Gjest medlem-181556 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hva menes med kabelens karakteristiske impedans? Jeg klarer ikke skjønne det... Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hei! Er det i forbindelse med kortslutningsberegninger? I så fall er impedansen verdier du henter fra tabeller. Trenger ikke mer enn det. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Så vidt jeg vet så er impedans den totale resistansen i en krets med både resistor og spole/kondensator. Lenke til kommentar
svingstang2 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hva menes med kabelens karakteristiske impedans? Jeg klarer ikke skjønne det... Karakteristisk impedans tilsvarer motstand/resistans. En ledning som kun er resistiv vil begrense strømmen som går gjennom den, men når man snakker om karakteristisk impedans så omfatter det også kapasitansen/induktansen til kabelen som igjen påvirker fasen på signalet som går gjennom kabelen. Denne påvirkningen er også avhengig av frekvensen på signalet man påtrykker kabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå