Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Klokke E6400 eller kjøpe E8400?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg går snart til innkjøp av en grei PC, brukt da. Den kommer med Intel C2D E6400 2.13 GHz. Tidligere har den ikke vært overklokket.

Hva vil være det greieste? Hvis jeg går inn for overklokking så skal jeg prøve å få satt den på 3.0 GHz og sparer 1600 kr. Hvis jeg kjøper så får jeg en god CPU som ikke er overklokket, men taper 1600 kr.

What do you think?

- X

Endret av xcitu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det er mange på nett som har fått 3+ på den, så det er vel bare å prøve det vel.

En ny kjøler hadde kanskje ikke vært dumt (hvis det er stock som sitter i fra før da).En god kjøler koster ikke all verden, men du sparer vaffal en tusenlapp:)

Endret av janaha
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei.

Jeg går snart til innkjøp av en grei PC, brukt da. Den kommer med Intel C2D E6400 2.13 GHz. Tidligere har den ikke vært overklokket.

Hva vil være det greieste? Hvis jeg går inn for overklokking så skal jeg prøve å få satt den på 3.0 GHz og sparer 1600 kr. Hvis jeg kjøper så får jeg en god CPU som ikke er overklokket, men taper 1600 kr.

What do you think?

- X

hei

etter personlig erfaringer så ville jeg gått til innkjøp av e8400. grunnet at e8400 er nyere og mye kraftigere men, det avhenger hva du skal bruke den til ;)

btw: 3Ghz på e6400 ska ikke være så altfor vanskelig :)

Lenke til kommentar

hvordan hovedkort har du?

om du har 945 av et eller annet slag, kan du stort sett glemme å overklokke.

de fleste 965 vil strekke seg til ca 333fsb (1333) er du heldig 400(1600) og om jeg ikke tar feil så vill ikke 45nm cpu'er fungere på 965/945.

om du har p35/43/45-x38/48 så bør du overklokke. dette er gode overklokkings chipset. hovedkort med gode bioser og f.eks p31 kan også klokkes ganske bra =) (alle disse klarer somregel 400fsb eller mer)

de fleste nye nvidia chipset klarer 333fsb noen få klarer 400fsb eller mer.

via og sis chipset kan du glemme og overklokke med.

minnet bør være pc6400 om du skal ha 400fsb på intel chipset, det er for at intel chipset ikke vil kjøre minnet tregere en fsb. 400fsb på din cpu vill tilsvare 3200mhz(400x8). min e6300 klarte 3500mhz uten store annstrengelser. (500x7)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...