Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør man når man tror kjæresten ikke er glad i deg lenger?

Gjest ¤burn¤

Anbefalte innlegg

Kan ikke DU prøve å gjøre en innsats da? Ta oppvasken, sette på ei maskin, støvsuge sofaen, eller gå en tur med bikkja.

Det virker som din latskap er problemet, ut fra det du skriver.

Det tar en halvtime av din dyrebare tid å gjøre henne glad :)

En annen ide er å snakke med henne, før det er for sent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest ¤burn¤

Problemet er egentlig ikke latskap, jeg gjør gjerne ting for henne, og jeg har ikke noe imot å gjøre noe hjemme. jeg er ikke flink til å ta initiativet til slikt, samtidig som jeg føler jeg gjør en del, et eksempel er at det er kun jeg som handler, lager mat og går tur med bisken.

jeg prøver å instille meg etter hennes regler, men virker som enten reglene er etter min meining "teite", ellers blir det aldri bra.

vi har et lite "kontor" som jeg har hatt laptopen på, hun synes det ble usosialt og sa jeg kunne ha den i stua (så vi satt sammen tror jeg) men når jeg tok den ut dit klaget hun på ledningene og utstyret jeg har der.

Jeg fikk seinest beskjed om at jeg var teit fordi jeg meldte meg inn i en facebook gruppe, fordi hun synes den var unødvendig.

for ein tid tilbake la jeg merke til at hun hadde fjernet sivilstatusen på facebook også fra at hun med meg til ingenting. men hun sa det var fordi hun mente folk ikke hadde noe med det.

så noen ganger virker det som hun er flau over meg, selv etter nesten 7år. og da er det snakk om at hun er flau over mine interesser, eller at hun mener jeg prater om ting som er "teite" å prate om.

og de gangene jeg gjør noe hjemme (sette på vask, henger opp e.l) går det enten ubemerket hen, noen ganger komenterer jeg det og da sier hun bare "Jøss".

jeg gjør slikt kanskje en gang annenhver/hver 3dje uke. men som sagt, går med søppel, bikkje, handler og lager mat. tar oppvaska hver 3dje dag eller noke slikt.

Lenke til kommentar

Først, snaaakk!

Det går jo ann å prøve å fordele arbeidsoppgavene likt? Virker som du gjør mer enn henne, slik du forklarer det. Også kan du slutte å la henne herse med deg; jeg er ingen fyr med sprudlende livserfaring, men det har seg jo slik at en gang kommer kanskje begeret ditt til å renne over og da er foten satt ned for aller siste gang. Så om du vil forsøke å fikse dette bør du gjøre det nuh, og ikke utsett det til reklamepausa! ;)

Sju år er jo kjipt å kaste fra seg, så det er greit å gjøre noe med det hvis du føler du ønsker det.

Lenke til kommentar

Var i en liknende situasjon selv. Det lureste er nok å ta en prat om hele greia, og hvis dere finner ut at det ikke går, så går det ikke. Er ikke verre. Sånn til info så ble det slutt mellom meg og frøkna, men siden vi fikk snakka ut om hele greia så holder vi fortsatt god kontakt.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg i allefall igjen. Hadde kjæreste i 3 år, samboer i 1,5 av dem.

Han var helt håpløs. Kom hjem fra jobb, satt 30 min på do og leste donald (HVER DAG!) og spiste middagen jeg hadde lagd, om han "likte" den. Så satt han og halvsov i stua resten av dagen fordi han var _sliten_. JEG jobbet også, men kom hjem før han. Derfor lagde jeg middag, og da var det rimelig at han vasket opp. Men han va jo så sliten... :roll: Og hvis han hadde TATT oppvasken for guds skyld, da ville han ha berømmelse for det.

Gud, jeg ble så lei og irriterte meg til slutt over ALT han gjorde. Selv mente han jo at han gjorde mye, siden han vasket badet hver søndag og gikk ut med søpla. Han visste jo aldri at jeg gjorde husarbeid hele tiden.

Desverre virker det litt dødsdømt for meg dette, for jeg kjenner igjen hvordan det føles. Det kan starte med en liten diskusjon, og så utvikler det seg til at man irriterer seg for alt.

Han sa alltid så mye rart også, rett og slett pinlig å ha med til venner.

Føler meg litt slem, men i ettertid har han faktisk sagt at han NÅ skjønner hva jeg mente..

Endret av Lise04
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest ¤burn¤

Så, etter halve natta med prating, og begge som skulle opp tidlig (trøtt!) så er vi vist fortsatt et par, iallefall på prøve fram til vi er tilbake fra ene turen om ca 1mnd.

Jeg ser dessverre slutten :( merker at detter den kranglingen som var i går, og det som kom fram der, så har ting gått for langt, og hun har følt det slik lenge tydligvis.

Det vi kom fram til exactly var vel at hun som lise04 sier små irriterer seg over alt jeg gjør, og at jeg gjør så mye "rart". Det kom opp at forskjellene mellom oss har blitt et lite problem for henne, og da setter det alt i mere perspektiv for min del.

Og det var de forskjellene som gnagde på henne, ikke hva som ble gjort eller ikke, det var bare noe som økte irritasjonen, viss jeg gjorde eller sa noe "rart" var dette også tydligvis en påminnelse om hvor forskjellige vi var.

Jeg er et tolerant menneske mot de jeg er glad i, jeg gjør stort sett hva som helst for at de skal ha det bra og jeg vil ikke lage krangler og intriger, men jeg merker det er noe som forsvinner her. missforstå meg rett, jeg er fortsatt glad i henne, men jeg bare ser for første gang enden av tunellen. og nå merker jeg kroppen min tilpasser seg, forbereder seg på bruddet så det ikke skal gå så hardt inpå meg når det kommer.

For en forskjell skjedde i går... nå tror jeg virkelig slutten kommer, og at prøvetiden egentlig bare blir å vente på premiæren. Det var ingen håp eller ideer bak det at vi skulle fortsette fra hennes side, hver gang jeg spurte hva vi kunne gjøre, hadde hun ikkeno svar eller forslag. Som om prøvingen bare er noe man må gjøre og spes fordi vi har bestillt tur.

Sånn det ligger ann nå vil jeg prøve å se framover, men merker jeg det går slik jeg tror, må jeg bare begynne å bryte det ned, idet minste da så kan vi ende opp som venner, og ikke ha et stygt brudd.

Takk til alle som har kommet med råd forresten :) har betydd mye for meg, og skal prøve å oppdatere viss det skjer noe nytt

NOEN FORKLARINGER:

etter å ha lettet litt på tankene mine tenke jeg at jeg burde forklare noen småting.

Jeg og Dama har alltid vært forskjellige på de fleste områdene, men det var et bra forhold, jeg tilpasset meg nok mere henne enn hun tilpasset seg meg, men det la jeg også opp til selv (eks jeg dro ikke henne med på filmer hun ikke ville se på kino etc, men jeg ble med henne på ting jeg ikke hadde interesse av) give and take tenker jeg.

Når hun sier jeg gjør og sier "rare" ting, er det slikt jeg ikke ville kalt rart, som at jeg (som gamer) vil dra på TG - Det er teit! eller at jeg ville dra på sci-fi con var rart, og at viss jeg skulle dit hadde jeg hatt lyst på et jedi kostyme eller noe (dette var en luftet ide bare) som var dritteit. At jeg kjøpte collectors edition av street fighter IV var teit. eller at jeg ville se The Dark Knight på premiærekvelden... regner med dere skjønner litt tegninga nå.

Når det gjelder hva jeg føler for forholdet er det todelt, en del av meg ønsker at det skal fortsette, mens en del av meg tenker at "når det først har blitt slutt en gang.." siden jeg vet hun har drevet sånn med tidligere kjærester (av,på,av,på 2-3 ganger, så slutt)

Lenke til kommentar

Er jo akkurat sånn det foregikk mellom meg og eksen også dette! Jeg tilpasset meg henne på omtrent alle områder, og fikk ikke engang spille playstation med henne i hus til gjengjeld, det var for teit :p Ble jo nesten til at jeg måtte snike meg ut på kino og greier.

Men selvfølgelig er det kjipt at (om?) det går som det (eventuelt) går. Er vel snakk om en del år i ditt tilfelle også? Men siden du (som jeg) får en del tid på å forberede deg på bruddet går det nok fint, skal du se. :). Etter en liten stund blir det mer enn nok å treffe henne en gang i blant, som hvilken som helst annen venn fra fortiden. mens du ikke trenger å be om lov til å gjøre det du har lyst til på kveldene :p

PS: Beklager om innlegget såret deg, det er ikke meningen på noen måte. Prøver bare å forklare at det ikke er så ille som man selv får det til å høres ut :)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Det er jo ikke sikkert hun har han snurrende rundt lillefingeren. Jeg har liknende problemer hjemme, han opplever det definitivt som masing, men det er fordi han sier at han skal gjøre det, men gjør det aldri. Og da mener jeg ikke å gi meg et glass drikke, men oppvask, vaske klær, støvsuge osv. Det er ikke bare damer som må gjøre sånn. Da er det mennene som har damene rundt lillefingeren, ikke omvendt. Man må se det litt fra begge sider. Men hvis du gjør mye fra før, så skjønner jeg, og er enig med mange av de andre her.

Lenke til kommentar

Ser at det har kommet veldig mye bra fram på slutten av tråden her. Jeg tror at bortimot 95% av slike forhold ryker, på pen eller stygg måte. KANSKJE 1% av disse forholdene blir bra, resten blir værende sammen i sin egen lille sky av fornedrelse og psykisk smerte. Jeg har 1. hånds erfaring med dette. Et brudd svir nesten alltid, men herregud så deilig friheten er!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har vært i lag i nesten 7 år nå, vi bor sammen og har en hund ilag. det har nesten vært slutt to ganger (fra hennes side) for at hun småirriteret seg over meg, eller viss hun mener jeg ikke har "tenkt meg om" i en situasjon hvor f.eks jeg har sett fotballkamp mens hun har jobbet, istede for å støvsuge/vaske opp (forståelig, men skjer ikke hele tiden) når hun da har kommet hjem har jeg akkurat begynt/begynner da med å gjøre disse tingene. da blir hun irritert å sier det ikke er vits i at jeg gjør det akkurat da og at jeg kunne gjort det før.

det var litt innsikt. nå har det seg sånn at jeg kan ikke huske sist hun sa til meg at hun var glad i meg, sist hun tok initiativet til en klem/kyss. og jeg merker at å gi henne en klem, da må hun ikke gjøre NOE annet, ellers blir hun irritert å sier hun er opptatt.

sex er laber og skjer sjelden. jeg er usikker på noen av disse punktene fordi hun aldri har vært damen til å ta initiativ til intimitet generellt.

men jeg har som sakt en følelse av at det er litt lite følelser der.. det som får meg til å være usikker er at vi har bestilt en sydentur som er nå snart, og tidligere denne uken bestillte hun en tur til for begge til vintern...

samtidig når det har vært "diskusjoner" så har jeg fått beskjed om at jeg kan finne meg en annen å ta med på turen. (den som er snart)

Jeg ser på meg selv som en ganske hyggelig fyr, jeg har aldri vært utro, jeg vil alltid hennes beste, men jeg er slurvete på noen ting i hjemmet og ellers.

det har seg slik at jeg har en "diagnose" som gjør at jeg har utrolig dårlig konsentrasjon til tider, det vil si jeg faller lett "ut". snakk om viss hun ber meg hente noe drikke til henne, så sier jeg "ja straks" la oss si fordi jeg ser på noe på internett/tv. jeg har da tenkt til å gjøre det for eksempel neste reklamepause 2 min etter, på dette tidspunktet har jeg glemt alt som hadde med drikken å gjøre, og husker det ikke før hun minner meg på det.

i min situasjon har jeg splittede følelser om hun liker meg eller ikke, og mine føleser for henne svinger like mye på visse områder. er det noen som har noen gode råd til hva jeg skal gjøre`?

Hørtes ut som min situasjon.

Jeg gjorde det slutt med kjæresten min, hun var rett og slett ikke god nok lenger. Hun var 17 og jobbet på treningssenter, en av de peneste jentene jeg har vært sammen med, veldig vakker og det gjorde at jeg så gjennom fingrene når hun gjorde noe jeg ikke likte. Jeg ble en nikkedukke som bare ville at hun skulle være fornøyd.

Det jeg skjønte er at disse situasjonene du nevner som det kunne oppstå krangel av, det er faktisk noe du har lært henne opp til å gjøre, ved å akseptere at det skjer og ikke sette grenser. Blir du en nikkedukke som finner deg i alt så er min erfaring at du ikke får noe bra forhold.

Du vil at jenten skal RESPEKTERE deg, og være STOLT av deg, vær en mann så vil hun behandle deg som en mann. Hvis ikke damen din nå gjør det så er det hennes tap, finn deg en ny. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...