res og alt på high ville ikke jeg gjort det.

3.0ghz quad amd

8gb ddr2 667mhz

2gd radeon 4870x2

750gb spinpoint disk

AMD PHENOM II X4 940 3.0GHZ BLACK SKT AM2+ 8MB 125W - 1990

ASUS ASUS MOTHERBOARD M3A78 AMD AM2 AM2+ - 647

2stk OCZ TECH OCZ Gold XTC 4096MB DDR2 PC6400 KIT - 800 (400pr kit)

SAPPHIRE RADEON HD4870X2 2GB DDR5 750MHZ PCI-E 2.0 DUAL-DVI HDCP F-RETAIL IN - 3622

SAMSUNG DVDRW 22X L/S White SATA Bulk (SH-S223Q/BEWN) - 209

SAMSUNG SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM (HD753LJ) - 669

ANTEC Nine Hundred Ultimate Gamer Case - 899

OCZ TECH StealthXStream 700W PSU - 816

Lenke til kommentar

Kjører på 1440x990 på den bærbare med "innebygd" skjerm, og 1680x1050 med ekstern skjerm, merker ingenting i FPS på min bærbare, hos kompisen min kjører han 1680x1050 x2 så.. For å være helt ærlig bør en ikke bruke ATI i WoW.... Det er bevist at ATI gjør det skikkelig crap der.

nVidia derimot kan yte mye bedre, men det er dokumentasjonene... forums.wow-europe.com er min kilde.

Lenke til kommentar

vil gjerne se beviset på at ati gjør det crap i wow altså :p førstegang jeg hører om det utenom et par enkeltproblem men det har nvidia hatt sine av også.

kjører selv ati crossfire selvom kortene ikke lenger er nyeste akkurat så tar jeg 1920x1200 alt high (ikke bare de valgene du har ingame, har flere i settings filen da spesielt på terrenget som gress,trær etc som står på low selvom du tar alt ingame high).

men falt litt med siste 3d updaten fra flat 60dps overalt til nede i 40 enkelte fights.

Lenke til kommentar
men har du satt high i ingame menyen eller har du faktisk alt på high?

er vell 8 av 20-22 valg du får ingame du kan sette high.

1680x1050 med alt ingame på high og 30fps klarer jo et 3650 til tusenlappen.

Høres ut som dere kann litt om dette :)

Er det en ferdigbygget PC for dette eller er man nødt til å komponere dette selv? Ønsker jo at delene skal funkte bra med hverandre.

Har hørt at selv om du kjøper 2 veldig bra deler kan det hende de ikke funker bra med hverandre og derfor yter langt lavere enn de skal.

Lenke til kommentar

Hvilke komponenter har du? Har du skjerm? Hvilken oppløsning skal du spille i?

Jeg kjører 1920x1200 alt på high bortsett fra view distance og shadows. Har de midt på. Jeg har 70-100 fps ute i verden når jeg gjøre dailies. 25-40 i dala. 25-30 i 25 mann raid med masse spells.

Min pc er nærmest lydløs.

Kjører en gammel E6850 kjøp heller e8400 den er bedre/tilsvarende.

4gb 800mhz ram 5-5-5-15. 4gig holder. Kjører vista x64

gigabyte 4850 passivt kjølt. NB! ingne vifte, ingen lyd.

corsair hx620 psu.

ga-ep45-ud3r mb.

coolermaster haf 932 - meget godt kabinett for luftkjøling. Temmelig stort da.

Dette får du for omtrent 8-9k tror jeg. Drar wow finfint.

4870x2 er teit. Wow støtter ikke CF/SLI så det er poengløst. Vil du ha mer trøkk enn 4850 skaff deg 4870. Lyst på noe superheftig, skaff deg gtx 285.

Lenke til kommentar
det der er deler så skru sammen selv, men alle delene er kompitable med hverandre.

er ikke så veldig komplisert skru sammen en pc om du ikke har gjort det før, ellers har vell etterhvert de fleste familier en "pc fyr" som får æren av gjøre alt sånt :D

Tja.. Ville vært forsiktig med asus hk og 4 ocz sticks... Asus liker generelt ikke ocz og asus hater 4 sticks

Lenke til kommentar
Lyst på noe superheftig, skaff deg gtx 285.
gtx 295 ja...

klarer jo et 3650 til tusenlappen.
er en prosessor til en bærbar, tror ikke du får en stasjonær versjon, men det vet jeg ikke sikkert.

Wow støtter ikke CF/SLI
Gjør det vel...

og ja... Alt er på high / max.

Lenke til kommentar
det der er deler så skru sammen selv, men alle delene er kompitable med hverandre.

er ikke så veldig komplisert skru sammen en pc om du ikke har gjort det før, ellers har vell etterhvert de fleste familier en "pc fyr" som får æren av gjøre alt sånt :D

Tja.. Ville vært forsiktig med asus hk og 4 ocz sticks... Asus liker generelt ikke ocz og asus hater 4 sticks

Asus hater 4 minnebrikker? eller hater 4 OCZ minne brikker?, jeg kjører 4x2GB mushkin

brikker og har 0 problemer.

Litt rar komentar.

Lenke til kommentar

Asus hater 4 minnebrikker? eller hater 4 OCZ minne brikker?, jeg kjører 4x2GB mushkin

brikker og har 0 problemer.

Litt rar komentar.

Hvis du googler asus og 4 slots populated. Det fins tonnevis av folk med problemer. Jeg glemte vel å si at det var mest nvidia chipset som var utsatt. Måtte selv igjennom en god del feilsøking for å få 4x1gb til å funke på p5n32-e sli plus.

WoW støttet visst sli gitt ^^ Min feil. Antok at det ikke gjorde det. Fortsatt. 285 er det ypperste til WoW. 295 blir nok latterlig overkill. Da skal du kjøre 2560 eller noe sånt noe. Wow krever ikke spesielt mye av grafikkortet.

Endret av freonor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...