Liddell Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Brukte diskbehandling til å redusere D:, og fikk 25 GB fri plass. Jeg høyreklikker på denne for å lage en egen partisjon, neste --> neste --> og så kommer det opp en boks hvor det står: Operasjonen du merket, konverterer medkede standardtisker til dynamiske disker (...) Vil du fortsette? Jeg trykker ja, og får opp: De dynamiske diskene støttes ikke av dette operativsystemet. Plis hjelp! Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 http://windowshelp.microsoft.com/Windows/e...f621ce1033.mspx NoteOnly Windows Vista Enterprise and Windows Vista Ultimate editions support dynamic disks. Har du en av disse vista versjonene? Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Har Prenium Kan jeg ikke lage partisjon da? Evt. hvordan får jeg overført de 25 GBene til C: eller D:? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Er den partisjonen du prøver lage merket "Utildelt"? Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Ja, det er den. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Ja, det er den. Så hva får du opp som valg når du høyreklikker på den partisjonen? Du bør velge Nytt enkelt volum hvis du har det som valg. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Det jeg har valgt, men får da opp at dynamiske disker ikke støttes av Vista Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Det jeg har valgt, men får da opp at dynamiske disker ikke støttes av Vista Nå gjorde jeg akkurat det samme du prøver på i min Home Premium, og det gikk uten problemer. Hvilken disk var det du gjorde dette på? C: eller D:? Hvilke valg får du når du høyrekilkker på den Utildelte partisjonen? Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Reduserte D:. Valgene er bare "Nytt volum", "Egenskaper" og "Hjelp". Kan ikke redusere C: fordi Øyeblikksbilder eller Sidevekslingsfiler er aktivert på disken. Hvordan tar jeg av dem? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Du bør ikke rote for mye med C: som er system disk. Det er mulig å ta vekk Øyeblikksbilder og Sidevekslingsfiler, men la det være nå. Det du kan gjøre er å laste ned Paragon Partition Manager 9.0 Express og prøve om du kan få gjort noe med det programmet med den partisjonen din. Det er gratis, men mulig du må registrere deg eller noe slikt. Endret 13. februar 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Har fått GBene tilbake til D:, men vil enten ha noen GB fra C: til D:, eller få opprettet en egen. Prøvde med Win7, men der stod det at 25 GB var for lite. Kan jeg ikke ta bort Øyeblikksbilder og Sidevekslingsfiler litt, fordi de blokkerer for at jeg kan overføre mer enn 300 MB fra C:? Prøver med det programmet ditt først. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Har du to hard disker eller en hard disk med to partisjoner? Å rote med C: er ikke så lurt da, hvis mulig prøv å unngå det. Windows 7 skulle greie seg med 25GB: 1 GHz processor (32- or 64-bit) 1 GB of main memory 16 GB available disk space Support DirectX 9 graphics with 128 MB memory (if you want the Aero interface) DVD-RW drive Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Har en harddisk på 320 GB. Er en lappis. Har Vista på C:, 7 på D:. Kan bare redusere D:. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Overfører bare plass fra C: til D: via programmet Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Overfører bare plass fra C: til D: via programmet Så Paragon Partition Manager fikset saken da? Kjekt program, har betal versjonen jeg. Versjon 10 tror jeg det er. Endret 13. februar 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Det gikk ikke nei Fikk opp en error. Gir opp dette foreløpig, hvis ingen vet helt konkret hvordan det går. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Det gikk ikke nei Fikk opp en error. Gir opp dette foreløpig, hvis ingen vet helt konkret hvordan det går. Visst er det andre måter å gjøre dette på, men jeg vil anbefale deg å ta en backup før du bruker det programmet. Last ned Gparted, velg iso og brenn det til en CD. Har du ikke brenner program, er CDBurnerXP gartis. Start så PC med CDen og du har tilgang til å rote rundt så mye som du vil, med mindre jeg driter på draget igjen da. Gparted er Linux basert, men er kjekt program. Obs, det vil ta en stund før du kommer inn i Gparted så ha litt tålmodighet. Endret 14. februar 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå