Black Star Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Fra Nikon sine sider : " * Byttetjeneste per post Hvis du har kjøpt et nytt produkt og den vedlagte håndboken ikke er på ønsket språk, kan du bytte den i samme bruksanvisning på et annet språk med vår byttetjeneste. Produktregistrering er nødvendig for å kunne bruke denne tjenesten. " Jeg har vært inne og sjekka denne muligheten. Det er nok ikke så enkelt, dessverre. De tar ikke i mot bruksanvisning på cd, kun trykte. Til deg Rieg; jeg er forsåvidt enig i at man må ta konsekvensen av sine handlinger (kjøp). Til mitt forsvar vil jeg si at det var sparsomt med opplysninger om at dette er en EU-modell. Det eneste som står, under "utvidet info", er at bruksanvisningen er på engelsk. Det står ikke at jeg mister "Check and clean", og at det er bortimot umulig å få tak i norsk bruksanvisning. Nå har jeg brukt kameraet litt (veldig bra, forresten!), og åpna pakninger med diverse tilbehør. Derfor kan jeg ikke benytte meg av noen angrefrist. Jeg vil derfor gjenta mitt spørsmål: er det noen jeg kan sende en brenne-cd til, med frankert returkonvolutt, og få denne bruksanvisningen på norsk? At du har åpnet og brukt produktet har ingenting å si så lenge Japan Photo ikke har informert deg om de "mangler" produktet har. Det eneste som tyder på at kameraet er annerledes enn norske modeller, er et bittelite EU-flagg ved siden av produktnavnet, og man må ha musepekeren over dette flagget for å lese mer om EU modeller. For det første tror jeg de aller færreste i det hele tatt legger merke til dette flagget, og av de som ser det, er det nok ikke mange som tenker på å ha musepekeren over for å finne ut hva det er. Det eneste andre er at det i beskrivelsen står at det følger med engelsk bruksanvisning på CD... ingen verdens ting om at det er en EU modell. Derfor er jeg sikker på at Japan Photo gir deg en norsk bruksanvisning uten ekstra kostnad, eller at de tar i mot produktet og gir deg pengene tilbake så du kan kjøpe en modell med norsk bruksanvisning og de andre fordelene du får ved kjøp av norsk modell. Om din Japan Photo-avdeling slår seg vrang, kan du bare ta kontakt med JPStoney på dette forumet. Han er leder for Japan Photo Norge og pleier å fikse opp i sånne ting. Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Derfor er jeg sikker på at Japan Photo gir deg en norsk bruksanvisning uten ekstra kostnad, eller at de tar i mot produktet og gir deg pengene tilbake... Der er jeg også ganske sikkert på :-) Sonny1 har selvfølgelig - så som alle andre kunder - rett på klart opplysning over fordeler og nårdeler av EU-modeller. Hvis vårt kollega har ikke vært tydelig nok om att trykket norsk manual "mangler", så rydde vi selvfølgelig opp i det. @ Sonny1: Snakk med din Japan Photo butikk eller [email protected] eller send case til meg [email protected], so finner vi enn løsning! Enn helt annen ting: Jeg er litt forundret over den "tone" her i denne tråd. "hvis du har kjøpt EU modell, så kan du ikke forvente hjelp fra Akam forum" (okay, jeg provosere litt), det høres mer ut som foto.no kranglefanten, jeg syntes egentlig att det var ett stor fordel av Akam forumet att folk får hjelp uansett...istedenfør "anklage"...? Men kanskje att jeg er litt for idealistisk her :-) God helg Stephan Lenke til kommentar
Trond B Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Norsk "skrivevennlig" bruksanvisning kan lastes ned herfra: NO_D90_manual Endret 4. mars 2009 av Trond B Lenke til kommentar
Sonny1 Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Takk til alle som har engasjert seg i "min sak". Jeg skal ta kontakt med Japan Photo, og håper at saken får en lykkelig løsning. Til slutt vil jeg også beklage min forespørsel om lovbrudd og gratisarbeid..... Tom Lenke til kommentar
martin-C Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Kjøpte en Nikon kamera på Japan Photo (Sandvika). Tok det for gitt at det fulgte med en papir utgave for kameraet enten på norsk eller engelsk, men det gjorde det ikke. Synes dette er svært dårlig da personen som solgte meg dette ikke kom med noe informasjon om dette. Det må da i det minste informeres om dette når man kjøper kameraet? Da jeg ville ha papirutgave av bruksanvisningen ble jeg henvist til Interfoto, men de virket også oppgitt på vegne av meg at denne informasjonen hadde uteblitt. Jeg greide heller ikke å få tak i bruksanvisningen i denne butikken og reiste tilbake til Japan Photo. Fotoknudsen ble da neste tips til hvor jeg kunne få tak i dette og der skaffet de det straks en til en pris på kr 500. I tillegg ble jeg informert om at mine Nikon objektiver fra eldre kameraer skulle fungere til mitt digitale speilrefleks, men også her var dessverre informasjonen vært mangelfull. Jeg som skulle ha mitt første digitale speilfefleks var da heller ikke klar over det, men det burde da personen som solgte kameraet vært?! Neste gang går nok turen til mer profesjonelle butikker som Interfoto eller Fotovideo, hvor jeg har vanskelig for å tro at en slik problemstilling kunne oppstå. Veldig uprofesjonelt og dårlig behandling av en kunde, synes nå jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå