Gå til innhold

Hodetelefon anbefaling, plugger, pris 500-1500

Garreth

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er på utkikk etter et par hodetelfon plugger.

Jeg vil gjerne ha et par som isolerer bra så jeg ikke hører så mye rundt meg, og slik at andre ikke kan høre musikken jeg hører på. Lydkvalitet er også ganske viktig. Jeg skal primert bruke dem til ipod.

Jeg har tidligere hatt disse hodetelefonene:

Sony MDR-EX71SL

Disse har grei nok lyd (god bass) og er ganske støyisolerende, men har hatt 3 par i løpet av 2 år. Kanskje det er jeg som ikke behandler dem så pent, men på alle parene har ledningen gått i oppløsning etterhvert.

Kjøpte derfor et par jeg trodde skulle være en del hakk bedre: Sony MDR-EX90LP

Disse har en del klarer lyd i forhold til de billige MDR-EX71, men ikke så dyp bass, og nesten fraværende støyisolasjon. Ledningen her er normal, så den har ikke begynt å vise tegn til oppløsning :)

Hvilke hodetelefoner vil dere anbefale som har bedre støyisolasjon og god lyd (i forhold til de to jeg har hatt) i prisklassen: 500 - 1500 kr. Hvis noen mener det finnes bedre billigere så er det bare bra!

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er så mye å hente på den prisen, i hvert fall ikke her hjemme i Norge. Jeg importerte både Super.fi og Triple.fi fra USA for ett år siden da dollaren var lav, og betalte henholdsvis ca 1200 og 2200, det var inkl. frakt og mva/toll. Så jeg sparte litt. Men nå som dollaren er høy er det ikke mye å spare, om du da ikke vet at du slipper fortolling.

Lenke til kommentar

Har lest litt om Super.FI3 Studio og det ser ut som de fleste mener disse ikke har nok bass p.g.a. de kun har 1 driver. Super.FI5 mener de fleste har perfekt bass med sine 2 drivere. Tror nok jeg går for FI5 Pro når jeg får penger. Eneste jeg er litt bekymret for er hvor mye de stikker ut av øret. Kan ikke si de ser så diskré ut.

Edit: Noen som har UE-fi5 Pro som kan fortelle om det er mulig å bruke disse med ledningen nedover og ikke over øret som de er ment for, uten å miste for mye lydkvalitet?

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Du har rett, Super.fi er store. Triple.fi er faktisk noe større. Disse er helt klart blant de største i IEM-klassen. Du vil definitivt ikke kunne sove med disse, da de stikker ut av øret en del som du sikkert har sett på bilder/videoer. Men jeg har aldri hatt problemer, jeg finner de faktisk meget komfortable og kan ha de på meg i flere timer uten å tenke over det. Har du prøvd IEMs med kabel over øret? Det er faktisk en smart løsning, da et lite stykke av kabelen er bøybar, såkallt memory-wire. Dette gjør at pluggene sitter pent og pyntelig uten å bevege på seg, og derfor reduserer microphonics (kabelgnissing støy).

Et alternativ kan være å bruke de flip-flop style. Dette har jeg faktisk ikke testet selv, da jeg får perfekt fit uten denne metoden.

Du har rett i det med 1 og 2 drivere. Triple.fi har 3. Ville definitivt gått for Super.fi 5 om det sto mellom Super.fi 3 og 5. Det er stor forskjell, noe prisen også reflekterer.

En annen ting, disse er sensitive. Dårlige/lavt enkodede mp3 filer merkes godt! Jeg bruker for det meste 320 kbps og FLAC. Jeg lånte søstra mi sin iPod, og jeg opplevde svak bakgrunnstøy. Det merkes ikke overhodet på min iAudio 7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...