Myagos Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 De som tror på evolusjonen ta en titt på denne Auda, EdwardCurrent er ateist og en satiriker. Du har nettopp blitt utsatt for poe's law og ganske eid sådan. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Enten er han det største trollet siden baltazar94 eller så er han ikke blant de smarteste apene i skogen Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 er satire ja, se på alle de andre videoene fra samme fyrn. Men det skummle er at man ikke skulle tro det var satire fordi disse argumentene blir jo faktisk brukt av kreasjonister. Jau. Poe's Law sier følgende: Without a winking smiley or other blatant display of humor, it is impossible to create a parody of Fundamentalism that SOMEONE won't mistake for the real thing. (Og det er strengt tatt like før jeg påkaller Poe's Law for selveste Kongen her, for dette begynner å lukte svidd. Det er lov å håpe, er det ikke?) Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Visste dere da at en forsker har regnet ut sannsynligheten for at det er en Gud som står bak universet da?67% sjanse for at der er en gud Og som vanlig viser det seg at det er bløff. Han trikser med tall og ignorerer fakta som ikke passer. Dermed blir konklusjonen helt borti natta. Ja de hevdet at de hadde funnet det på begynnelsen av 1900tallet men senere viste det seg at dette var ren og skjær forfalskning De har funnet MANGE rester etter forgjengerne våre. De forfalskningene som har vært laget ville faktisk MOTBEVIST evolusjonsteorien dersom de faktisk var ekte, fordi de ikke passet inn i det hele tatt. Og hvorfor skal det være så vanskelig å finne det missing link når det har gått så mange år og så mange mennesker og aper har eksistert. Missing Link er funnet for lengst. De som tror på evolusjonen ta en titt på denne Eh, den videoen er satire. Han gjør narr av kunnskapsløse og narraktige religiøse fjols Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) king of hyboria har skutt seg selv i foten så mange ganger nå at han kommer nok ikke tilbake. Endret 14. februar 2009 av Derfern Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 king of hyboria har skutt seg selv i foten så mange ganger nå at han kommer nok ikke tilbake. Min for er fin fin den. Tro hva dere vil men jeg vet hva som stemmer, samma hva dere sier så vet jeg at det ikke går ann at et stort smell på mange millioner år skal lage denne jorden som vi lever på nå, alt er bare altfor perfekt.Gidder ikke å diskutere her lenger da det ikke er noe stor nytte i det,2-3 kristne mot 100-200 ateister LOL xD Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hva har bigbang med evolusjonsteorien å gjøre da? Lenke til kommentar
War Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 og 70% av am. sier de har blitt tatt at en ufo. . I`ll say no more Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 King of Hyboria: Hadde jeg vært kristen hadde jeg bedt for deg og håpt på at du bare var et troll og egentlig viste bedre Men desverre er det svært mange som ikke vet bedre.. hvorfor er jeg litt usikker på.. er vel en blanding av dårligere lærere på skolen og religiøs hjernevasking. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 king of hyboria har skutt seg selv i foten så mange ganger nå at han kommer nok ikke tilbake. Min for er fin fin den. Tro hva dere vil men jeg vet hva som stemmer, samma hva dere sier så vet jeg at det ikke går ann at et stort smell på mange millioner år skal lage denne jorden som vi lever på nå, alt er bare altfor perfekt.Gidder ikke å diskutere her lenger da det ikke er noe stor nytte i det,2-3 kristne mot 100-200 ateister LOL xD Hva er kristendom med det å gjøre, du velger å tro på ren galskap, som er kreasjonisme. Det store flertall av kristene har ingen problemer med evolusjon eller big bang. Vei vet akurrat hvordan jorda vår ble laget, vi vet akurrat hvordan livet på denne jorda har utviklet seg fra en cellede organismer til oss Lenke til kommentar
War Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hadde kristendommen eller en annen religion blitt vitenskapelig bekreftet/bevist hadde det jo ikke vært noen religion. Hele poenger er jo å tro. "Vi beviste at det er en Gud og at kristendommen er 100% rett. Da måtte jo alle ha blitt kristene, da man 100% sikkert kom til helvete hvis ikke. Da hadde det ikke vært selstendige valg, fri vilje og tro men en tvangshandling. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Min for er fin fin den. Tro hva dere vil men jeg vet hva som stemmer, samma hva dere sier så vet jeg at det ikke går ann at et stort smell på mange millioner år skal lage denne jorden som vi lever på nå, alt er bare altfor perfekt.Gidder ikke å diskutere her lenger da det ikke er noe stor nytte i det,2-3 kristne mot 100-200 ateister LOL xD Det spiller ingen rolle hva vi mener om det der, når observasjoner tilsier at det har skjedd. Men vær så snill, ikke bland sammen biologisk evolusjon og Big Bang. Det viser bare hvor dårlig research du har gjort, til tross for at du er overbevist om at du har gjort en god nok jobb: In biology, evolution is change in the inherited traits of a population of organisms from one generation to the next. http://en.wikipedia.org/wiki/Evolution Det faktum at du er annerledes enn dine foreldre, er et eksempel på dette. Det kreasjonister som deg ser ut til å ha problemer med er hvor mye og hvor langt en organisme kan forandre seg over tilstrekkelig mange generasjoner. Det du da sier er at du kan legge sammen 1 og 1 og komme til 100, men ikke en million, for det er et altfor stort tall som vi ikke liker tanken på. Jeg håper du innser hvor absurd dette er. The Big Bang is the cosmological model of the initial conditions and subsequent development of the universe [...]As used by cosmologists, the term Big Bang generally refers to the idea that the universe has expanded from a primordial hot and dense initial condition at some finite time in the past, and continues to expand to this day. http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Bang Ikke sa det pang og ikke sier teorien at noe som helst oppsto fra intet. Dette er i beste fall en grov misforståelse, og i verste fall løgn og propaganda fra ende til annen. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Min for er fin fin den. Tro hva dere vil men jeg vet hva som stemmer, samma hva dere sier En utrolig naiv og ignorant holdning basert på ønsketenking og uvitenhet. Ikke rart den vitenskaplige utviklingen sto på bånn under den mørke middelalderen. så vet jeg at det ikke går ann at et stort smell på mange millioner år skal lage denne jorden som vi lever på nå, alt er bare altfor perfekt.Gidder ikke å diskutere her lenger da det ikke er noe stor nytte i det,2-3 kristne mot 100-200 ateister Millioner år? Du mener vel milliarder år? Jorda er rundt 4.5 milliarder år. Evolusjon ved naturlig seleksjon forklarer hvordan artene har utviklet evnene sine bedre og bedre med tiden. Hvis du tror alt er perfekt så tar du helt feil, alt har oppstått helt naturlig med milliarder av år med evolusjon. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Min for er fin fin den. Tro hva dere vil men jeg vet hva som stemmer, samma hva dere sier så vet jeg at det ikke går ann at et stort smell på mange millioner år skal lage denne jorden som vi lever på nå, alt er bare altfor perfekt. Det du skriver her er rett og slett helt feil. For det første, det var ikke et stort smell. For det andre, det var ikke bare millioner av år, men milliarder av år. Og alt er ikke altfor perfekt. Det er faktisk alt for mye som ikke er perfekt hvis en allmektig skaper skulle ha laget oss og universet. Sykdommer, fattigdom, naturkatastrofer, sult, etc. Og så har jeg et par spørsmål til deg: 1: Hvorfor mener du at evolusjon og Big Bang bare er tull? 2: Er du kristen? 3: Hvis ja på spørsmål 2: Du sier at det er umulig at vi ble til uten at en skaper skapte oss. Hvis dette hadde vært sant, hvordan hadde du da visst at dette var din gud, og ikke en annen gud? Til slutt vil jeg at du skal se disse videoene. Nå har du fått oss til å se mange lange videoer, og det minste du kan gjøre, er å se noen videoer som vi vil at du skal se. Hvis ikke, er egoistisk, og ikke ute etter å høre på våres argumenter. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 De som tror på evolusjonen ta en titt på denne Jøss... Det eduardcurrent EGENTLIG sier er at den kristen versjonen er støttet med et par linjer i en gammel bok men evolusjon er støttet med tonnevis med fakta og bevis.... Er det virkelig mulig å se en sånn video med et så klart satirisk budskap og allikevel ha på seg religiøse "wanna_see" skylapper så en ikke ser dette? Det du egentlig har gjort er jo stikk motsatt av hva du ønsket faktisk Som jeg skrev i religion og respekt tråden så finner jeg det enormt vanskelig å respektere noen som klarer å uttale: Gidder ikke å diskutere her lenger da det ikke er noe stor nytte i det for det er tydelig at King of Hyboria tror at han MÅ vinne diskusjonene, ikke lære noe av dem.... Eller kanskje jeg skulle si VILLE lære noe av dem... Så det er helt greit for meg at du ikke vil "diskutere" her mer, da det ikke er diskusjon, men propaganda full av løgner du er ute etter å spre... Syntes synd på deg som tror du vet så mye og som har en viten som er så innskrenket.... og ensartet. Les linkene _Zeke har listet opp isteden du.... Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Og selv vil jeg anbefale Potholer54 sin . AronRa snakker for fort, og snakker mens interessante ting skjer på videoen. Så jeg sliter kraftig med å følge med. Men ellers er de fantastiske. Endret 15. februar 2009 av Venerable Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Og selv vil jeg anbefale Potholer54 sin . AronRa snakker for fort, og snakker mens interessante ting skjer på videoen. Så jeg sliter kraftig med å følge med. Men ellers er de fantastiske. I AronRa sine filmer må man vanligvis pause for å studere bildene og helst se dem flere ganger for å forstå hele budskapet. Potholer snakker sakte, forståelig og forteller budskapet sitt på en lettvint måte så folk uten kunnskap om emne vanligvis forstår mesteparten av hva han sier. Jeg anbefaler å se potholer54 "From big bang to us - made easy", deretter se Thunderf00ts "Why do people laugh at creationists" og til slutt se AronRas "Foundational falsehood of creationism" Endret 15. februar 2009 av Myagos Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Og selv vil jeg anbefale Potholer54 sin . AronRa snakker for fort, og snakker mens interessante ting skjer på videoen. Så jeg sliter kraftig med å følge med. Men ellers er de fantastiske. Når jeg tenker meg om, så passer potholer54 sin "Made Easy" serie langt bedre til King of Hyboria ja. Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg har gjort leksene mine, uansett hvor mye dere sier at man stammer fra apene så finnes det ikke fnugg av bevis som kan bli tatt seriøst. Og nei, foreleseren er ikke ateist. Når kommer argumentene om øynene, flagellumer og entropi? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Det kan muligens forklares med at mange som har en religiøs tro ser vitenskapelige teorier som en slags trusel som prøver å erstatte religiøse sannheter. Så istedenfor å høre "tror du evolusjonsteorien er sann?" så hører man "tror du Gud bare er tull?" eller "mener du virkelig at Gud ikke skapte universet?". Så det skapes en slags samvittighets-konflikt. Oppriktig talt så tror jeg de fleste religiøse ville vært enig i at evolusjon er noe faktisk, dersom man tar for seg enkle eksempler som avl i landbruket o.l. Tror det helst handler om at mange religiøse ønsker å kjempe mot et materialstisk verdensbilde. Tror dette er et godt tillegg til generelt lav kunnskap i USA og andre kristne stater, og passer også i godt i noen tilfeller i Norge og andre mer eller mindre sekulære stater (har jo et godt eksempel her i tråden).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå