Gå til innhold

Geforce GTX 285 BIOS flashing?

Betroz

Anbefalte innlegg

Jeg brukte nvFlash 5.72 til å ta backup av BIOS'n på mitt GTX 285 kort. Kom en error at nvFlash ikke klarte å lese kortets ID, og at jeg bør bruke en nyere nvFlash verson. Men verson 5.72 er nyeste jeg finner på nettet! Står på mvktech.net at NiBiTor 4.8 skal støtte GTX 285, men da jeg dro over backup BIOS fila, så fant jeg ut at GTX 285 er ikke støttet. Prøve også med en annen GTX 285 BIOS jeg fant hos mvktech.net men samme skjedde.

Har dere opplevd det samme? Jeg vet at NiBiTor 4.9 er under utvikling. Vi trenger jo ny verson av nvFlash også. Kan vi ikke flashe 285 korta våre enda da? Kjedelig å måtte bruke EVGA Precision.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg flasha biosen på mine kort så fikk jeg også feilmelding, men problemet var at guider og faqer sier at man må velge type etter hvilken produsent du har kjøpt kortet av. Derfor valgte jeg såklart Gainward, som er mine, men det gikk ikke. Da jeg kikka litt etter sto det i biosen jeg leste fra kortene at det var bare nvidia, så jeg valgte det og det funka perfekt. Vet ikke om jeg har svart helt på spørsmålet ditt, men det er hvertfall det jeg vet må gjøres for at det skal funke. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Takk for svar Beef, men tror ikke du vet noe mer enn det jeg selv vet her.

nvflash 5.72 og NiBiTor 4.8 er rett og slett ikke oppdatert mot 55nm baserte G200 korta enda. Men klart jeg kan jo ignorere feilmeldinga i nvFlash da, men trenger fortsatt NiBiTor 4.9 før jeg får modifisert BIOS'n.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...