O3K Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Vel humanismen er kanskje noe av det beste som har skjedd med menneskeheten. Lenke til kommentar
Koas Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 En satanist kan enklest forklares med en person som har opphøyet psykopatien til religion. For å grave litt mer i materien så er Satan som forklart tidligere i tråden Guds motstander. Vår fysiske verden er dualistisk, så riktigere blir det å si at Satan er Guds motsetning. Det gamle testamentes Gud er Skaperen. Hans motsetning er da Ødeleggeren. Begge disse er uttrykk for det maskuline ekskluderende prinsipps konstruktive og destruktive aspekt. Kristendommen er bygget på det nye testamente og Jesus som talsmann for det inkluderende feminine prinsipp. Som da igjen er en motsetning til det maskuline ekskluderende prinsipp. Det gamle testamentets Gud er betinget kjærlighet og det nye testamentets Gud er (burde være) ubetinget kjærlighet. Satan står for egoisme, grådighet og maktbegjær som kjærlighetens motsetning. Satan er også materiens gud og vanlig satanistpropaganda er å benekte en åndelig virkelighet. Lenke til kommentar
Gomsy Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Satanisme: å leve i i ett med naturen og være mennesklig natur. "Å ikke forhindre eller legge skjul på at vi er dyr med instinkter og behov". Lenke til kommentar
RWS Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Satanisme: å leve i i ett med naturen og være mennesklig natur. "Å ikke forhindre eller legge skjul på at vi er dyr med instinkter og behov". Da er jeg nok satanist jeg også, selv om jeg aldri har tenkt på meg som en Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Ellers kan klifoten Thaumiel være av interesse, ens verste fiende er en selv og nettopp der ligger Satans makt. Hvordan overvinner man seg selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå