Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør man når man tror kjæresten ikke er glad i deg lenger?

Gjest ¤burn¤

Anbefalte innlegg

Gjest ¤burn¤

Vi har vært i lag i nesten 7 år nå, vi bor sammen og har en hund ilag. det har nesten vært slutt to ganger (fra hennes side) for at hun småirriteret seg over meg, eller viss hun mener jeg ikke har "tenkt meg om" i en situasjon hvor f.eks jeg har sett fotballkamp mens hun har jobbet, istede for å støvsuge/vaske opp (forståelig, men skjer ikke hele tiden) når hun da har kommet hjem har jeg akkurat begynt/begynner da med å gjøre disse tingene. da blir hun irritert å sier det ikke er vits i at jeg gjør det akkurat da og at jeg kunne gjort det før.

det var litt innsikt. nå har det seg sånn at jeg kan ikke huske sist hun sa til meg at hun var glad i meg, sist hun tok initiativet til en klem/kyss. og jeg merker at å gi henne en klem, da må hun ikke gjøre NOE annet, ellers blir hun irritert å sier hun er opptatt.

sex er laber og skjer sjelden. jeg er usikker på noen av disse punktene fordi hun aldri har vært damen til å ta initiativ til intimitet generellt.

men jeg har som sakt en følelse av at det er litt lite følelser der.. det som får meg til å være usikker er at vi har bestilt en sydentur som er nå snart, og tidligere denne uken bestillte hun en tur til for begge til vintern...

samtidig når det har vært "diskusjoner" så har jeg fått beskjed om at jeg kan finne meg en annen å ta med på turen. (den som er snart)

Jeg ser på meg selv som en ganske hyggelig fyr, jeg har aldri vært utro, jeg vil alltid hennes beste, men jeg er slurvete på noen ting i hjemmet og ellers.

det har seg slik at jeg har en "diagnose" som gjør at jeg har utrolig dårlig konsentrasjon til tider, det vil si jeg faller lett "ut". snakk om viss hun ber meg hente noe drikke til henne, så sier jeg "ja straks" la oss si fordi jeg ser på noe på internett/tv. jeg har da tenkt til å gjøre det for eksempel neste reklamepause 2 min etter, på dette tidspunktet har jeg glemt alt som hadde med drikken å gjøre, og husker det ikke før hun minner meg på det.

i min situasjon har jeg splittede følelser om hun liker meg eller ikke, og mine føleser for henne svinger like mye på visse områder. er det noen som har noen gode råd til hva jeg skal gjøre`?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en prat med henne og finn ut av hvor dere er på vei. Kommunikasjon er nøkkelen til ethvert forhold.

På meg så virker det som hun har blitt vandt til at du gjør alt for henne, og at hun har deg snurret rundt lillefingeren. Hvorfor kan hun ikke hente sin egen drikke i stedet for å sitte der og irritere seg over at du ikke henter den?

Det kan virke som (nå må jeg legge veldig vekt på at vi vet veldig lite om dere to, og at dette kun er sånn jeg ser det utenfra) at hun kun er sammen med deg fordi du gjør ting for henne, og dere eier noe sammen.

Hun vil ikke gjøre det slutt fordi hun tenker på hvor stress det blir å dele alt og at det blir så mye mas. Har faktisk ei venninne som er i akkurat den situasjonen. Har hørt hun si "Det hadde vært slutt for lenge siden hadde vi ikke eid denne leiligheten sammen". (ja, jeg har rådet henne til å gjøre det slutt og bli ferdig med det)

Ta den fryktede "hvor-er-vi-og-hvor-går-dette"-praten med henne, og finn ut av ting. Men det er viktig at du tar den praten i rolige omstendigheter, og at ingen av dere er i dårlig humør fra før av.

Lykke til

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ta og overask henne. Ta deg fri fra jobben en dag, eller send hun ut sammen med en venninne.

I mens så...

Rydder du leiligheten skikkelig, da mener jeg skikkeli gulvvask og alt.. slik at det lukter godt.. kjøp noen fine sterain lys som lukter godt, kjøp roser og plukk av bladene og legg dem i senga, så lager du en skikkelig romatisk film, og så forfører du henne inn på soverommet etter på.. Ta på deg dressen (eller noe annet fint).. Hvis hun oppfører seg dritt etter dette så kan du bare gi f** i henne..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Ta og overask henne. Ta deg fri fra jobben en dag, eller send hun ut sammen med en venninne.

I mens så...

Rydder du leiligheten skikkelig, da mener jeg skikkeli gulvvask og alt.. slik at det lukter godt.. kjøp noen fine sterain lys som lukter godt, kjøp roser og plukk av bladene og legg dem i senga, så lager du en skikkelig romatisk film, og så forfører du henne inn på soverommet etter på.. Ta på deg dressen (eller noe annet fint).. Hvis hun oppfører seg dritt etter dette så kan du bare gi f** i henne..

Dette vil virke i kun noen uker. Like lenge som materielle ting som regel holder..

Og dette vil forsterke følelsen hun har om at så lenge hun sutrer nok, så vil TS gjøre alt for henne.

Ta praten med henne, ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Gjest ¤burn¤

det med å hente drikke var et eksempel.

Eksempler på ting som har startet "situasjoner":

# viss jeg ikke ser at skitten tøys kurven er full

# viss jeg bruker lang tid på å fikse f.eks en taklist, som jeg sier jeg ikke har peiling på

# viss jeg akkurat ikke rekker siste bussen hjem, og vi begge skal på jobb dagen etter, i dette tilfellet har jeg sagt at hun IKKE trenger å hente meg, at jeg klarer det selv, men hun blir irritert å henter meg likevel. og er da sur fordi jeg ikke har planlagt

# viss jeg glemmer en skapdør oppe (gjør det hele tiden) men tar det ikke til seg viss jeg kommenterer at hun glemte å slå av lyset på badet (bryr meg egentlig ikke, men har sakt det for å vise henne eksempler på hvordan hun oppfører seg)

Lenke til kommentar

du må ikke la de herse med nei!!

men jeg trur hu begynner og kjede seg jeg? vis hu begynner og kjefte om sånne ting, så må dere finne på mer i hverdagen:)

ikke bare sitte og sture vær dag.

finn ett eller annet dere har altid hatt lyst til, og gjør det. Begyn og gjøre litt forsjellige ting hele tiden.

spontan turer til syden, danmark alt sånne ting. ha det moro!

:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Heltlikmann

Er i så og si akkurat samme situasjon som deg. Kjenner meg svært godt igjen i det å hente noe å drikke og det å vaske o.l. For å utdype situasjonen min litt til, så kan jeg si at vi har vært samboere i 3 år, vært sammen i 5 år. Begge er 22 år.

Men jeg leser litt frustrasjon i posten din, fordi jeg kjenner meg igjen og blir frustrert med en gang. Personlig syns jeg ikke det er din oppgave å gjøre henne tilfreds når du har fri og kan se på en fotballkamp (som så mange av oss gutter vil). Jeg har snudd det her på hodet og spurt meg selv når dama noen sinne har gjort noe for meg, som f.eks. å kjøpe inn noe godt og bedt meg invitere gutta på fotballkamp for at jeg skal kose meg. Svaret på det er aldri. Men allikevel er jeg den store stygge ulven når jeg ikke bruker fritiden min på rydding/shinig i hjemmet.

Jeg har prøvd å skjerpe meg på hva det med hjemmet angår, men for min del har det ikke hjulpet. Jeg støvesuger leiligheta minst 1 gang i mnd, jeg tar oppvasken opptil 5 ganger i uka og jeg er den eneste som går med søpla. Til gjengjeld er hun den eneste som setter på klesvask, mens jeg henger det opp. (Her mener jeg at det er liten jobb å hive klær inn i vanskemaskina, mens det er mer jobb å henge opp. Men bagatell, vi gjør det "sammen").

Kanskje det hjelper å sette krav til henne for å gi en liten skildring på hvordan du har det? Jeg prøver nå, uten at det akkurat nå har gitt resultater. Er spendt på om du har en positiv oppdatering.

Jeg sliter skikkelig akkurat nå :( Og for meg virker det som det er ved henne rota til det onde ligger. Og jeg har ikke sjans til å løse det. Kommunikasjon er bare et hjelpemiddel på veien, personer må faktisk gjøre noe for å endre seg og. Det er vanskelig.

Lenke til kommentar

Huff!

Jeg synes ikke det er din feil en plass! Du har full rett til å være irritert på henne akkurat nå, og det syns jeg du skal være. Hun lar deg ikke se på fotballkamp? Ikke et godt tegn i min verden. Alle menn/gutter som liker fotball skal få lov å se på fotballkamper (jeg digger å se på fotball når jeg har type, så jeg vet egentlig ikke hvordan det er å ikke like det, men likevel. Fotball er hellig for mannfolk, og det skal man respektere)! Jeg syns hun overreagerer og er nesten litt frekk. Hun vet sikkert ikke at menn ikke merker så utrolig fort at skittentøyskurven er full, eller at det er skittent. Du burde snakke med henne om hva du føler, og at hun heller høflig kan spør deg om du kan vaske litt eller ta å vaske klær. Drikke kan hun hente selv! Ikke si akkurat det, men noe i dur med følelser og vasking osv.

Lenke til kommentar
Gjest Heltlikmann

Tror det kanskje går på hva personer legger i det å bo sammen. Noen tror de automatisk kan forlange mer av den andre, noen tror ting forblir som det har vært og noen håper at man kan tilpasse seg hverandre :ermm:

Jeg syns jo at en gjerning skal gå begge veier. Altså, hvis du gjør noe for henne er det naturlig at hun gjør noe for deg også. Har du gjort noe hjemme som feks. å støvesuge så er det en smal sak for henne å hive et par klær i vaskemaskina.

Hvis du er sløv på det å se på skittentøyskurven så kan du jo kompansere med å gjøre litt mer av oppvask/rydding på stua o.l.? Som sagt, det skal gå begge veier, selv om det vil si at dere må finne en måte å ballansere det på.

Ta en alvorsprat og si hva som fungerer/ikke fungerer. Og be henne ha forståelse og et åpent sinn. Forhåpentligvis er det en god start på veien :)

Lenke til kommentar

Du kan spør henne rett ut: "Liker du meg ikke (lenger)?", eller en variant av dette. Du kommer antageligvis til å få et utfyllende svar. Du må tenke på hvor mye energi du er villig til å satse på henne.

Hvis du vil gi det en sjanse til, og hun er villig, anbefaler jeg dette tilbudet. Ikke la deg skremme av religionsaspektet ved det. Du ikke være kristen. Det er gratis, så derfor er det ventetid. Hvis du/dere trenger det nå er det jo en mulighet å bestille på en privat klinikk.

Lenke til kommentar
Tidlig i 20-årene og uten barn? Avslutt forholdet og fin på noe vettugt å bruke tiden på.

Du sprer negativitet langt ut i fingertuppene mine!

Jeg kjenner da 26-åringer uten barn!

Man må ikke ha barn med en gang det er lovlig,

og det er heller ikke ditt valg å ta om han skal slå opp med henne av den grunn.

Han spurte om råd, han fikk råd. Og problemet ditt er?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Tidlig i 20-årene og uten barn? Avslutt forholdet og fin på noe vettugt å bruke tiden på.

Du sprer negativitet langt ut i fingertuppene mine!

Jeg kjenner da 26-åringer uten barn!

Man må ikke ha barn med en gang det er lovlig,

og det er heller ikke ditt valg å ta om han skal slå opp med henne av den grunn.

Han spurte om råd, han fikk råd. Og problemet ditt er?

At du lever opp til navnet ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

tror jeg kjenner meg igjen her. bare i mitt ståsted, så er det jeg som er i damens situasjon og min dame i mannens situasjon. Det er utrolig, utrolig gørr å ha en lat kjæreste. Det strekker forholdet i en tynn tråd. Komme hjem etter jobb og møte på den samme rotete og skitne leiligheten. Det stresser meg opp, og blir regelrett dritt lei av hele greia. Man blir deprimert og sint. Og små ting i hverdagen som irriterer grenseløst, som f.eks: klarer ikke å lukke døra helt skikkelig. sminkesaker over hele vasken. tallerkner, bestikk og glass som blir lagt her og der.

Slik jeg har forstått det, så er dette rimelig likt "The breakup" med jennifer aniston og vince vaughn. Du må lette på rompa og ta i et tak, vise at du er oppegående og frisk person som vil ha en triviel hverdag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...