ThomsaX Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Har hatt min ps3 160GB i snart 3 mnd. Plutselig for ca. en uke siden begynte det å komme helt feil farger på skjermen. Veldig mye grønt og lilla på skjermen. Det går litt av og på om det kommer feil farger eller ikke. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Er koblet til panasonic fargerørs tv med scart kabel. Takker for svar! Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Samme problemt hadde jeg tidligere en gang, det jeg gjorde var og dra ut og inn kabelen. Du kan også prøve å holde inne på knappen i noen sekunder til du hører to-tre pip, da stiller ps3en innstillingene tilbake til fabrikkinnstillingene. Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Høres veldig ut som at det er scart kabelen din som er problemet. Sjekk at denne sitter skikkelig i. Evt prøv med en annen kabel (feks fra ps2 siden det er samme). Lenke til kommentar
ThomsaX Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Takk for svar! Fikk endret noen innstillinger på tven, og etter det har jeg ikke merket noe. Men hvis jeg merker noe så prøver jeg forslagene deres Lenke til kommentar
ThomsaX Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Nå trodde jeg at jeg hadde fiksa det, men så kom det tilbake. Har nå prøvd begge forslagene deres, men desverre har ingen funket Noen andre forslag? Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Ble det bra en stund? hva gjorde du for at det hjalp. Hvis du har flere innganger på tvn så kan du prøve det. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Kanskje du må bytte kabel, kan være noe galt med den. Lenke til kommentar
ThomsaX Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Det ble bra en stund men det var kanskje bare tilfeldig. Har prøvd både å bytte kabel og å bytte inngang... Lenke til kommentar
Undrern Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Test på en anne tv så finner du ut om det er noe galt med tv'n eller ps3'n. Lenke til kommentar
ThomsaX Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 testet en stund på en annen tv nå. Har ikke merket noe der, så antar det er tven det er feil med. Noen som vet hva det kan være med tven? Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 testet en stund på en annen tv nå. Har ikke merket noe der, så antar det er tven det er feil med. Noen som vet hva det kan være med tven? Er nok inni scarten på tvn det er dårlig kontakt. Kan være en dårlig lodding. Prøv å sett i kabelen som normalt. Mens du har bilde kan du prøve å dytte scartpluggen opp/ned/hit/dit. Hvis det hjelper å feks presse den litt ned så tyder det på at det er en lodding. Hvis ikke kan det være noe lengre inn. Lenke til kommentar
ThomsaX Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 takker for svar! Det må nok være feil lenger inn, for det blir feil farger uansett hvilken inngang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå