The Stig Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Selskapet holder dampen, tross røde tall i fjerde kvartal. Les mer Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Dette vare gode nyeheter, gleder meg til StarCraft II og Modern Warfare 2 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Håper MW2 blir bra. Orker ikke WWII lengre så COD5 var ut for min del.. Denne gangen skal jeg bare ikke gjøre tabben å kjøpe det på PS3... (PC FTW!) Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hvordan i villeste granskauen kan Activision Blizzard gå med underskudd ? De tjener ca 10 milliarder i året bare på WoW ? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 I foretningssjargong er vel ett "tap" snakk om at man inntjeningen har gått ned fra f.eks. 2 milliarder til 1milliard.. ett tap på 1milliard... betyr ikke at de ikke tjener penger fordet? Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Røde tall er alltid i forhold til budsjett, klart Blizzard har tjent masse penger i år.Kanskje de prøver å finne på en unnskyldning for å øke månedsprisen på WoW ? Ikke vet jeg. Lenke til kommentar
pantrax Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 røde tall er negative, og ikke utelukkende for budsjett. Ofte sett i en periodes resultat. Tap er sett mot individuelle poster, som eksempelvis tap grunnet valutasvingninger (reduksjon av overskudd). Men her er det å forstå resultatet i 4.kvartal. Ikke rart når selskapets verdiutvikling vil være avhengig av hvilke verdipapirer de har investert i, der A-B sannsynligvis har en større risikoposisjon enn andre lignende selskap. Derfor ser vi at siden krisen inntraff har verdiene deres falt, og dette må korrigeres for. Det er ikke så enkelt som at "våre spill selger bra - derfor må vi gå i overskudd". Lenke til kommentar
Darth Reidar Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hvordan i villeste granskauen kan Activision Blizzard gå medunderskudd ? De tjener ca 10 milliarder i året bare på WoW ? Det er vel mer snakk om inntekter på i overkant av 1 milliard pr mnd hvis brukermassen er på 11 millioner aktive spillere. Må være fordi andre prosjekter koster mye. Lenke til kommentar
MaxXRebo Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Rart alle griller EA, men hører lite prat om Activisions melking av produkter.. call of duty 6: modern combat 2??? jeez!!! Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 De spillene du nevnte har i det minste litt kvalitet (enn så lenge). Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Så lenge spillene er gode, bryr ingen seg Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Det neste Call of Duty har nå fått bekreftet undertittel, Modern Warfare 2. Dette har man jo vist lenge? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Nope. Det har vært rykter om dette lenge, men det ble ikke faktisk bekreftet før pressekonferansen Endret 15. februar 2009 av The Stig Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Nope. Det har rykter om dette lenge, men det ble ikke faktisk bekreftet før pressekonferansen Ikke? Fra 4. Desember 2008 - http://www.tek.no/hvaskaljeghete/artikler/...il_hosten/66206 Det mest interessante som avsløres er at det neste Call of Duty får undertittelen Modern Warfare 2 og slippes høsten 2009 Kan selvfølgelig være basert på rykter, men jeg skjekket Gamespot artikkelen, og det ser da ut som de avslørte tittelen når de var i New York 4. Desember. Endret 14. februar 2009 av medlem-105082 Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 I samme artikkelen du lenker til står det jo også: I ettertid av visningen har Activision i skrivende stund ikke bekreftet disse opplysningene på nytt. Såvidt jeg vet var artikkelen du lenker til basert på en forsnakkelse, noe det står mer om her. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Da har du vel rett. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Rart alle griller EA, men hører lite prat om Activisions melking av produkter.. call of duty 6: modern combat 2??? jeez!!! Dårlig oppfølger på dårlig oppfølger = melking God oppfølger på god oppfølger = joy Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Håper Blizzard kommer med W(orld) o(f) D(otA)... -_- Uansett... Litt off-topic, men man savner en god oppfølger av klassikeren Rock'n'Roll Racing, som også er av gamle Blizzard. Lenke til kommentar
Hunnesen Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Dette blir konge gleder meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg